- 453 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
KÜTAHYA VE İLÇELERİ MİLLETVEKİLİ PROF. DR. VURAL KAVUNCU’NUN DEĞERİNİ BİLMELİDİR…
KÜTAHYA VE İLÇELERİ MİLLETVEKİLİ PROF. DR. VURAL KAVUNCU’NUN DEĞERİNİ BİLMELİDİR…
Kütahya gibi illerde gerçekten siyaset yapmak zordur. İnsanları memnun edemezsiniz. Hani güzel bir söz vardır; ‘ İnsanlar için gözlerinizi feda etseniz, zaten kördü derler.’ Kütahya siyasetini hep şuna benzetirim… Çekirge avcıları avladıkları çekirgeleri fanusun içine koyar, ağızlarını kapatmazlarmış. Çünkü kertenkelenin biri dışarıya çıkacağı zaman diğer kertenkele ayağından çekermiş. Kütahya siyaseti ile ilgili, İstanbul eski milletvekili - Türkiye Beyazay Derneği genel başkanı Lokman Ayva ile sohbet ederiz ara ara. O da der ki ‘Ali Rıza’cım iyi ki sizin gibi küçük illerden milletvekili olmamışım. Çünkü küçük yerlerin sıkıntıları büyük oluyor. Bu sıkıntılarda dünya ölçekli projeler üretmek gerçekten zor.’ Hakikaten de öyle. Kendim de bir önceki dönem Kütahya eski milletvekili Hüsnü Ordu’nun yanında bulundum. İnanın size ne proje getiren var ne de öneri. Ama dışarıda müthiş bir dedikodu, uğraş var. Boş işlerle uğraşan o kadar çok ki… Biraz kulak verseniz emin olun sizde boş işlerin vekili olacaksınız.
Gelelim meselemize… Üç aralık dünya engelliler günü Kütahya milletvekili Vural Kavuncu beyefendi Tavşanlı Beyazay derneğini ziyaret etti. İki saat boyunca ülke ve memleket sorunlarını konuştuk. Özetlersek: Engelli emekli adayların zaman dilimi açısından emekliliğini, Taşeron işçilerin kadro durumunu, Engelli üç aylıklarının kesilme nedenlerini, Mega proje Yoncalı termal kent proje durumunu, Kütahya’nın büyükşehir- Tavşanlı’nın il olma çalışmalarını, Pakistan ziyaretinin Tavşanlı ilçesi için önemini, Kütahya ve Tavşanlı ulaşımlarının daha da iyi noktalara gelinmesi çalışmalarının yapıldığını, Kütahya ve ilçelerinin hastanelerinin Türkiye’de ne kadar önemli bir konuma geldiğini’ konuştuk. Bunların cevapları sosyal medyada uzun uzadıya yazılı.
Kütahya milletvekili Vural Kavuncu beyefendi hizmette sürekli hareket halinde. Hemen hemen Kütahya’nın tüm ilçelerinde bir hizmeti var. Milletvekili Kütahya’yı ilçeleriyle birlikte bir bütün olarak görüyor. Bu da Kütahya tarihi açısından çok büyük şans. Bu durum da gösteriyor ki, Kütahya’ya ve ilçelerine adil olarak bir bütün olarak hizmet verebilecek tek kişi Kütahya milletvekili Prof. Dr. Vural Kavuncu.
Daha da ileriye götürelim sözlerimizi… Kütahya’dan eğer bir bakan çıkarsa da bunun adı kesinlikle Prof. Dr. Vural Kavuncu beyefendi olur. Neden bunu söylüyoruz? Gözlemlerimize göre; Kütahya’nın her karışında hizmeti olan, İlçelere, kişilere değil Kütahya’nın tüm sorunlarına odaklanan, Yoncalı termal kaplıcalarını Dünya termal rehabilitasyon kenti yapma hedefine odaklanan, Kütahya’yı, sağlıkçı olması hasebiyle; Türkiye’de sağlık alanında en iyi hizmet veren Hastahanelere sahip yapan, (daha çok özellik sayabiliriz vb…) nazik, donanımlı ve insana insan gibi yaklaşıp; ona değerli olmasını hissettiren bir milletvekiline sahip Kütahya.
Türkiye’de bir siyasetçi övüldüğü zaman, ‘ Ya amma da vekili övdü’… Kesin bir menfaati vardır, isteği vardır. Hamdolsun yok böyle bir durum. Vekilimize vekilliği dönemince de şahsi hiçbir başvurum da olmadı. Hatta kendisini Kütahya da en çok da ben eleştirmişimdir. Her eleştiri sonucu da pişman olmuşumdur. Çünkü vekilimizin hizmetlerine önyargılı yaklaştığımızı, erken eleştirdiğimizi ve ne kadar büyük bir vizyonla hizmet verdiğini sonradan anlamışızdır. Kendisine buradan da helallik diliyorum. Davamız memleketimizdir. Niyetimiz memleketimizi en iyi noktalara taşıyabilmektir. Eleştirilerimiz hatalar var ise de onların düzeltilebilmesine katkıda bulunmak adına söylenmiştir.
Netice olarak ‘Marifet iltifata tabidir’ Kütahya’nın Türkiye’de gelişebilmesi, ilerleyebilmesi için canı gönülden hizmet veren vekilimize iltifat etmek hakkımızdır, onunda hakkıdır. Bu tip donanımlı siyasetçileri ülkemiz zor yetiştiriyor. Kütahya ise son dönemlerde yine bu fırsatı yakalamış durumda. Kütahya artık siyasi tavrını değiştirmelidir. Çıkardığı değerlere sahip çıkmalıdır. Çıkardığı değerlerin arkasında durmalı, sonuna kadar onları desteklemelidir. “Son olarak Prof. Dr. Vural Kavuncu Hocamın iğneyle kuyu kazmaya benzeyen çabalarını hizmetlerini takdirle karşılıyor, tebrik ediyorum. Milletvekilliği boyunca Kütahya’yı gündemde tutmaya, dile getirmeye çalışıyor. Milletvekilimizin bu çabalarına siyasi partilerin, odaların ve birliklerin, sivil toplum kuruluşlarının, eğitim camiasının katkıda bulunması desteklemesi ve sahip çıkması lazım.
Milletvekilimize sahip çıkılması, desteklenmesi de yetmiyor tabi.
Başkent Ankara’da lobilerin kurulması, kulislerle canlı tutulması lazım.
Var mı bunlar?
Bana sorarsanız yok.
Demek ki bu işler öyle uzaktan gazel okumayla olacak şeyler değil.
Demek ki bakan çıkarmak o kadar da kolay değil.
Fikir olacak, irade olacak, yaptırım gücü olacak, destek olacak.
Bunlar varsa olmayacak şeyler olur. Yoksa olmaz.”
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.