- 707 Okunma
- 2 Yorum
- 1 Beğeni
Etim ve Semant Oyun
Etimolojik, Onomastik ve Semantik Oyun
Tilave(t) ve telve aynı konsonanatla (ünsüzlerle) (tlv) yazıldığına göre, aralarında ki etimolojik benzerlik nasıl olmalıdır?
El tilave, böyle...
Yani birinde kahve telvesi, diğerinde kutsal kitabı kurallı-makamlı gibi güzellikle okumak anlamı var..
İlk yazdığımız telve sözcüğündeki "tlv" konsonantı, fal bakanın kahvedeki telveye bakarak ve olanı biteni tilave etmesini; yani yakıştırarak (makam ile), bir "güzel okuması" gibi olmalı sanırım.
Yani asıl kök sözcük, bir sevgili dostumuzun da isabetle buyurdukları gibi Veli- El Veliyy literasyonu oluyor ve konsonant yazımlı şekli "vl" oluyor.
Nereden nereye ?!
Muvail, mevail, mevla dizgesindeki "Mvl" konsla yazılan hem köle, hem de kozmolojik sahiplikte aynı etim ve semantladır.
Özeladbilimsellliktir de aynı zamanda; onomastique söylüyoruz, disiplin adıdır..
Bunlar olabildiğince bilinenli ya da verili teorik oyun, site entelektüelitesine öğreti amaçlı had ve hudut bilr katkı oluyor.
Umarım ilgi çeker...
Anlaşılsın diye kısa tutmuş oluyorum, aslında uzuna başlangıç...
Yaşasın diyalekt düşünsel dizge...
A.Kutlu Ayyüce
11 Aralık. 2016
YORUMLAR
Göktürkmen
Emin olun bu öğrenme süreci, inanılmaz bir heycanlı serüven...
Bilmukabili sevgi ve saygı...