Alevi
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
İslamın ayrı yorumlarından biri
yollar ayrılırken halifeliği sonu Hz. Ali’nin
onun sevgisini yüreğinde taşıyanlar
ve Kerbela belki
ondan sonra hiç bir şey eskisi gibi değildi
oniki imam
sonuncusu kayıp mehdi
aşure günü
saz söz
banaz da pir Sultan
Hacı Bektaş
Yeniçeriler
biraz heteredoks islam dediklerinden
balkanlarda babalar dedeler
güneyde tahtacı olurlar
anadoluya girereken giydikleri kızıl börkleri
kızılbaş denmiş belki
dedeler
semah
cem
yok bi farkımız kaşınmış düşürülmeye çalışılmış kardeş kardeşe
sivas ta tezgahlar
avrupa birliğinin azınlık statüsü ile parçalamaya yönelik faaliyetleri
her seçimde oy kapısı olmanın verdiği
gelin canlar bir olalımlar
yok aslında farkımız hesap kitaplar birilerinin tezgahları
yutmadı ama millet
sivas sonrası başbağlar tezgaha düşmedi kimse bu millet et kemik
her renkten ebru fark zenginliktir ortak payda
kanımızdan öte candan da ziyade aleviler hepimiz biriz diri olacağız
YORUMLAR
Öncelikle, insandan bahsediyoruz, bu kadar ulus ulus göndermesi nedir.. İngiliz de olsanız Allah size İslam'dan soracak.. Ha birlik ve beraberlik vesaire.. Orada asgari müşterek en azından insan olmaktır.. Bir yeri paylaşmak bir tarihi paylaşmak vesaire.. Yoksa adan zye aynı şey olmak değil.. Saygılar..
"müslümanken, hristiyan olabilirim." denilmiş..
bunu bir defa "değişebilir" olarak aldıysan hiç almamışsın demektir. bu bir.. çünkü Kuran'da "İslamdan başka bir şey kesinlikle kabul edilmeyecektir" denilmekte. o aman nasıl Müslüman oluyorsun.. İkincisi, Alevilik.. eğer İslam'ın şartlarıyla, imanın şartlarıyla bir problemi yoksa.. İslamdadır. Değilse açık söyleyeyim değildir. bu kadar basit. Alevilik kişiden kişiye çok değişebildiği için mesela kimisi namaz kılıyor, namazı kabul ediyor.. kimisi namazı kabul etmiyor.. bu konuda itham etmiyorum sadece ilkeyi söylüyorum. yok insan olarak beraber yaşayacağız ise mesele İslam'ın Müslümanın bu konuda kimseyle problemi yok, tarih bunun şahididir. Saygılarımla...."
AÇIKLAMAYA DAİR BİLGİLENDİRME NOTU:
Size çok şey yazabilirim de, pek değişme anlamında değmez.
Allahın dinini "ibrahimi" filan diyerek üçleyen; peygamberi yine Mehdi'ydi Mesih'di diye üçleyen de benim sanki?
Sizin haberiniz yok galiba, her yere havra, cami ve kilise birlikte açılıyor.. Bunu yapanlar dinseller.. Güya müslüman arkadaşlar..
En gavurcu müslüman yakıştırıyorum bunlara ben.
Tek kelime de değişmeyen göndermeme değinseydiniz sizi anlardım.
Ne yapsanız Türk olmanızı/ulus gerçeğini değiştiremiyorsunuz işte !.. Bu nedenle uluslaşma veya "ulusal sorunu" mutlaka etnilere/mezheplere/cemaatlere atomize olmadan aşmak gerekiyor.
Bir şekilde dinen, lisanen veya ırken Atatürk ve Türksevmezlik hazımsızlığınız varsa , bunu alalıyorsunuz, emperyal gazını yiyorsunuz demek istiyorum.
Demek ki sizde, Türk ulusu yerine bilmem ne mezhep ağırlıklı "mezhep ulus" veya hangi etnik bilmem ne ağırlıklı olan "etnik ulus", hadi bilemediniz en iyi ihtimalle de sırtını bilmem hangi emperyaliste ve onun gücüne dayayıp da; Türk devlet ve rejimine efelenen cemaat liderinin sürüsü "cemaat ulus" (sayıları 6 milyonmuş bunların) olmak daha önemli..
İnsan bölümsellerinden biri olan "dinsel" değildir sadece kardeşim, siz kabul etmeseniz de, sınıfsal ve süperetno anlamında "ulusal" bölümleri de vardır.
