SEVMEK
Sevdiğin kadar bekler
Sevdiğin kadar afeder
Sevdiğin kadar kırılırsın
Ama asla sevdiğin kadar sevilmezsin!
Eğer birine verecek yüreğin yoksa ona umut verecek gözle bakma!
Öpmediğin sarılmadığın koklamadığın birini özlemek ölümü özlemek gibidir seni bitirir.
Bir gün en sevdiğin birinden en büyük darbeyi yersen.
Pembenin kara dostluğun yara, sevmenin palavra olduğunu anlarsın.
Allah kulunu severse sevdiğine emânet eder.
Eğer sizi üzenlere hala selâm veriyorsanız, bu sizin vicdanınızın bir sadakasıdır.
Aşk yanında olanı sevmek değil, uzakta olanı yanında hissetmektir.
En güzel duygu birlikte olmak değildir bazan engeller olsada yalansız sevmektir.
Sevmek önce fanileri sevmekle kendini sevmekle başlar,Her şeyin emanet verildiğini anladığında ruh yaratana olan sevgisiyle hep yaratana koşar aslında..
Her daim sığınmak istediği yaratandır..
Sevgide isimler değişsede hedef tektir.
Fani sevgilerle ilahi sevgi sevdanın üst zirvesi ilahi aşka geçiş vardır..
Ne kadar söz ve hareketleriyle inkar etse de insanlar aslında her düşen yapraktan faniliklerini bilincindedirler..Hiç ölmeyecek gibi yaşamaları öyle düşünmeleriyse her halde gafletlerine sebeptir..
Çok defa sevilenler sevildiklerinden habersiz gözyaşı dökerler..
Çünkü bazı ortamlarda sevgiyi göstermeye müsade edilmez..
Aslında sevgi içte gizlenir aşikar ilan edilmez.
Sevgi sevilen kişiye özeldir o özeli başkasına anlatmaması sırrını koruması gerekmez mi..
Çoğu ebeveynler çocuklarına sevdikleri halde sevgilerini sözle değil çok defa şefkat ve merhametleri fedakarlıklarıyla belli ederler..
Annelerde ki merhamet güçlüdür bazılarıysa bencildir asla sevgiyi sözle davranışla belli etmez,sadece saygı kayıtsız şartsız çocuklarından uysallık beklerler..
Aslında onlar o şekilde yetiştirildiklerinden sevgiden yoksun gibi büyüdüklerinden ne demeleri gerek bilemezler..
Sevgi fedakarlık herşeyini gözünü kırpmadan paylaşabilmektir.
Sevgi güven duymak güven verebilmek..
Güvenin bittiğinde ihanetlerde sevgi biter yerini nefrete terk eder..
Çok defa ismini unutmak için nefret dahi etmez seven fedakarlığını güvenini sarsanı diri diri ölmüş sayar asla adını anmaz..
Fakat sevmekte daha bilinçli davranır ...Allah rızası için sevmek en güzelidir..Asla menfaat beklemeden Hakkın rızasını gözetip kendisi için istediklerini Hak rızası için sevdiklerine de ister dualarında sevdikleri vardır..O sevilenler yüz çevirselerde ihanet sahtekarlık olmadıkça Allah rızasını gözetip seven dostum deyip bağrına bastığını asla terk etmez..
Niceleri kan bağından daha değerlidir insan yaşamlarında..
Kan bağı ,fani sevgililer arasında çok defa menfaat beklentisi görülmektedir..Diğeriyse karşılıksızdır..
Bence en güzel gerçek sevgi ALLAH SEVGİSİDİR..ALLAH yarattı diye yaratandan dolayı yarattıklarını hoş görüp sevmek insancıl sevgi.
Allah insanlara merhamet sevgi vermeseydi dünya da hep kaos kavgalar olur nesiller türemezdi.Asla barış olmazdı..
Sevenlerin değerini sevilenler asla unutmamalıdır..
İnsanlar en acı anlarında sevdiklerini arar ona sığınırlar..
Fakat en doğrusu en acı anda yönelicek olan TEK MUTLAK OLAN YARATAN ALLAH olmalı Allah a sığınmalıdır insan..Sevenler sevdiğini en çok anan ona saygıda kusur etmeyen sadık olanlardır.
Sevgidir çok defa dertlere deva.
Bir çocuğu annesi azarlar ağlar yine annenin şefkatli merhametli kollarına sığınıp ağlar..
Bizlere karşı en merhametli afediciyse Allahtır daima sığınmamız el açıp dua dua yalvardığımız da RABBİMİZ olmalıdır..
Allah a emanet olun Selam ve duâ ile.
Nigâr Bedirhan.