- 434 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Alan Etkisi Ve Totemi Oluş 7
Totem: kısmi çevre sel alan etkilerini, kişi ve kişiler düzlemi içinde ortak kılınan bir manada biçimlenmesi olması nedenle; kişinin yaşam biçimiyle eşletilen sembollerle kesikli sürekli kılınırlar. Şeyler üzerine atılı kod olan manalar; giderekten de o şeyin kişileri ilgileyen her tür manada tasavvurlar olması içinde totemi anlayışları da oluşmuştur.
Kişiler kendi çevresinin alan etkisi içinde olup biten geçmişteki ata sal bağ ve bağsan anılarını düşünmenin veya tasavvur etmenin duygu yoğunlaşması içinde olmakla; duygu yoğunlaşması içindeki kişiler anılarını zihinlerinde yeniden, yeniden canlandırıp yansıtırlar.
O çevreyle ve o çevrenin alan etkisiyle oluşan yoğun düşünceler içinde atalarının kendisi için geçmişte korumacı gözetmen, olmalarını hatırlama türü anıları vardır. O günlerinin kişi üzerine bir hatıra olucu alan etkisi vardır.
İşte kişi ya da kişiler; belli bir sosyal ve doğal çevreli olmakla bildik bir geri beslenmeli alan etkilerinin koruma yapan sağlamalarını hatırlarlar. Yoğun anı canlanmalı düşünme süreçleri içinde olunan konu; kişilerimize karşı himayeci kayrılmaları içinde olmakla kişimize istikrarda olmasını hatırlatır. Kişilerimiz bunların yarın içinde de; sürüp gidenle devam etmesini istemektedirler.
Öyle ki; çevrenin alan etkisiyle oluşan bir yağmur; bir şimşek vs. yine çevre alan etkisi oluşla bu etki kişi ve kişiler üzerine somut ve manada etki oluşlarıyla yansırlar.
Bu alan etkileri içinde yapılan her bir seçme ayıklama kişilerin; kaçınılan, yaklaşılan bir çevre tesirlerini oluşurlar. Bu tesirler kendi kaygılarını girişmekle eşlettiği atalar yardımlı kişi tasavvurlarına da dönüşürler.
Ataları tasavvur eden kişi haz ve elem duyguları içinde bu kaygı sal yansıtmalarını yapar. Haz veren anılar kişiyi çevre alan etkileri içinde; çevrenin yer sel bağlarıyla eşletilmeleri ile birlikte hatırlamanın koruma, gözetmesi olmalarıyla onları duygu sala bağlar.
Böylece doğal yerlere bağlı eşletişlerle hatırlanan kişi duygularına dek anı-yer bağıntıları kişinin öznelce anı yansıtılmalarına neden olur. Öznel tasavvurlar (zihinde canlandırılıp göz önüne getiren anı mana); çevrenin alan etkisi akışını ve alan etkisi şiddetini daha da artırmaktadırlar. Böyle bir anı olmaması da alan etkisini azaltır.
Kısaca çevrenin alan etkisi içine kişinin yaşanmışlıkları olan duygu sal anı canlanmaları ve zihninde geçmekle tasarladıkları olan o çevre ile ilgili bağsan öznel yansıtmaları da, çevredeki alan etkisi süreci içine katılıp girişme yaptırılır. Böylece ortaya kişi ve kişiler anlaması olan seçme ayıklamadı bir ortaklaşma anı duygu birliği olan TOTEMİ MANA ilişkisi de ortaya konur.
Böylece bu türden haz ve elem çağrışıcı sosyal çevre ve doğal çevre girişendi totemi alan etkileri yarın da, gelecekte de, geri beslenme yapmanın kaynağını oluşurlar. Bu kolektif geri beslenme kaynağı, kişi bilincine yansımış olan geri beslenmeli anı duyuştan çok daha büyüktür.
Totem alan içinde 75 kişi varsa kabaca ve mekanikçe olmakla geri beslenim kaynağı bunların toplamı; alan içinde bağıntı girişmesi yapan tekil kişilerine yansımış olan; her bir kişi düzeyli geri belenme kaynağından büyüktürler.
Üstelik bu geri beslenim kaynağı olan alan içi bilinç bu 75 kişinin deneyim ve girişme tecrübesi olmaktan öte, önceden ölmüş olan binlerce atası olan kişilerin deneyim ve efor sarflarıydı da. Geri beslenim kaynağı totemi alan içinde bırakılan miras kültürü olmasıyla, kişi yansıyan referans kültürden daha büyüktür.
Kişi duyuşlu, geri beslenilir bu anılar, totem etkili alanın şartlarına uygun referanslarla bağlanıp bu şartlara denk olan düşünce ve anı canlandırıcı geri beslenmelerini yaparlar.
Totem alanlı geri beslenme şartları içinde etnik kültürle totem alan dilini konuşmak bir zorunluluktu. Bu zorunlu şartlardaki kültür; totem etkili beslenmenin düşünce ve damak tadını oluşurlar.
Bizlerin, geri beslen imli olan bilişse alanlı art alan ışımalarımız içinde bu dönemlere uzanan fosil kayıtlar vardır. Düşünce ve duygu dünyamız bu fosil kayıtların dil kodları aracılığı ile şimdimiz geçmişin geri beslenme şarjına (geri beslenme kaynağına) bağlanır. Bu şarj içinde olan duygu ve düşüncelerimizle coşarız.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.