Bölümlemlerden, bütüne ile "ulusal sorun" safhası anlamında değişmezlik ve bundan taviz vermeden aşılma birlikteliği amaçlanmıştır.
İnşallah anlatabilmişimdir.
Esenlikler diledim.
Göktürkmen tarafından 9/1/2008 12:01:36 AM zamanında düzenlenmiştir.
"müslümanken, hristiyan olabilirim." denilmiş..
bunu bir defa "değişebilir" olarak aldıysan hiç almamışsın demektir. bu bir.. çünkü Kuran'da "İslamdan başka bir şey kesinlikle kabul edilmeyecektir" denilmekte. o aman nasıl Müslüman oluyorsun.. İkincisi, Alevilik.. eğer İslam'ın şartlarıyla, imanın şartlarıyla bir problemi yoksa.. İslamdadır. Değilse açık söyleyeyim değildir. bu kadar basit. Alevilik kişiden kişiye çok değişebildiği için mesela kimisi namaz kılıyor, namazı kabul ediyor.. kimisi namazı kabul etmiyor.. bu konuda itham etmiyorum sadece ilkeyi söylüyorum. yok insan olarak beraber yaşayacağız ise mesele İslam'ın Müslümanın bu konuda kimseyle problemi yok, tarih bunun şahididir. Saygılarımla....
KATKI:
Değişmeyene bakmak ve hepsini değişmeyenin içindeki bölümler anlamında, bütüne vardırabilmek..
Değişmeyenimiz nedir sorusu burada çok önem kazanıyor? Ben mesela, müslümanken, hristiyan olabilirim. Ya da o mezhepten bu mezhepe, tarike girebilirim/dönüşebilirim. Veya o toplumsal gruptan bu toplumsal gruba geçebilirim !..
Bunlar kolaylıkla değişebiliyor.
Bir şey değişmiyor ama, ne yapsak değişmiyor veya geçmişimizi birey ve toplumsal değer kavramındaki herşeyinizi, sökerek, kazıyrarak unutarak değişebiliyor!..
Bütünümüzü üst başlık olarak düşününce, değişmeyenin ne olduğunu tekraren ve önemle düşünmeyi önerebiliyorum.
Değişmeyenimize sahip çıkmalıyız, hepsi onun içinde olan bütünümüzdür değiş(tirile)meyen.
Bölümsel nitelediklermizden birinde kalmayalım. Bütünümüzün içinde eritelim o bölümleri ve mutlaka o safhayı geçelim.
Yoksa halimiz haraptır.
Kutlu/yorum.
Esenlikler..
Göktürkmen tarafından 8/31/2008 12:53:13 PM zamanında düzenlenmiştir.
HEPİMİZ
Madem sevgi için düştük yollara,
Birliğe çağırır Muhammedimiz.
Niye ayrılalım türlü kollara,
Alevi de biziz Sünni de biziz.
Ötekisi yoktur, birlik sevdamız.
Kimse ile olmaz bizim kavgamız,
Sevgiyle kurulmuş bizim yuvamız,
Alevi de biziz Sünni de biziz.
Menfaat uğruna sattılar bizi,
Kanlı deryalara attılar bizi,
Bölüp parçalayıp yuttular bizi,
Alevi de biziz Sünni de biziz.
Sakın ha! Alevi neymiş, Sünni ne?
Ayırmak, ihanet güzel dinime,
Kimine darbedir, hazdır kimine.
Alevi de biziz Sünni de biziz.
Nifak sokuyorlar araya yoktan,
Milletimiz aştı bunları çoktan.
Elimizle bela gelmesin Hak’tan,
Alevi de biziz Sünni de biziz.
Sevgiye sel gibi aksın gönüller,
Erenler bağında ötsün bülbüller.
Birlik türküsünü söylesin diller,
Alevi de biziz Sünni de biziz.
Ümit’im tefrika girmesin öze,
Dönelim beraber benliğimize.
Kardeşlerim benim son sözüm size,
Alevi de biziz sünni de biziz.
Biz bizi bildiğimiz müddetçe kimse bizi birbirimizden ayıramaz.
Günün yazısını ve yazarını yürekten kutluyorum.
Saygı ve selamlarımla.
