- 1116 Okunma
- 3 Yorum
- 3 Beğeni
A r a l ı k tutulmaları..
" Elindeyse zamana, dur, geçme diye dayat ! Bir sigara içmekten daha kısa bu hayat"
(Necip Fazıl Kısakürek)
Ama sen...
Hani hiç gitmeyecektin annem!
...
Bu defa yazmak içimdeki acının parmak uçlarına inmesi demekti,
yanmak gözlere misafir olan alevdi...
Gözya(s)şlarımı hiç bu kadar sevdiğini hatırlamıyorum yanaklarımın,
boğazımın bu kadar acıdığını hatırlamıyorum yeminle.
Yıkılmazdım,
yılmazdım da hele her acının altından kalkardım emin(d)im bundan da bu kayıp beni düştüğüm yerden kaldırmamaya yeminli annem, hani bebektim bir zamanlar, melektim, hatta sen toprağa gelin gidene kadar çocuktum inatla...
- Oysa şimdi yaşım sensizliğin o’tuzlu sularında boğuluyor...
Sanırım ben senin ardından büyüdüm anne...
Ve büyümenin bu kadar acı olduğunu hayata bir ölümlük ara verince anladım sen gidince.
Bir duâ kuşu yetişti sonra
kanatlarında güç ve umut taşıyan, tutundum ucuna, dilimde günlük zikirler mütemâdiyyen,
ama yinede dedim ya annem sensizlik benim için hayata bir ölümlük ara hiç bitmeyecek olanından hemde.
Senden sonra kara bir gün aralıktan yadigar kalan bana,
ve ben halen o günde, o saatte, o dakika hatta salisede kaybolduğum okyanustan mecalsiz kulaçlarımla kıyıya ulaşma çabasındayım.
Bir sene,
hatta ömrüm öyle çabuk geçti de şu aralık neden halen bitmedi bilmiyorum Anne!
-bimiyorum ...
...
Aralıkta içime düşen ayazdan kalma...
Z. Nâr
YORUMLAR
Aslında en güzel tarafı nedir bilir misiniz bu büyük acının ; yaşadıkça içiniz yanarak, sevgiyle, saygıyla, acı- tatlı bir yığın anılarla anabilecek bir anneye zamanında olsa sahip olmanız. Çünkü buna bile sahip olamayan, size gıpta eden nice insan var. İşte ben de onlardan biriyim..Bence üzüldüğünüz kadar da gurur duyun, övünün güzel anılarınız için. Ve varsa eğer çocuklarınıza güzel anılar , onur, gurur bırakın mutlaka.
Nar-ı Çiçek
Konuya bu yönden de bakmak doğru ve teselli verici.
Teşekkürler değerli yoruma.
Siz, annesini kaybettiği halde hayata tutunmayı başarabilenler, en gerçek kahramanısınız bu dünyanın. Sen anlatırken benim tansiyonum düştü. Gözlerim doldu. O anı hissetmeye çalıştım. Zor yahu, insan olmak. Evet bir teselli; her ölüme ağlanmaz. Herkesin gideceği yere bizden önce gitmişler. Ama anne farklı. Ben anneme inşallah senden önce ölürüm derim, o da bana bencilsin der. Evlat acısı, anne acısı ikisini de yaşadı annem. Ama sordun mu anne acısı ölümden beter der. Annen senin için yapabileceği her şeyi yapmış. Sıra sende. Çok ağlama diyemem ama çok dua et. Artık onun bir tek dualarımıza ihtiyacı var. Sen onun dünyada kalmış tarafısın. Ben de kızlarımla okuyayım bu akşam annen için. Rabbim merhametiyle kuşatsın onu ve seni. Üzgünüm...Sarıldım farz et.
Nar-ı Çiçek
Allah razi olsun güzel yürek..
Tesekkür ediyorum.