- 620 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
İçimizdeki Cevher.
Şehrin sergi alanı olarak kullanılan meydanında oldukça yoğun bir kalabalık ve bu kalabalık arasında da rengarenk balonları satan bir satıcı varmış.Balonlar her renkten ve her şekilden olup,gökyüzünde ışıl ışıl parlamaktaymış...
Küçük bir zenci çocuk da hayretle balonlara bakıyormuş.Bu arada kırmızı renkteki balon,satıcının elinden kopmuş ve uçmuş,uçmuş,sonra da gözden kaybolmuş.Bu manzarayı seyreden çoğalınca da satıcı ardından sarı bir balon bırakmış.Sonrasında da beyaz bir balon.
Küçük zenci çocuk,olanları hayretle seyrettikten sonra,baloncuya yaklaşmış.
-Baloncu amca,demiş.Ve devam etmiş:
-Siyah renkli bir balon bıraksaydınız yine böyle havalanacak mıydı?
Baloncu gülmüş ve siyah renkli bir balonu boşluğa bırakıp,sözünü şöyle bağlamış:
-Yavrum,bizi yükselten dışımızdaki renk değil;içimizdeki cevherdir.
(Başkent Üniversitesi yayınlarında olan Bütün Dünya adlı dergide yıllar önce okumuştum.)
YORUMLAR
Madde 2- Herkes, ırk, renk, cinsiyet, dil, din, siyasal veya başka bir görüş, ulusal veya sosyal köken, mülkiyet, doğuş veya herhangi başka bir ayrım gözetmeksizin bu Bildirge ile ilan olunan bütün haklardan ve bütün özgürlüklerden yararlanabilir. Ayrıca, ister bağımsız olsun, ister vesayet altında veya özerk olmayan ya da başka bir egemenlik kısıtlamasına bağlı ülke yurttaşı olsun, bir kimse hakkında, uyruğunda bulunduğu devlet veya ülkenin siyasal, hukuksal veya uluslararası statüsü bakımından hiçbir ayrım gözetilmeyecektir. İ.H.Evrensel Bildirgesi'nin üzerinde kalan maddeye karşın yazılmış öykü için teşekkürler.