Ümit Zeki SOYUDURU
Yahudisi, araştırmaksızın ve hiç okumaya tenezzül bile etmeksizin İncil’i ve Kuran’ı inkar ederken, müslümanı da ana-baba ve atalardan arta kalan yarım yamalak İslamı tek çözüm yolu kabul ederek, diğer bütün dinleri ve ideolojileri araştırmaksızın reddetmiştir. Alevisi Ehl-i Beyt'e yapılan zulmü tümüyle sünnilere yüklerken, sünnisi dört mezhep dışında kalan herşeyi batıl sayarak yok saymaktadır.. Hatta ne acıdır ki; bugün kendi tarihini, temel düşüncelerini, kitabını ve dünya görüşünü öz-orijinal kaynaklarından okuyan ve inceleyerek tahkiki bir imana eren kaç insan veya kaç dindar mevcut?
Bir insan için en büyük şansızlık ve bahtsızlık; savunduklarını ve saldırdıklarını kesin bir bilgiyle değil de yüzeysel bilgilerle savunması ve onlara saldırmasıdır.
Biz, karşımızdakinin düşüncelerinin yanlışlığını kendi bilginlerimizin ve filozoflarımızın yorumlarından okumuş ve tatmin olmuş, karşımızdaki de kendi bilgin ve filozoflarının yorumlarıyla yetinmiş durumda. Ne garipti ki her iki guruh da birer mukallit taklitcidir ve tarafsız araştırmacı kimliğinden uzaktır.
işte bu yüzden bizler birbirimizi anlayamıyor, yakınlaşamıyor ve diyalog zeminlerinde bir araya gelemiyoruz. Önyargıların dar kalıplarına kendimizi hapsetmiş, araştırmadan “inkara” ve okumadan-ikna olmadan “kabule” yelteniyoruz.
özgür insan; aklen, fikren ve kalben geniş olan, dar kalıplardan kurtulabilen, taklit duvarlarını yıkarak kapsamlı ve çok taraflı meseleleri görebilen, yorumlayabilen insandır.
bu bağlamda;
Günün yazısını değil, özgür düşüncenizi kutlarım..
saygı ile.
Yahudisi, araştırmaksızın ve hiç okumaya tenezzül bile etmeksizin İncil’i ve Kuran’ı inkar ederken, müslümanı da ana-baba ve atalardan arta kalan yarım yamalak İslamı tek çözüm yolu kabul ederek, diğer bütün dinleri ve ideolojileri araştırmaksızın reddetmiştir. Alevisi Ehl-i Beyt'e yapılan zulmü tümüyle sünnilere yüklerken, sünnisi dört mezhep dışında kalan herşeyi batıl sayarak yok saymaktadır.. Hatta ne acıdır ki; bugün kendi tarihini, temel düşüncelerini, kitabını ve dünya görüşünü öz-orijinal kaynaklarından okuyan ve inceleyerek tahkiki bir imana eren kaç insan veya kaç dindar mevcut?
Bir insan için en büyük şansızlık ve bahtsızlık; savunduklarını ve saldırdıklarını kesin bir bilgiyle değil de yüzeysel bilgilerle savunması ve onlara saldırmasıdır.
Biz, karşımızdakinin düşüncelerinin yanlışlığını kendi bilginlerimizin ve filozoflarımızın yorumlarından okumuş ve tatmin olmuş, karşımızdaki de kendi bilgin ve filozoflarının yorumlarıyla yetinmiş durumda. Ne garipti ki her iki guruh da birer mukallit taklitçidir ve tarafsız araştırmacı kimliğinden uzaktır.
işte bu yüzden bizler birbirimizi anlayamıyor, yakınlaşamıyor ve diyalog zeminlerinde bir araya gelemiyoruz. Önyargıların dar kalıplarına kendimizi hapsetmiş, araştırmadan “inkara” ve okumadan-ikna olmadan “kabule” yelteniyoruz.
özgür insan; aklen, fikren ve kalben geniş olan, dar kalıplardan kurtulabilen, taklit duvarlarını yıkarak kapsamlı ve çok taraflı meseleleri görebilen, yorumlayabilen insandır.
bu bağlamda;
Günün yazısını değil, özgür düşüncenizi kutlarım..
saygı ile.
B.Arslan tarafından 8/31/2008 12:07:37 PM zamanında düzenlenmiştir.
Kardeşi kardeşe kırdırmak düşmanlara her zaman en kolay alt etme yolu olarak geldiği için asırlarca bu millet aynı dramları yaşamıştır.
İster alevi olsun ister sünni, Hepimiz aynı Allah'ın Aynı peygamberin dinindeniz. Ve bu gün layıkı ile yaşanabilseydi eğer gerçek aleviliğin ne olduğu tam bilinseydi bu dramların hiç birisi yaşanmazdı.
