- 567 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
DOSTLUĞA DAİR
Dostluk ince,duyarlılık gerektiren bir bağdır .Telaffuzu bile özen gerektirir.Herkesle dost olamaz ,sen de herkese dost olamazsın.Gülmek ve ağlamak arasında ince çizgidir manevi iklimin ürünüdür paylaşımla beslememek,gözün gibi koruman gerekir şimdilerin ne olduğu belirsiz tuhaf ilişkilerindeki söz etmiyorum hani şu dostum ,can dostum paylaşımları adı altında arkasından çevirmediğiniz dolap kalmayan dostluklar değil anlatmak istediğim güdümlü ,çıkarcı ,baskıcı ilişkilerle bugün dostum deyip yarın düşmanınız saydığınız menfaat altında ezilmiş hiçlikten değil kastım .
Benim büyük özlemlerim var dostluklara ,yitirenlere,bir türlü kazanılamayanlara korunması vazife edilmiş dostluklara samimi ,içten ,anlayan ,yargılamayan ,birlikte çekilen halaylara ,gülmekten kasılan yanaklara içilen tarhana çorbasının her şeyden kıymetli olduğu zamanlara ,bir kahvenin kırk yıl hatırının olduğunun bilindiği ,vefanın esas olduğu dostluklara nefreti kusan ,kendi haklılığımıza gömülmüş ,hazımsızlık içinde can çekişen ,her gün yeni bir ihanete gebe dostluklara değil Benimle ağlayan ,benimle de gülebilmeli çizgisinde kutlayan ,dost saydığının başarıyla gurur duyan yücelten dostluklara çokça ve haklı olarak özlemlerim var "üne kavuştuğumda yanımda bir tek dostum dahi yoktu j.j Russo sadece acıya ortak olmak mıdır ? Birlikte geçecek tesellisi midir ? Kötü günü anladık da ya iyi gün dosta ihtiyaç duymaz mı ? Kötü günümde benimle bir çok kişi hatta herkes derdime ortak olup üzüntümü paylaşabilir diyor bir yazar ancak benim başarımı yükselişimi sadece yüksek ruhta olanlar sevinebilir anlayabilir .! Bu yüksek ruhlara sahip insanlar çevrenindeyse çok şanslısınız kıymetini bilin yoksa durum Aristo’nun "dostlarım dünyada hiç dost yoktur onlara bir gün bşr düşmanızın olacak gibi davranın .!
Ama insan işte bekliyor ,biliyor ,görüyor ,kırılıyor ,üzülüyor bekliyor insan kocaman bir dost elini ,bazen kötü bir haberine bile üzülmeyi istiyor ,bazen Sevincine kutlama olmaya özeniyor anlamasalarda kaybolsa da dostluk kişisel çıkarın derin sularında insan işte ..dostuma fiyat biçmiyorsan eğer ,kalıplara eokmadan sınırlamadan anlayarak sevebiliyorsan eğer sen dünyanın sayılı kalmış güzel insanlarından birisin ,kötü insanlar sanıyor ki hani şu asanlar kesenler gani şu çok bilenler dünya onların sayesinde dönüyor bilmiyorlar ki dünya iyiler için varolmaya devam ediyor eğer dostumun başarısına gülmeseydim kendimden utanç duyardım çünkü bu utanılacak bir şey,bırakalım şimdi dostluktan dem vurmayı da ,yazılanları baştan yazma işini bir kenara önce kendimize evvela kendimize dönelim .
Günümüze uyarladık dostluğu sapma sapan kurgularımıza fesat iç çekişlerimize kırk yıl hatırı olan kahve falan da kalmadı ,nefret kusan terbiyesiz cümlelerin eline verdik yılları arkadaşlıkları kötüden yana işleyen kalbimiz kömür karası oldu sahte içten olmayan gülüşler yerleştirdik çehremize ,sonra bir de adına dostluk dedik sonrasında anladık elbette herkesten dost ,herkese dost olunmaz !
Özetle arkadaşlar kahveyi kavurduk ,kırk yılın hatırına ,dostluğu da çevirdik menfaat çukuruna
GİZEM AKKENTLİ
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.