- 349 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
BİRAZ NALINA BİRAZDA MIHINA
Eskilerde çiftçinin yüzü gülmezdi rahmet yağmayınca. Yatağında sağa sola döner durur , uyku tutmazdı. Başaklar taneyle dolmayınca. Yağmur yağınca da, değme keyfine gitsin. Ağzında sigara üç sandalyede oturur, öyle bir duman salardı ki, tanımayanlar Ödemiş’ten efe geldi zannederdi.
Şimdilerde bakıyorum, bütün insanlarımız çiftçi gibi. Bir tane gülen yüz bulmak, mümkün değil. Otobüs de, vapurda, metroda bir tane yok. Yer yarılmış yerin dibine girmişler adeta. Siz görebiliyor musunuz var mı sağınızda solunuzda. Standart dışı olanlar hariç, bu defolu insanlarla zaten olmamalı işimiz.
Haram falan ver Allah kızancıklar yer Allah. Devletin malı deniz yemeyen domuz. Buna benzer lakırdıları kendilerine ilke edinmiş şeceresi bozuk defolu insanlardan çok var aramızda. Bunların çoğuna bey efendi denildiğini biliyor musunuz? Bazen ben takılırım ne farkı olabilir ki yetim hakkı gözetmeyen bu pezevenklerle bilmem ne arasında.
Adam çocuğun elinden tutmuş parkın karşısındaki parti merkezine götürmüş. Kapıdaki ile ayak üstü bir iki kelam hal hatırdan sonra, başkan yerinde mi? cevabını beklemeden de girer içeri. Selam verip ilişir bir köşeye. Hal hatırdan sonra, başkan ; bu çocuk kim? diye sorar.Allah bağışlarsa bizim oğlan.Başkanım der ;bu bizim oğlan tam bizim partiye uygun bir militan. Başkan bir el kadar çocuğa bakar, bir de babaya. Hadi ya nereden çıkardın der gibi. Hem hırsız hem de yalancı der adam. Bazen espri olsun diye hikaye edildiğinde ,mutlaka lafa giren biri olur. Pes vallahi demeden insan edemiyor. Bu bozkırın mahsulü bu kadar mı bol olur yarabbi.
Olacaksa tenimizin terinden yüreğimizin elverdiğinden olsun. Ama eskiden ne deniliyordu , “sakla samanı gelir zamanı” şimdilerde ne diyorlar kredi kartına yetmiş iki taksit, yeter ki harca. Borç al, kredi çek harca. Bakma sen o köhnemiş laflara, ölüsü kalan mı var bu dünyada. Sonra;”ayağını yorganına göre uzat” halbuki ne yorgan kaldı ne ayak. Böyle başa böyle tarak.
“Türkiye Cumhuriyeti, bugün sözü dinlenen, dostluğu aranan ve uluslararası sorunların çözümünde aktif rol üstlenen yüksek itibara sahip bir ülke konumundadır” demiş bir büyüğümüz. Rüya gibi bu sözlere veryansın ediyorlar. Arkadaşlar hep nalına vurulmaz ara sırada mıhına ıh denir . Hep nalına ,nalına olmaz yani. Hani bu lafları ben bizim muhtar kediye söylesem , hayvan on üç gün yemeden içmeden kesilir. Küser çeker gider. Ondan sonra gel tamir et kedinin onurunu. Olmuyor abi, ayak pabuca büyük, elbise bedene küçük geliyor de. Eğer adam bu işin erbabıysa , alır taşı kor gediğine, cereyan olmaz ortalık yerde.
Yani lafın kısası; biraz nalına vur ,nal kalıbını bulsun. Sonra vur ki mıhına ,nal ayağa çakılsın. Olmadık yerde ayaktan çıkmasın. Kalın sağlıcakla.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.