- 536 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
İşitme Engelli Milli Hentbolcü Ali İsmet Öner ile söyleşimiz
Türkiye İşitme Engelliler Derneği Genel Başkanı ve milli Hentbolcü Ali İsmet Öner: ”Hentboldaki başarımın diğer gençlere örnek olması, teşvik etmemde büyük manevi değerler kazandım”
Soru- Bize kısaca kendinizi tanıtır mısınız? Hangi okullarda okudunuz bugüne kadar? Nerelerde çalıştınız ?
Ali ismet Öner- 1985 İstanbul doğumluyum. Doğuştan işitme engelli olarak dünyaya geldim. İlk ve Orta Okulu Mimar Sinan işitme engelliler sonra, Fatih işitme engelliler Lisesi ve Meslek eğitimi Sultanahmet Endüstri Meslek Lisesinden alarak mezun oldum. Daha sonra Özel bir sektörde işe başladım. Çalışma hayatı içinde Sivil toplum kuruluşu olan Türkiye İşitme Engelliler Derneğinde sosyal ve kültürel, gençlik çalışmalarında bulundum ve Destek oldum. Gençlik Meclisinde aktif yer aldım çeşitli kamplar düzenleyerek işitme engelli bireyleri bir araya toplayarak, eğitimler yaptım. Söz konusu etkinliklerde yer alarak, Dernek başkanlığı seçimlerinde adaylığımı koyarak başkan seçildim. Şu anda Türkiye İşitme Engelliler Derneği Genel Başkanlığını yürütmekteyim.
Soru- Hentbol başlama hikâyenizi anlatır mısınız? Ne zaman nerede başladınız?
Ali İsmet Öner-2000 yılında İstanbul sessizler spor kulübü bünyesinde Voleybol ve Basketbol oynarken, daha sonra hentbol branşı yer verilmesinden sonra Hentbol sporunun benim ilgimin çekmesi üzerine oynamaya başladım. Hentbolda yer aldıktan sonraki oyunculuğumun dikkatin antrenöre tarafından dikkat çekmesinden dolayı beni milli takıma seçildim. Yurt dışı müsabakalarımızda 2005 yılındaki İşitme engelliler hentbol Avrupa Şampiyonluk karşılaşmasında Türkiye 4.olarak dereceye girmemizden dolayı Milli ünvanı elde ettim.
SORU- Milli takıma seçilmeniz nasıl oldu kaç kere Milli oldunuz ve Milli takımda hangi başarılara İmza attınız.?
ALİ İSMET ÖNER- 2005 yılında Avrupa şampiyonası -4. olarak dereceye
2008 yılında Avrupa şampiyonası -4. olarak dereceye
2009 yılında olimpik şampiyonası -4. olarak dereceye
2011 Yılında Avrupa şampiyonası -2. olarak dereceye
2013 Yılında Yaz Oyunlar Olimpiyatları -4. olarak dereceye
2014 Yılında Dünya şampiyonası -2. olarak dereceye girdik.
Hentbol dalında
SORU- Milli takımda nerelere gelmek istersiniz?.
Ali ismet öner- Hedefim İşitme engelli olarak Hentbol Antrenörlüğü yapmak.
Soru- Sizin sporculuk dışında spor yöneticiliğinizde var. Bu kadar işi yapmakta zorlanmıyor musunuz?
ALİ İSMET ÖNER- İstanbul sessizler spor kulübündeki tüm sporcularımıza manevi destek vermekteyim. Kendi şahsım olarak Zorlanma gibi bir durumum yok. isteyerek severek yapmakta olup, zamanımın çoğunluğunu adı geçen kurumda geçiyorum. Geleceğimizin gençlerinin topluma kazandırmak adına yaptığımız yöneticilik olsun, sporculuk olsun bu benim hayatım olarak benimsedim. Bir yararım olması yolunda çaba vermeye gayret ediyorum.
SORU- Hentbol ile uğramsak sız hangi maddi ve manavı kazançları sağladı.?
ALİ İSMET ÖNER - Hentboldaki başarımın diğer gençlere örnek olması, teşvik etmemde büyük manevi değerler kazandım. Onun dışında bir kazanç beklentim olmadı. Sadece Milli takımdan elde ettiğim başarılar sonucunda Milli sporcu Devlet Unvanı nedeniyle maaş bağlandı.
SORU- İşitme engellilerin hentbol ile uğraşması onlara hanı maddi manevi kazançları sağlıyor.
ALİ İSMET ÖNER- İşitme engelli gençlerimizin Hentbol veya başka spor branşlarında yer almalarında en büyük toplumla adapte olmaları, sosyalleşmeleri kazançlarımız fayda sağlamaktadır.
SORU- Hentbol sporu yapmak işitme engellilere zor olmuyor mu bu zorlukları nasıl asıyorsunuz ?
ALİ İsmet Öner -Hentbol branşındaki performansımızda Normal bireyler gibi oynayabiliyoruz. Sadece duymuyoruz. Bize imkân verilmesi durumunda yani, Antrenman salonu, Antrenör gibi imkânlar olmadığı için sıkıntılar yaşıyoruz. Kendi çabamızda amatör sınıfında kalıyoruz. Profesyonel olarak eşit duruma gelemiyoruz. Maalesef.
SORU- Hentbol ile uğraşmanızda aile yaşantınızda olumlu ya da olumsuz etkisi ne oluyor.
Hayır, yok ailem destek olmuştur.
SORU- Hentbol oynamak ve milli takıma kadar yükselmek isteyenlere neler önereceksiniz
ALİ İSMET ÖNER Benim tecrübelerime dayanarak gelecek nesillere Öncelikle bu branşı çok benimsemelerini gerektiğine inanıyorum. Disiplin, dikkat özveri, ahlak bunların hepsine sahip olması durumunda başarı ve milli takıma girmeyi başaracaklardır.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.