Benim tek temennim
Alevi/sünni, Türk/kürt/ vs. Biz aynı milletiz ve aynı ülkenin sahibiyiz. Kimsenin de bunu ayırımcılık olarak kullanmasına geleceğimizi için müsade etmemeliyiz.
İşte o gün diriliş günü olacaktır. Hepimiz için.
KargülüALMILA tarafından 8/31/2008 11:50:14 AM zamanında düzenlenmiştir.
ALEVİ’YİZ BİZ
Ya, Allah.
Ya, Muhammet Mustafa
Ya, Ali yel Mürt eza, Deriz Biz.
Sevgili, Peygamberimize
Hıra Dağında ,Oku Emri ile gelen
Kuranı Kerimin Sahibiyiz
Aleviyiz.
Ehli beyitti de.
Ehli Sun neti de
Sevenlerdeniz.
Yaradılanı, severiz
Yaradan dan ötürü,biz
Kin tutmayız, ikiliği sevmeyiz
İkiliği taşlarız biz
Gıybet yapmayız, iftira atmayız
Gıybette, kinde, düşmanımız, biliriz
İnancını, siyasallaştırmayan
Kul ile Allah arasında yaşayan
Canlarız biz.
Bedirden, Kerbela ya, kadar
Kerbela’dan, Çanakkale’ye kadar .
Çanakkale den, günümüze kadar
Bu Kutsal topraklar uğruna
Can veren aziz Şehitlerimizin
Kahraman Gazilerimizin
Gerçek sahibiyiz biz.
Çünkü öz ve öz
Alevi İslam’ız biz
Ayyıldızlı , Şanlı Bayrağımızı.
Ulusumuzun, birlik, beraberliğini.
Atatürk İlke ve Devrimlerini.
Özde bağlı olanlardanız biz
Göğsümüzü gere, gere
Ne Mutlu Türküm Diyenlerdeniz biz
Çünkü, Öz ve ÖZ
Aleviyiz Biz.
Tasada, kederde,Sevinçte
Kıvançta, her zaman, her yerde.
Her Şartta.
Ulusumuzun, ve
Kahraman Ordumuzun
Emrindeyiz biz.
Özü ile Sözü ile
İlmi, irfanı, Çağdaş medeni yanı ile
Kadın, erkek ayrımı yapmadan
Anası,Babası Bacısı, kızı, oğlu, eşi ile
Omuz omuza.
Aydınlığa koşan, Canlarız biz
Kardeşliğe, dostluğa, birlik ve beraberliğimize
Madımaklarda yakılsakta.
Maraşta, çorumda,gazide kurşunlansakta yine varız.
Kin tutmayız, incilsekte incitmeyiz
Özü sağlam, sözü sağlam, asaleti sağlam , adaleti sağlam, arif ,İnsan-ı Kamiliz.
Cahil ile menzil almayız.
Arif ile gezeriz,
Ehli Sünnetide, Ehli Beyitide hak biliriz
Çünkü biz Aliyi seven Alevilerdeniz
Tüm İslam aleminin Ramazan-ı Şerifini tebrik ediyor, Barış kardeşlik, huzur güven dolu bir Atatürk Türkiyesi olma dileklerimle saygılarımı arz ediyorum,
Sokak, çocuklarına, kimsesizlere, yetim garip guraba, fakirlere, yaşlılarımıza, hastalarımıza lütfen sahip çıkalım, Kabirlerde yatan sevenlerimizi ziyaret edip, lütfen fatiha okuyalım
Bu vesile ile tüm Anadolu insanı olarak lütfen kardeşlik barış adına kucaklaşalım
ALLAH RIZASI İÇİN
SAYGILARIMLA EFENDİM
31.AĞUSTOS. 2008.
____ŞAİR 67_____
ALİ CEMAL AĞIRMAN
Her türlü mistik dünya görüşünün çağlar boyunca insanları birbirne düşürmekte en başta gelen faktör olması çok içler acısı bir durumdur. Bu ne yazık ki islamiyette de hristiyanlıkta da , yahudilikte de böyledir.İnanç farklılıkları kavgaların çıban başıdır. Çok yazık evrim geçirip insan olduk, ama egomuzun bencilliğinden ne yazık ki sıyrılıp üst insan olmayı başaramadık henüz,saygılar sunuyorum eyleminizi birlik ve beraberlik çağrınızı her türlü bağnaz düşünceye açılmış bir isyan olarak algılıyorum .Sevgi ve saygılar..+ 10 puan
Şaban Aktaş tarafından 8/30/2008 11:48:25 PM zamanında düzenlenmiştir.