- 367 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ZİNA EDEN ERKEK ZİNA ETMEYEN BİRİYLE EVLENEBİLİR Mİ?
ZİNA EDEN ERKEK ZİNA ETMEYEN BİRİYLE EVLENEBİLİR Mİ?
Zina eden erkek, zina eden veya müşrik olan bir kadından başkası ile evlenmez;
Zina eden kadınla da ancak zina eden veya müşrik olan erkek evlenir.
Bu, müminlere haram kılınmıştır.
(NÛR-3)(1)
Yıllar önce bir sohbete katılmıştım. Sohbeti dinlerken uyku hali almıştı halimi. Sohbeti anlatan kişi bir anda kalın kitabı oturduğumuzun masanın önüne fırlattı. Korkumuz anlatılmazdı. Ne olmuştu da sohbeti anlatan abimiz kitabı masanın üzerine şiddetli bir şekilde fırlatmıştı. Sohbeti anlatan kitabı masadan aldı ve tekrar etkilendiği o sayfayı açtı ve okumaya başladı.
‘Zina (evlilik dışı ilişki) yaşayan erkek ancak zina eden yahut müşrik bir dişiyi nikâh eder. . . Zina eden dişi de ancak zina eden veya müşrik bir erkekle nikâh eder. Bu, iman edenlere haram edilmiştir.’ (NÛR-3)(1)
Yıllarca bu ayetin tesiri altında kaldık. Hamdolsun ki harama uçkur çözmedik. Ayet tefsir itibarı ile bizim anladığımızdan biraz daha farklıymış. Biz zina eden hiçbir şekilde helal biriyle evlenemez zannederdik. Rabbim affetsin. Katıldığımız radyo programlarında da böyle anlattık direk. İslam alimlerinin Nur suresinin 3. Ayet tefsirini okudukça ayetin ne anlattığını iyice anladık. İnternet araştırma tefsirleri aşağıdaki gibidir.
- Tevbe eden kimse, günâhından temizlenmiş olur. Vaktiyle zinâ etmiş olsa da tevbe eden bir kadın veya erkekle evlenmekte bir sakınca yoktur. Âyetin haber verdiği gerçek şudur: Fâhişe bir kadını, ancak fuhşa alışmış bir erkek kabul eder. Namuslu insanlar, fahişelerle evlenmek istemezler. "Kötü kadınlar kötü erkeklere; kötü erkekler kötü kadınlara; iyi kadınlar iyi erkeklere; iyi erkekler de iyi kadınlara meylederler" (Nûr Sûresi: 26) âyeti de bu psikolojik durumu bildiriyor. Fasık, habis, işi gücü zinâ ve fısk işlemek olan, iffetli kadınlardan hoşlanmaz. O kendisi gibi iffetsiz birini seçer. Genellikle fâhişe kadın da kendi tinetinde (karakterinde) bir erkekle evlenir. "Tencere yuvarlanır, kapağını bulur". Nâmuslu insanlar, iffetsizlerle yaşayamazlar. İffetsiz insanlarla mutlu bir yuva kurulamaz. (2)
- Şunu bilmeliyiz: Tevbe yüzde yüz temizler. Yüzde yüz!
Zina eden ve hâlâ tövbe etmeyen biri kesinlikle temiz biri ile evlenemez.
Tövbe eden ise, tövbesinde samimi ve ısrarlı ise temizdir. Herkes gibidir. Geçmişindeki hatayı beyan ederek, onu kabul eden biri ile evlenebilir.(3)
- Haram, helâlı haram yapmaz" (Taberani, Darekutni). Bir başka söyleyişle, meşru olmayan bir eylem meşru bir eylemi gayri meşru yapmaz. Bu nedenle, eğer bir kişi zina eder ve sonra evlenirse, onun ahlâksız olmayan öbür eşi de zinaya karışmış sayılmayacaktır
Toplumumuzda maalesef zina fuhuş olayı çok yaygınlaşmıştır. Devlet zinayı derhâl yasaklamalıdır. Yoksa devletimizin başındakiler bunun hesabını vermezler. Eğer toplumumuzda ki dedikodulara kulak verirsek kimin eli kimin cebinde belli değil gibi vahim bir durum söz konusudur. Netice de Nur suresi 3. Ayeti tövbe etme şartıyla zina eden insanın helal bir insan ile evlenebileceğini söylüyor. Rabbim zina bataklığında olanlara tövbe etmeyi nasip etsin. Amin.
KAYNAK
(1) www.kuranmeali.org/24/nur_suresi/3.ayet/kurani_kerim_mealleri.aspx
(2) www.suleyman-ates.com/index.php?option=com_content&view=article&id=921:2014-01-05-10-06-12&catid=60:ocak-2014&Itemid=46
(3) www.fetvameclisi.com/fetva-zinadan-sonra-tovbe-edenin-evlilik-durumu-14040.html
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.