- 745 Okunma
- 4 Yorum
- 2 Beğeni
Okuma Alışkanlığı..
.
İlkokuldaydık. Elimize bir yerden Battal Gazi romanı geçti. Ben de okudum, ağabeyim de okudu. Yarısı yırtılmış eksik bir kitap. En heyecanlı yerinden ötesi yok. Merak dorukta. Ağabeyimle bu kitabı almaya karar verdik.
İlçemizde bulunan iki kitapçıya da baktık ama aradığımız Battal Gazi yok. Onun yerine başka Battal Gazi aldık. Abdullah Ziya Kozanoğlu’nun Battal Gazi’si. O yarısını okuyabildiğimiz Battal Gazi’nin tadı yoktu onda. Ama o da Battal Gazi’ydi sonuçta. İkimiz de okuduk. Sonra Abdullah Ziya Kozanoğlu’nun diğer kitaplarını alıp okuduk. Oğuz Özdeş, Bekir Büyükarkın falan. Öyle öyle farkında olmadan okuma alışkanlığı elde etmişiz meğerse.
Ortaokulda, Lisede de okudum fırsat buldukça. O gün bu gündür okurum, okumaya çalışırım. Genellikle roman.
Bir ara yabancı yazarlardan okudum. 200’den fazla kitap. Bir katil ve bu katili bir sürü maceradan sonra yakalayan birileri. Yada buna benzer heyecanlı bir girişten sonra gelişen olaylar. Baktım ki o kadar kitaptan aklımda kalan sıfıra sıfır. Ne olayları hatırlıyorum doğru dürüst, ne kitaptaki kahramanları ne de yazarları.
Yabancı yazarları bıraktım yeniden yerli yazarlara döndüm.
Özellikle köy romanları.
Bazı yazarları hiç okumazdım, daha önce okumamıştım. Fakir Baykurt’tan başladım. Talip Apaydın, Kemal Bilbaşar, Abbas Sayar, Mahmut Makal vb. Birkaç yılda hemen hemen bütün kitaplarını okudum.
Kemal Bilbaşar’ın Memo’sunu, Cemo’sunu mutlaka okuyun.
Mustafa Necati Sepetçioğlu, Bekir Büyükarkın, Dursun Akçam, Fakir Baykurt, Talip Apaydın, Abbas Sayar bütün kitaplarını okuyun lütfen.
Ne kitaplar yazmışlar meğer. Hepsi bizden. Olaylar bizden, kahramanlar bizden, yerler bizden.
Fırsat buldukça bu kitaplardan bahsetmek, özet vermek isterim.
Suat Zobu
.
YORUMLAR
Yazılarınızı hiç okumadım. Güne gelen öyküme bıraktığınız yorumla geldim sayfanıza ve benim öykümü niye beğendiğinizi bu vesileyle anlamış oldum.
Bizden öyküler daha çok hitap ediyor, daha yakın geliyor size...
Sevgiler,
Suat Zobu
Evet teşhisiniz doğru "bizden hikayeler" daha çok ilgimi çekiyor. Fırsat buldukça da okumaya çalışıyorum.
Selam ve saygılarımı gönderiyorum..
Bende de aynı sıkıntı var, Türk klasiklerini pek okumuyorum. Az okuyorum,okuduklarım da yabancı eserler.
Kitapta çok seçiciyim. Bir kitap sarmadıysa köşeye fırlatıyorum. On kitap içinden bir tane zor seçiyorum. Sanırım en çok sevdiğim kitap Knut Hamsun'ın Açlık romanı. O türde fazla eser bulamadım. Her önüne gelen eseri okumak, özellikle edebi eserlerde mantıklı değil...
Suat Zobu
Sizin dediğiniz kitabı okumadım o yüzden türünü bilmiyorum. Ted Dekker'ın Beyaz, Siyah, Yeşil, Kırmızı isimli 4 kitaplık Çember serini okuyun mutlaka. Beyaz'dan başlayın önce.
Kitap sarmayınca ben de kaldırıp atıyorum. Gitmiyor. Benim de öyle alıp da okumadığım çok kitap var..
Selamlar ve saygılar sevgili Dost.
Bence üç Kemal'i okumak, edebiyatımızın olmazsa olmazlarından: Orhan Kemal, Yaşar Kemal, Kemal Tahir.
Okumak; yazmayı besleyen güç bence. Okumadan yazma telaşına kapılanlara şaşıyorum.
Bir de sayı olarak ne kadar roman okumak değil de okuduğunu ne kadar anlamak önemli.
Okuduğunuz romanların özetlerini bizimle paylaşırsanız memnun oluruz.
Selam ve saygılar.
Suat Zobu
Güzel yorumunuzla sayfama onur verdiniz teşekkür ederim. Selam ve saygılarımla..
Okumak !
En zevkli hastalık.
Sizi sıkıntıya sokayım mı?
Talip Apaydının "Define" romanıını okuyun.Çok seveceksiniz.
Ne den sıkıntı dedim.?
Çok eski bir kitap. Bulması zor. Bende bir arkadaşımdan alıp okumuştum.
İyi okumalar.
Selam ve Saygıyla.
Suat Zobu
Yorumunla, ziyaretinle her zaman onur verdin Ustam VAROL. Selam ve saygılarımla..