mutsuz kadınlar...
Yaşamın değerini bilmek isterseniz mutsuz bir kadının yüzüne bakın. İlahi kitablar olmasaydı, en kutsal sözleri mutsuz kadınların söyleyeceğine inanırdım.
İlahi esarete bağlı kaderleri ile savaştıklarını düşünür, yenmeleri için elimden gelen cesareti ellerine sunmak isterdim. Kaderleri ile savaşan mutsuz kadınlar kadere hadi burası dönüm noktası dedikleri an, onlarla beraber kadere seslenmek isterdim. Mutsuz kadınların sözlerinin tesirinde kalmışlığımdandır belki de kadere hadi burdan dön deyişim. Bu da beni asi etmez sanırım.
İsyan mıdır ; hayır. Değiştirmek için zor kullanmak diyebiliriz, daha ince tabir ile ikna etmek.
Mutsuz bir kadının kendini rahat ettiği tek yer sıgındığı hayalleridir. Kimsenin yaklaşmasını istemezler, birilerinin hayallerini keşf etmesini sevmezler, kimsenin onların hayallerine şahit olmalarını kabul etmezler. Birileri bu mutsuz yüzlerin arkasındaki hayallere ulaşmayı başarmak için uğraş verdiğini anladıkları an kaçmaya çalışırlar. Niçin kaçtıklarını bilmek bile istemezsiniz sanırım.
Kavgalıdır mutsuz kadınlar yaratıcı ile kimsenin kavgalarına şahit olmasını istemezler.
Sadece onlara has bir yüz yansır hayata. Keşf etmeniz gereklidir. Keşf etmek içinse bakışları anlamanız yeterlidir.
Mutsuz kadınlar hayata nasıl bakarlar, hepimiz biliriz aslında. Çoğunlukla korkarız bir kadının gözlerine bakmayı, çeker bizi kendi dünyasına. Sıyrılmak için çaba sarfetmek yerine teslim olmayı seçeriz. Mücadele edemeyiz. Teslimiyet kolaycılıktır, belki de bir kadının gözlerinde tutsak kalmayı severiz. Kadınları sevdiğimiz gibi.
Ama ben istemezdim mutsuz bir kadının gözlerinde tutsak kalmayı, sadece kadere hadi burdan dön dediklerinde yanlarında olmak isterdim. Mutluluk adına.
Her şeyi etkileyen kadınlar, kaderi etkileyemedikleri için dalgın yürürler. Ne zaman dalgın adımların yürüdüğünü görsem, gözlerine bakarım.
Mutsuz kadınları gözlerinden tanırım.
......
YORUMLAR
Mutsuz bir kadının kendini rahat ettiği tek yer sıgındığı hayalleridir. Kimsenin yaklaşmasını istemezler, birilerinin hayallerini keşf etmesini sevmezler, kimsenin onların hayallerine şahit olmalarını kabul etmezler. Birileri bu mutsuz yüzlerin arkasındaki hayallere ulaşmayı başarmak için uğraş verdiğini anladıkları an kaçmaya çalışırlar. Niçin kaçtıklarını bilmek bile istemezsiniz sanırım...
*****************************************************************************************************************************************************
Yalnız kadın hep yalnızdır şikayet etmez ama yorgunluğu gözkapaklarının altında duyulmamış besteler yapar. Okunmamış şiirler yazar. Bir cennet saklar herkesten habersiz. Paylaşmak isterde kimse anlama onun dilinden. Bir kez daha yabancı kalır bir kez daha yalnız kalır..
Bu gece çok harika yazan bir kalem tanıdım ,ve onur duydum tanımaktan da yazıları şiirleri muhteşemde ...Zaman zaman duygu yogunlugu yaşatsada bana ,ben bu kalemin yazdıkları sevdim ...Ve bu kalem adı gibi bin yıl boyunca hep yazması dileğimle ,bir yılın bu en son gününde ,BİN YIL'ın kalemiyle tanışmak bana onur verdi ...Saygı ve sevgiyle kal binyıllarca :)
YASEMİN...
Her şeyi etkileyen kadınlar, kaderi etkileyemedikleri için dalgın yürürler. Ne zaman dalgın adımların yürüdüğünü görsem, gözlerine bakarım.
Sevgili binyıl...severek takip ediyorum yazılarınızı...yine çok güzel bir yazı olmuş...ama ben bir şey eklemek istiyorum...
az da olsa kaderlerini etkileyen kadınlar var...ama yok denecek kadar az sayıdalar...onları attıkları emin adımlardan ve gözlerindeki kendilerine duydukları sevginin ve özgüvenin ışıltısından tanıyabilirsiniz...çok azdır onlar...kendi dünyalarındadırlar...her zaman her yerde rastlayamazsınız...hele ki çoğunluğun yığıldığı o alışveriş merkezlerinde ya da buna benzer kalabalıklarda rastlayamazsınız onlara...doğayı ve doğal olanı sever onlar...ya masmavi bir deniz ile ya da yemyeşil bir ağaç ile buluşup, kendilerini dinlemeyi severler...kuşlarla ve balıklarla arkadaşlık etmeyi severler...kuşların kanadına tutunup gökyüzünde gezmeyi severler...balıkların arasına karışıp denizde kaybolmak isterler...bir kuş gibi, bir balık gibi kendileri olmak, doğal olmak, doğa olmak isterler...çok azdırlar sevgili binyıl ama kaderlerini değiştiren kadınlar vardır...kaderlerini değiştirip, kendi istedikleri hayata ve hayallerine ulaştıkları için hayatları çok kıymetlidir onların...sıradanlıklara harcayacak bir saniyeleri bile yoktur...bir savaşçı gibi savaşıp elde etmişlerdir kendileri gibi yaşayacakları hayatlarını...her saniyeleri çok kıymetli ve çok anlamlıdır...her yerde herkes gibi harcamazlar kendilerini ve zamanlarını...kendilerini severek, kendileri gibi olarak, kendi dünyalarında, kendi yarattıkları kaderleriyle ve sadece onların dünyalarına girebilmeyi hakedecek kadar maskesiz, doğal ve kendisi olabilen insanlarla zaman geçirmeyi severler...herkesle ve her yerde olmadıkları için de yok sayılırlar...ama vardırlar...ve mutludurlar...varoluşlarından gelen sevinci, coşkuyu, mutluluğu yaşıyorlardır...akıllıca delilik ve dervişçe neş'e içinde olup hayatın özüne ve keyfine varmayı öğrenmişlerdir...dilerim bir gün onlardan bir tanesiyle de gözgöze gelir ve onları da yazarsınız...
saygılarımla...sevgilerimle...bu güzel yazıyı kutlayarak ayrılıyorum sayfanızdan...
bilgeperi tarafından 8/31/2008 10:56:13 AM zamanında düzenlenmiştir.