Şiir için kitap okumak gerekir mi?
Böyle bir forum konusu vardı hatırlayan bilir ben ise bu konuyu uzatmadan ve yorum yapmadan cevaba yanıt arayacağım ve bir alıntıyla.
Okuma yazmayı köyünde kendi gayretiyle öğrenen duvar ustası, ilk şiirini taş duvara yazarak başlayan şiir merakını ilerlemiş yaşına rağmen sürdürüyor. Köyünde taş duvarlara şiir yazan usta olarak tanınan şairin okuma yazma bilmeden başlayan şairlik yaşantısı ilginç hikayelerle dolu.
Yozgat’ın Yerköy İlçesi Karalar Kahya Köyü’nde yaşayan 70 yaşındaki Şahin Bağcı, yazdığı şiirlerle dikkat çekiyor. Hiç okula gitmeden okuma-yazma öğrenen Bağcı, 51 yaşında başlayan şiir merakını ilerlemiş yaşına kadar sürdürüyor.
İLK ŞİİRİNİ
TAŞ DUVARLARA YAZDI
Gazetemiz yazarı Ahmet Sargın’ın evinde ziyaret ettiği Şahin Bağcı, okuma yazma bilmeden başlayan şairlik aşkını ve şiirlerini anlattı.
1938 yılında Yerköy’ün Kahya Köyü’nde doğu, 1989 yılında Yerköy’de duvar ustalığıyla devam eden hayatını inşaat işçiliğiyle kazandığını belirten Bağcı, o yıllarda ameliyat için yattığı hastanede başlayan şiir merakını şöyle anlattı:
"1989 yılı Mayıs ayında ameliyat için Ankara Numune Hastanesi’ne yattım. 33 gün hastanede kaldım. Hastanede kaldığımda duygularım değişti. İlk şiirimi taş duvarlara yazdım" dedi.
800 ŞİİRİ VAR...
Aradan geçen zaman Bağcı’nın deyişleri, ağıtları ve şiirleriyle tanınmasını sağlamış. Dini ve milli şiirlerle ozanlar arasında adını duyurmayı başaran Bağcı’nın okuma yazma bilmeden başlayan şairlik yaşantısında tam 800 şiiri olmuş.
Halen Yerköy Kale Mahallesindeki evinde yaşayan Bağcı, etrafında Çarkçı Şahin Dede olarak biliniyor.
Bu güne kadar şiirlerine sahip çıkacak birilerini aradığını ancak henüz böyle birinin çıkmadığını belirten Bağcı; "En büyük isteğim eserlerimi bir kitapta toplamak. Yetkililerden bu konuda yardımcı olmalarını istiyorum" diyor.
Bağcı’nın kaleminden dökülen mısralardan bir bölümü şu şekilde:
İnsan yaşadıkça ecel gelecek
Ecelim nerede gelir kim bilir
Azrail canımı bir gün alacak
Canımı nerede alır kim bilir."
Haber ve Yorum..Ahmet Sargın
Yozgat Şairler ve Yazarlar Birliği Başkanı