- 538 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
1 Eylül .....VAHŞETE SON....elele...
1 Eylül .....VAHŞETE SON....elele...
1 EYLÜL 1939 BAŞLAYAN VAHŞET
1 Eylül 1939 sabahı Alman ordusu Polonyaya karşı 3000e yakın savaş uçağı ile önce havadan ve hemen arkasından karadan taaruza geçti....
57 devletin birbiriyle 6 yıl süreyle çarpıştığı bu büyük harpte dünyânın toplum, medeniyet ve insanlık açılarından uğradığı kayıplarının tam bir hesabı yapılamaz. Hattâ sâdece harcanan para ve cephedeki kayıpları bile ölçmeye imkân yok gibidir. Ancak hakikate yakın rakamlar üzerinde durulabilir. Müttefik devletlerde en çok kayba Amerika, Britanya Milletler Topluluğu, Sovyetler Birliği, Çin ve Fransa; Mihver Devletlerinde ise Almanya, Japonya ve İtalya uğramışlardır.
Yalnız ölü ve kayıp olarak Müttefiklerden 10.650.000 (en çok Sovyetler 7.500.000) , Mihver Devletlerinden de 4.650.000 (en çok Almanya 2.850.000) olmak üzere toplam 15.300.000 can kaybı hesaplanabilmiştir.
Yaralı sayısı ise Müttefiklerde 20 milyona, Mihver Devletlerinde de 8 milyona yaklaşmıştır. Buna Hitlerin toplama kamplarında kaybolan 6 milyona yakın insan da eklenirse İkinci Dünyâharbin bütün çağların en korkunç ve en acımasız bir çatışması olduğu söylenebilir.
Bu harp, birçok milletlerin bağımsızlığını kaybetmesine sebeb olmuştur.
Müttefikler Türkiyenin kendi saflarında savaşa katılması için çok yönlü gayret sarf etdilerse de Türkiye savaşa katılmayı reddetti.
Türkiye, 23 Şubat 1945te Almanya ve Japonyaya harb îlân etti, ancak fiilen harbe girmedi.’
Türkiye, 23 Şubat 1945te Almanya ve Japonyaya harb îlân etti, ancak fiilen harbe girmedi.’
Şimdide aynı oyunlar Türkiye üzerinde oynanmaya çalışılıyor...Fakat bireysel çıkarları uğruna malesef komşularımıza savaş açan ülkelere havadan -karadan-denizden destek vererek savaşın vahşetine katılıp ellerini kana buluyanları tarih asla afetmeyecektir. Savaş çıkaranları ve destek verenleri LANETLİYORUM...
1 Eylül D ünya Barış Günü barışseverler bir arada elele birlik ve beraberlik adına...
tüm dünya kardeşlik narış çağrısı olsun.
israil -filistin
kürt- türk
alev sünni
türk-ermeni
yahudi-hiristiyan-müslüman
zenci -beyaz-sarı ırk
ayrımsız tüm insanlar adına barış çağrısı olsun
’YALNIZ VATANINI DEĞİL
DÜNYAYI SEVEN ÖVÜNMELİDİR’
Analar, kadınlar, gençler, çocuklar, tüm insan yürekliler herkes beyaz elbiseleriyle katılarak destek versin elele ses versin....
YORUMLAR
1 Eylül D ünya Barış Günü barışseverler bir arada elele birlik ve beraberlik adına...
tüm dünya kardeşlik narış çağrısı olsun.
israil -filistin
kürt- türk
alev sünni
türk-ermeni
yahudi-hiristiyan-müslüman
zenci -beyaz-sarı ırk
ayrımsız tüm insanlar adına barış çağrısı olsun
’YALNIZ VATANINI DEĞİL
DÜNYAYI SEVEN ÖVÜNMELİDİR’
yazını şimdi gördüm canım
diyecek söz yok bu sözlerin üstüne
kutlarım.
’YALNIZ VATANINI DEĞİL
DÜNYAYI SEVEN ÖVÜNMELİDİR’
Analar, kadınlar, gençler, çocuklar, tüm insan yürekliler herkes beyaz elbiseleriyle katılarak destek versin elele ses versin....
Barış diye atan o güzel duyarlı yüreğine sağlık sevgili Necva Dünya barış günü tüm savaşlara rağmen barışa olan inancımızı yitirmememiz sebebi ile kutlu olsun diyorum...