İSTERDİM....
Dünyadaki Zulme Haykıran Bütün Devrimcilere Atfen...!
Dünyanın neresinde olursa olsun, ve hangi zamanda "tarihlerde" olursa olsun, dili, dini, ırkı, rengi, ideolojisi, mezhebi, meşrebi, fikri düşüncesi, yada neyse, zulme, zalime, dikta rejimlere, insanlık düşmanı baskıcı devletlere, oluşumlara, işidvari Çetelere, faşizme, nasyonal ve sömürgeci anlayışlara ve halkların kanını emen emperyalizme, diktatörlere karşı mücadele eden, hak hukuk, özgürlük, insan hakları, demokrasi ve adalet eşitlik barış ve insanca yaşam, onurla bir duruş, insanlık barışının tesisi, her çeşit savaşa karşı duruşu adına bedel veren, can veren dik duran her kim ise, o benim Yoldaşım, Candaşım, Kandaşım, Kardaşımdır.. ...
Bu Çarçıra’da zülme haykırırken Kahpece idam edilen KADI Muhammed, bu Hasan el Benna, bu Amed Zındanlarında özgürlüğe ateş çalan Mazlum Doğan, bu Bolivya dağlarında adalet eşitlik adına makama rest çekerek mazlumların yanında can veren Bir diğer kahramanım Cheguvara, bu İslikipli Atıf, bu büyük kahraman Mele Mustafa Barzani, Çerkez ethem, Seyit rıza, bu Seyit Kutup, bu Şeyh Sait, bu Celaled Bedirxan beg, bu siyah ırkının eşitliğine can veren Rosa Parks, bu bu Dersim kahramanı-m Seyyit Rıza, bu zindanda bile zalimin yüzüne mürekkebi ile tüküren Nurs’lu Said’i Kurdi, Bu kara coğrafyanın kahramanı Nelson Mandella, bu Malcolm x, bu canı pahasına köleliğe son veren Abraham Lincoln, bu rahibe Teresa, Bu, ümmetin yetimleri Kürtler diyen Ali Şeriati, bu Mahmut Barzanci, bu küresel emperyalizme ser vermeyen Hogu Chavez, bu devrimin gerçek adı Martin Luther King, bu Enkido,bu sessiz devrimin babası Gandhi, bu zalimin yanında yer almaktansa, başı dik kendi elleri ile zehir içerek onurluca ölümü seçen Sokrates, bu putları deviren ve ateşte küllerinden doğan İbrahim, bu Atina sokaklarında zalimin yüzüne tüküren Epiktetus, bu Selahaddini Kürt Eyubbi, bu Tahrir meydanında zalime dik duran Halid Said, bu İskoç dağlarında zalimin güneşini batıran ( cesur yürek) Wiliam Wallace, bu Şınak zindanlarında bedeni ile özgürlüğe yürüyen direnişin sembolü Bişeng, bu Amed sokaklarında, dudaklarında barış türküleri ile yürürken kahpece vurulan (ape musa) Musa Anter, bu Kürt dağlarında Özgürlüğe can veren Agit ve Delila ve Ozan Serhad, bu Kobane ’de, devrimin sembolleri, Arin Mirxan, Şerwan Tayşun, Şıwan Bayar ve Kobane de destan yazan bütün ölümsüz kahramanlar-ım, bu İşid canilerine karşı Şengal dağlarında şehit edilen “DURUŞUM” Hüseyin Mansur, bu mazluma karşı zalimin yanında yer alan bizden değildir diyen büyük insan yüce peygamber Hz. Muhammed, bu nasireli İsa, bu firavuna geçit vermeyen Musa, bu Thomas Sankara, bu Filistinli Leyla Halıd, bu İbrahim Kaypakkaya, bu Leyla Kasım, bu dudaklarında devrim şarkıları ile ölen Victor Jara, bu Şehy Şamil, bu Fars zulmüne rest çeken kadı Muhammed ve arkadaşları, bu yaşasın Kürt ve Türk halkının kardeşliği diyerek ölüme gülerek "başı dik" giden Deniz geçmiş ve arkadaşları, Bu Nazım Hikmet, bu Sabahattin Ali, bu Sımko, bu Paris sürgünlerinde gülerken yaşam veren Kahramanlarım Yılmaz Güney ve Ahmet Kaya, Sakine ve arkadaşları, bu dört duvar zindan, dört parça yüreğimin can sızısı,!! Bu pir Sultan Abdal, bu Yunus Emre, bu Nesimi, bu Spartaküs, bu mazlumiyetin abidesi Hz Ali, bu masumiyetin rengi Hz.Hüseyin, bu dili, dini, rengi,ırkı, fikri, Düşüncesi, mezhebi, Meşrebi, ideolojisi ayırt etmeksizin Zulme, Zalime, Faşiste, Militariste, Krala, ağaya, bege, halkının sırtından rant sağlayana 10’lara, Barona, kan emici kapitaliste, emperyaliste Diktatöre boyun eğmeyen, baş kaldıran her bir özgür “ADI İNSAN OLAN” direnişçiye, devrimciye, başı dik zalimin karşısında eğilmeyen dik duran, her onurlu bireye vs vs….. ATFENDİR….!
İSTERDİM
Yakmak isterdim bütün haritaları
Sınır, mayın, tel örgü kalksın diye
Söylemek isterdim, her dilde özgürlük şarkısını
Dil’e Yasak koyanlar, kendi dillerinden utansınlar diye…
Anlatmak isterdim evhamsız bir yarını
Çocukların mavi yüreklerine öylesine…
Yazmak isterdim kavgasız vuslatları
Yalansız sömürüsüz bir tarihin ak sayfalarına…
Çizmek isterdim barışı semaya
Bulutlar sevgiyle yağmurlara dönüşsün diye
haykırmak isterdim yerli yabancı bütün canilere bir bir
“Ölüm sizin de yazgınızdır” diye…
Bitirmek isterdim bütün anlamsız savaşları
Filistinli, Iraklı, Türkmen, Kürt, Afgan çocuk annesi gözyaşı dökmesin diye…
Yeniden koymak isterdim bütün alfabelere w, x, q harflerini
Xezal, Berfin, Berxedan, Jiyan, Welat kendi dilinde büyüsün diye…
Yıkmak isterdim bütün zindan surlarını
Güneş yüreklerde aydınlık versin diye…
Çözmek isterdim bütün kelepçelerin şifrelerini
Gönüllerde kin nefret tohumları kalmasın diye…
Toplamak isterdim bütün zeytin dallarını
Mekke’den, Kudüs’ten, Vatikan’dan, Uzakdoğu’dan, Laleşten
Vermek isterdim Müslüman’a, Hıristiyan’a, Yahudi’ye, Budist’e, Yezidi’ye
Haham, imam, papaz, şeyh hoş görüyle barışa yürek versinler diye…
İmha etmek isterdim bütün silahları
Hiroşimalar, Halepçeler, Şengaller, Kobaneler , Roboskiler yine yaşanmasın diye…
Hatırlatmak isterdim çekilen acıları insanlara bir bir
Nemrutlar, Firavunlar, Saddamlar, Bağdadiler, yeniden doğmasın diye….
Dündar SANSUR...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.