Kar
Beyaz örtü ile kaplanır görülen yer,
Kışın senden bahsedilmez olur mu?
Toprak, üzerine beyaz elbiseyi giyer.
Kar beyazlığı ile sevilmez olur mu?
Yağmur yağdığında çok ses çıkar,
Kirlenmiş çatıları temiz yapar, yıkar.
Düşen rahmete kullar şükürle bakar.
Kış mevsiminde beyaz örtü; kar var.
Hava kapalı çatıda yağışın sesi yok,
Bulutların yağmur için neşesi yok.
Düşen kar mı çok sessiz, nefesi yok.
Kış mevsimi, beyaz örtü olan kar çok.
Beyaz örtü sessizce ince ince yağar.
Bulutlar yağmurun yerine kar sağar.
Karanlık duran geceyi beyaza boğar.
Kış mevsiminde beyaz örtü, kar var.
Kaç gündür soruyordu. Hep aynı soru:
-Baba ne zaman kar yağacak? Kar nasıl? Yenir mi? Nerden yağıyor?
Çocuk olur da merak etmez mi? Çocuklar sora sora öğrenir. Kış mevsimi girdi gireli hep aynı soru
-Baba bu yıl kar yağacak mı? Kardan adam yapacak mıyız?
Yaşadığımız bölge Akdeniz bölgesi olduğu için Amanoslara kar yağar ama alçaklara az yağar bazı yıllarda ise hiç yağmaz. Biz çok iyi biliyoruz karın ince ince hafif hafif sessiz sessiz yağmasını…
Küçük çocuk nereden bilecek daha önceki yıllar kar yağmamıştı ki bilsin. Kardan adamı tanısın. Kış olur da karsız olur mu?
Yaşadığınız bölge Akdeniz bölgesi olursa karsız olur işte…
Çocuk karın ince ince yağmasını görecek ,kardan adam yapmasını görecek yapacak ki bilsin.
Karın bembeyaz olduğunu biliyor ama kendisini görmedi. Filmlerde gördü oradan tanıyor beyaz örtüyü.
……………
……………..
En uzun gecenin yaşandığı gün 21 Aralık tarihinde beyaz örtü kapımızı çaldı. Gece vakti sabaha karşı usul usul sessiz sessiz yağdı.
Sabahleyin ilk işimiz de pencereden odamıza yansıyan beyazlıkta idi. Çevreyi bembeyaz yaptığı gibi yansıması odamıza da vurmuştu. Kar olur da kar yağar da çocuklar sevinmez mi?
Kahvaltıdan sonra ilk işi dışarı çıkmak beyaz örtü ile tanışmak ona merhaba demek, kartopu oynamak kardan adam yapmak oldu. Tüm çevremizi aydınlattığı gibi gönüllerimizi de aydınlattı. Beyazlığından bizlere sundu.
Kar yağar da çocuklar evde durur mu? Sokağa çıkarak arkadaşları ile kartopu oynayıp kardan adamlarını yaptılar.
Çocuklar; Karın yağmasını doya doya seyretti, beyaz örtü ile doya doya oynadılar. Karın; çok hafif, yumuşacık, bembeyaz, tertemiz olduğunu gördüler. Hep böyle bembeyaz kalmasını istediler ama düşen yağmurlar ile beyazlık yavaş yavaş ortadan kalkmaya başladı.
Filmlerde olmadığını gerçek hayatta da karın olduğunu, yağdığını görüp kar ile tanıştılar. Kar ile ellerini yıkayıp üzerinde koştular kar topu yapıp oynadılar, bembeyaz kardan adam yaptılar.
Kış mevsimi yağışı, soğuğu ve karı ile gerçek yüzünü gösterdi.
Ne mutlu her mevsimi güzelliği ile yaşayanlara.
Ne mutlu her mevsimden ders çıkaranlara…
22.12.2016
Hasan Kaya
Eğitimci-Şair-Yazar
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.