- 802 Okunma
- 4 Yorum
- 2 Beğeni
MUSTAFA KEMAL ATATÜRK VE İSİMLERİ
MUSTAFA KEMAL ATATÜRK VE İSİMLERİ
Dr. Sadık Özen
Cumhuriyetimizi ve Atatürk’ü içlerine sindiremeyenler tarafından, uzunca bir süredir; ismi, ailesi ve memleketi ile ilgili tartışmalar yaratılmaya çalışılmaktadır. Bunlar; tamamen kötü niyetli, kötü amaçlı ve düşmanlık içeren düşünce ve tutumların ürünüdür.
Büyük Atatürk’ün nüfus cüzdanında yazılı isminin ne olduğu ve doğum yerinin neresi olduğunun önemi ve anlamı bulunmamaktadır. İsminin Kemal, Mustafa Kemal ya da sadece Mustafa olmasının da fazla bir anlamı yoktur. Çünkü Türk ulusunu temsilen TBMM ona “Mustafa Kemal Atatürk” ismini vermiştir ve bütün dünya onu bu isimle tanımakta ve anmaktadır.
Atatürk’ün Selanikli, Malatyalı veya Karamanlı oluşu da bir şey ifade etmemektir. Hatta babası ve dedesinin adları bile. Çünkü o artık evrensel bir kimliğin ve kişiliğin sahibidir.
Türkiye Cumhuriyeti Devleti’nin kurucusu Gazi Mustafa Kemal Atatürk, bulunduğu mevki, makam ve sahip olduğu yetkilerine ve gücüne dayanarak “Atatürk” soyadını kendisi almadı. Bu soyadını ona Türk Ulusu verdi.
Türk vatandaşlarına soyadı taşıma yükümlülüğü getiren 2525 sayılı Soyadı Kanunu 21 Haziran 1934 tarihinde kabul edilmişti. Bu kanunun çıkmasından 5 ay sonra, 24 Kasım 1934 tarihinde toplanan TBMM tarafından oy birliği ile kabul edilen 2587 sayılı kanunla Cumhurbaşkanı Mustafa Kemal’e "Atatürk" soyadı verildi. 17 Aralık 1934’te çıkarılan ikinci bir yasa ile bu soyadının diğer kişiler tarafından kullanılması da yasaklandı.
Türk Ulusu’ nun Mustafa Kemal Atatürk hakkındaki görüşleri ve duyguları; kendisinden sonra yerine geçen Türkiye’nin İkinci Adamı İsmet İnönü tarafından aşağıdaki veciz sözlerle ifade edilmiştir.
“Devletimizin banisi ve milletimizin fedakar, sadık hadimi, insanlık idealinin aşık ve mümtaz siması; eşsiz kahraman Atatürk, vatan sana minnettardır”
Kendilerini gaflet ve dalalete kaptırmış olan Cumhuriyet ve Atatürk düşmanları, boşuna çabalamayın ya da istediğiniz kadar çaba harcayın; Büyük Atatürk’e zarar veremeyeceksiniz, onu unutturamayacaksınız.
Çünkü o sadece Türk ulusunun değil dünyanın en büyük lideridir. Türk ulusu ile birlikte bütün dünya halkları onu ölümsüzleştirmiştir.
Sizin gibi zavallılar bu gerçeği göremiyor olsalar da bütün dünya bu gerçeği bilmektedir.
Sizlere sadece acınır.
YORUMLAR
Mustafa Kemal Atatürk'ü anlamak için donanım gerekir; anlamamak içinse kara cehalet yeter de artar!. Bilim, akıl, teknoloji, sanat gibi kavramlara uzak olanlar için Atatürk, düşmanlık edilmesi gereken bir olgudur. Çünkü insan bilmediğinin düşmanıdır.
Düşüncelerinizi ve emeğinizi yürekten kutlarım.
sadikozen
Atatürk'ü tam anlayabilmek için, Atatürk kadar engin görüşlü yâni,
yüz yıl sonrasını görebilmiş olmak gerekir...
Herkes, söyleneni ya da yazılanı, kapasitesi kadar anlayabilir.
Atatürk'ü, ilkokula başlamadan evde öğrenmeye başladım;
yarım asrı geçti hâlâ inceleyip öğrenmenin en başındayım.
Deniz, yudum- yudum içme ile suyu kurumayacağı gibi.
Atatürkleri, Türk Milleti yetiştirmiştir ve yeni Atatürkler yetişmeye devam edecektir.
Dünyâ, Türk Milletini bunun için bu kadar hedef alıyor.
Çöl kumu için savaş vereni gören var mı?... altındaki petrol için maşa kullanıp
kola ve sigara gelirleri ile aynı insanları biri- birine fitneleyip kırdırıyorlar.
kadiryeter kadir Yeter. 01.10.2017 TRABZON.
Son söz Atatürk'e ait: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1069374456411151&set=pb.100000158195746.-2207520000.1506839342.&type=3&theater
sadikozen
MUSTAFA KEMAL ATATÜRK VE İSİMLERİ
BASLIGI GORUNCE SANDIMKI TOVBE HASA ALLAHIN ISIMLERI GIBI ATATURKUNDE ISIMLERI VAR VE ONLARIN BIR ANLAMI VAR BIR KUDRETINE DELALET MERAK ETTIM OKUDUM .... KIZMAYIN AMA HOCAM RESMEN ZAMANIMI BOSA HARCADINIZ BOS BIR YAZI BUNU CUMLE ALEM BILIYOR ATATURKUN ADI MUSTAFA HATTA ATLAMISSINIZ OGRETMENI KEMAL EKLEMIS AYNI ISIM DIYE SOYADI ATATURK
sadikozen
sadikozen
onlar bunu görüyor ama görmemek,görmezden gelmek veya görememek arasında 3 değişik mana vardır.O yüzden fazla kurcalamayın çünkü zorla bu hükümete oy verdirdiler insanlara ve saygı bekliyorlar.Her insan laikini bulur.ATATÜRK her canlı gibi zamanı geldiğinde gitti.Ama bazıları bazı şeyleri unuttuyorlar.O sadece bedenen buradan gitti.Ama fikirleri onun hala burada kaldığı gerçeğini değiştirmediği için bazıları çatlıyor ve istediklerine ulaşamayacaklar.Bunu biliyorlar..Neden inkar ediyorsunuz?Kendinizi bu kadar düşürmeyin...zaten ufaksınız daha da ezik olmayın...