- 857 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
Çöldeki Kum Tanesi
İnananları küçümseyerek, dünyanın tahribatlarından sorumlu tutan bir aklı evvel ile aramızda geçen tartışmadır.
Yaratıldığı günden beri; insanlık, üzerinde yaşadığı dünyayı hatta imkânların el verdiği nispette dünyanın içinde bulunduğu uzayı tanımaya ve tanımlamaya çalışıyor.
Amma maalesef bütün bunlara rağmen kendisini tanımayı düşünmüyor, buna da hiç niyeti yok, çünkü işine gelmiyor.
İnsan mikro alemi tanımaya çalıştı.
Cansızlarda atom, canlılarda hücreye dayandı.
Makro aleme yöneldi; büyük zan ettiği güneşin bile yanında çöldeki kum tanesi, veya okyanusta damla kadar küçük kaldığı büyük yıldızlarla tanıştı.
Oysa bütün bunların onun hafızasında çöle nispetle bir kum tanesi kadar bile yer tutamadığının farkında değil.
O küçücük göz penceresinden bir kâinatın içeriye girmekte zorlanmadığının farkına bile varamadı..
Evet insan dünyayı düşünmeli, sizin düşünülmesini istediğiniz şekilde düşünmek ancak ahiret (Öteki dünya) inancı disiplini içinde gerçekleştirilebilir.
Önce var olanı yaşamayı teklif ediyorsunuz, mevcut hayalde mevhum olur.
Önemli olan gelecek ve geleceğe yönelik düşünmek ve yaşamaktır.
Bana geleceği düşünmeden yaşayan bir tek akıl sahibi gösterebilirmisiniz?
İnsan geçmişi bilir, anı yaşar, geleceği düşünür.
Sınırsız hafıza, sonsuz hayal gücüne sahip, yine sonsuz arzu, sınırsız istek sahibi bir yaratık için bir RAMAKTAN ibaret olan bu hayat, rahim ile kabir arsına sıkıştırılmış olan bu dünya, gerçek manada gelecek olabilirmi?
Sonra Yaratan herkesin yaratıcısıdır.
O’nu düşünmek, hayatını O’nunla irtibatlandırmak, tavır, düşünce ve davranışlarını inancına göre düzenlemek herkesin en temel hakkıdır.
Ve herkes hesabını O’na kendi adına bizzat kendisi verecek.
Kimse bir başkası adına karar veremez.
Düşünce paylaşımı ayrıdır, düşündüğünü dayatmak apayrıdır.
Dikkat ederseniz dünyayı yaşanmaz hale getirenler ahiretini düşünenler değil. Bilakis unutanlar veya düşünmek istemeyenlerdir.
Uzayı, denizleri, karaları kirletip canlı hayatını tehdit edenler, atom enerjisini keşfedip bomba üreterek bir anda milyonlarla insan, rakamlar ile ifade edilemeyecek kadar hayvan ve bitkinin canına kıyanlar,
ahiret inancı ile adımını atarken görmeden bir karıncayı ezebilirim endişesi yaşayanlar değildir sanıyorum.
Siz bu dünyayı REZİ EDİP YAŞANMAZ HALE GETİRENLERİ ÖTEKİ DÜNYAYA İNANAN VE ONU DÜŞÜNENLERİN İÇİNDE DEĞİL;
YAŞAMI SADECE KENDİLERİNE HAK GÖREN,
ALLAH’A VE AHİRETE İNANMAYIP, YAPTIKLARININ HESABINI VERMEYECEĞİNE İNANLARIN ARASINDA ARASANIZ SANIYORUM BULMA ŞANSINIZ DAHA KUVVETİLİ OLUR.
Necdet EREM
DEMEN YAZILARIMDAN
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.