öğretmen çok şey
Büyüyünce ve hatta o zümreye dahil olunca daha iyi anladığım bir söz, “hayatta en büyük mucize, küçükken iyi bir öğretmene rastlamaktır.”
Bir çocuğun küçükken ‘iyi bir öğretmen’e rastlaması cümlesinde ki ‘iyi bir öğretmen’in izahı, çocuğun büyüdüğünde geçmişini anlatırken onun için kurduğu cümlelerdir. Ses tonundaki kırıklık ya da sevinç, gözündeki ışık ya da öfkedir. Adını anınca ettiği duası ya da bedduasıdır.
Biz ‘öğretmen’ kaşeli bireylerin, idrakine tamamı ile varması gereken bir söz. Eksik anlaşıldığında çocuklarımızı eksik bırakmamıza sebebiyet verebilecek bir söz. Mükemmel bir ifade benim nazarımda. Çünkü bir öğretmen çok şey demek. Özellikle köylerde, kasabalarda ve küçük şehirlerde. Sebebi ise aşikar, en değerlilerimizi emanet ettiğimiz kişilikler. Mükemmeliyet yüklediğimiz öncüler. Kahvehaneye geldiklerinde saygı ile selam verdiğimiz, bir cümlesini duymak için etrafında dizildiğimiz, yaşlı genç demeden sandalyemizi verdiğimiz, çay üstüne çay söylediğimiz kimlikler. Sözünün ederi ve değeri olan kişiler. Yeni neslin mimarı, heykeltıraşı, çiftçinin alası öğretmenler. Çocuklarımızı bir tohum gibi serpiştirenler, gerektiği yerde aksayan yanına dokunanlar, bazen de baştan yaratanlar onlar. Dikilmiş elbiselerin süslemecisi, yamacısı onlar. Kanayan yaraların bandı onlar. Çocuklarımızın müteahhidi onlar.
Hepimizin unutmadığı unutamadığı en az bir öğretmeni vardır. Kimimize sadece yolumuzu göstermiş kimimize ise yolda eşlik etmiştir. Kimimizin yalnız sırtını sıvazlamış kimimizin ise sırtına elbise dikmiştir. İçimize umut tohumları ekmiştir. Geleceğimiz için erdem fidanları dikmiştir. Her şeyin para ile olmadığını yüreğimize dokunarak göstermiştir. Birçoğumuza elimizi tutmayıp uzatması bile yetmiştir. Öğretmen çok şeydir. Andır, anıdır, yarındır…
Her peygamber bir öğreticidir. Bizim peygamberimizde bizim öğretmenimizdir. Rehberimizdir. Ahlakı ile ahlaklanmayı, yaşadığı gibi yaşamayı yeğlediğimizdir. Öğretmenin örneği, peygamberidir.
Bir öğretmen, bir çoğumuz için neden bu meslek sorusunun cevabıdır! Benim de nedenim geçmişimdeki iyi ve kötü modelli öğretmenciklerimdir. (Bu ifade kötüler için küçümseme, iyiler için sahiplenme içerir.)
Öğretmen çok şeydir…
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.