OĞUL
Oğul,
Doğacaksın. Doğup yerimi alacaksın hakkıyla. Yerime geçip ulaşamadıklarıma kavuşacaksın.
Benim gibi doğayı, hayatı ve insanları seveceksin. Silahlardan, toplardan uzak durup gönüllere sevgiyi ekeceksin.
Sabırlı olacaksın. Sabrı elden bırakmayacaksın. Sabredip hayallerine uzanacaksın.
Ama hiç durmayacaksın. Yoluna devam edeceksin. Yolundakilere ayrım yapmadan yardım edeceksin. Yanındakilere kol kanat gereceksin.
Korkmayacaksın. Korkup etrafındakileri üzmeyeceksin. Önce kendini mutlu edeceksin, sonra sevdiklerini, daha sonra akrabalarını.
Es geçmeyeceksin bir şeyi. Bir kuşun gagasından öpeceksin. Bir küçük karınca yol vereceksin. Bir kadına çok değer vereceksin oğul.
Yaşlıların elinden tutup örnekler sergileyeceksin. Sadece nefes alıp vererek, sadece yer içerek yaşamayacaksın. Anların keyfini çıkaracaksın. Dünlerini unutmayacaksın. Ve yarınlarını olabildiğince yürekten düşleyeceksin.
Düşerken ayağa kalkmayı bileceksin. Akrabalarını tanımak için çaba göstereceksin. Dostlarını kötü günde de ziyaret edeceksin. Arkadaşlarını ise başına ne gelirse gelsin satmayacaksın.
Olduğun gibi davranacaksın. Kendi içinde susup volkanlar biriktirmeyeceksin. Kalbine mühür vurup duygulardan kendini soyutlayamayacaksın. Gözlerini hakikate kapamayacaksın. Bakışlarına takılanlara cümle cümle anlam vereceksin.
Ve okuyacaksın. Kendini okuyacaksın. Sayısız kitabı okuyacaksın. Okuyarak çevrene pozitif enerji saçacaksın. Savaşacaksın engellerle. Dikenlerle karşı karşıya kalırken çözüm yollarını arayacaksın. Sarılacaksın başarıya giden adımlara. Mutluluğa açılan pencerelere yakınlıkta duracaksın. Sevinçle uçan güvercinlere el sallayacaksın.
Geçen zamanın bir daha geri getirmeyeceğini kavrayacaksın. Şuana kıymet verip geleceğe içi dolu yatırımlar yapacaksın. Yapman gerekecek.
Oğul, boş durmayacaksın. Yeri geldiğinde eşekler gibi çalışacaksın, sırtında kilolarca yükü taşıyacaksın. Yeri geldiğinde ekmeğini taştan çıkarmayı bileceksin. Bilmeden konuşmayacaksın hiç. Bilerek dinleyeceksin. Bilerek dinleneceksin. Konuşmak ile dinlemek arasında ince farkı fark edeceksin.
Öğreneceksin. ‘’Öğrenmenin yaşı yoktur.’’ Sözünü kendi içinde idrak edeceksin. Önem vereceksin yaptıklarına. Elde ettiklerine sahip çıkacaksın. Tabiatı izlerken kendine dersler çıkaracaksın. Büyük sayıdan küçük bir sayıyı yanlışa düşmeden çıkaracaksın. Küçük bir sayıdan büyük sayıya varmanın denklemini kuracaksın.
Yolculuktayken gittiğin yerlerin havasını soluyacaksın. Baktığın heybetli dağlara heybeni açacaksın. Yalnız kalmayı, yalnız yaşamayı ve yalnızlıkla baş etmeyi hesaba katacaksın. Yalnızlığı seveceksin.
Bana bir şey olmaz demeyeceksin. Her ihtimali detaylı düşüneceksin. Düşünerek hareket edeceksin. İnsanların gözlerinin içine bakarak konuşacaksın onlarla. Konuşurken ağzından çıkanın her iki kulağının duymasını sağlayacaksın.
Oğul, bu dünyadaki hayatı önemseyeceksin. Yaşadığın ve ayakta kaldığın her an için şükredeceksin. Evet şükredeceksin. Seni Yaratan’a şükredeceksin. Diline dualar alacaksın. Kalbine ilahi nağmeler yerleştireceksin. Sesleri seveceksin. Kadınları ince ve adamakıllı seveceksin. Çocukları ise güzel ve muhabbetle seveceksin.
Oğul, yorulsan da devam edeceksin yolculuğuna. Yolda kalmayı aklına getirmeyeceksin. Hedeflerine odaklanacaksın. Önüne çıkan engellerle baş edeceksin. Pes etmeyeceksin. Teslim bayrağını açmayacaksın. Hep bir adım sonrasını düşleyeceksin.
Etrafına tam bakacaksın. Gördüklerini anlamlandıracaksın. Kendini tekrarlamaktan çekinmeyeceksin. Doğrularda yüzerken eğri çizgilerden de geçeceksin. Seçeceksin çözüme giden yolları.
Oğul, benim gibi, baban gibi, abin gibi olacaksın. Onların çektiklerini yorumlayacaksın. Onların sıkıntılarını kendine ders olarak alacaksın. Onların yarım kalan hayallerini tamam erdireceksin. Onların düştüğü çukurlara düşmeyeceksin. Onların hatalarını telafi eder gibi yaşayacaksın.
Görevin zor gibi gözükse de gece-gündüz uyanık olacaksın.
Gözlerini sayısız kere açacaksın. Sözlerini bir düzen dâhilinde tartacaksın. Dilinin yanmasına izin vermeyeceksin. Sana gerekmeyenleri önüne ser(p)meyeceksin. Sır tutmayı ve birileriyle sırdaş kalmayı sürdüreceksin. Sürüden ayrılmayacaksın. Ancak sürünü ileriye taşıma noktasında iradeli ve kararlı olacaksın.
MESELCİ
28.11.2016
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.