İNSAN MANZARALARI
En ZALİM,
EN İŞKENCECİ,
hiç bir farklı düşünceye müsaade etmeyen büyük katil,
kendine tapılmasını ister...
Geçmiş tarihlerde bunun örneği çoktur.
Binlerce soytarının sürekli alkışları ve övmeleri ile, o cahil ve korkak topluma, bu kıravatlı ve takım elbiseli, modern görünümlü sayısız şirketler sahibi caniyi, katili, sevdirirler. Satılık kalemler, kemik yalayıcısı beyinler, diğer yandan sözde sanaat ile uğraşanlar da o zalimliği destekler katilliği benimsetirler herkese.
“Sevmek zorundasın, sevmeyen düşmanımızdır”diye bağır cahil sürüleri.
Giderek büyük katili tanrıya benzetirler ve taparlar ona. Sonra herkesin tapmasını buyururlar.zorlarlar. Böylelikle yaşamanın hem geçmişine hem geleceğine tecavüz ederler. Tek tip, boyun eğen, karşı çıkmayan, farklı olmayan, düşünemeyen felçli insanlar ister onlar... Diktatör için, “biz senin askerleriniz, senin için ölürüz” diye bağırttırırlar bu insana benzeyen sürüye. Başka düşüşünenlere ölüm diye de bağırırlar sonra, aynı sürü.
Büyük katil ve diktatör baş tacı yapılır. Bebeklikten başlayan zorunlu sevme aşısı ve eğitimi ile ile yetişen hasta jenerasyonlar ortaya çıkar.
İşte buna hasta toplum denir.
İnsan bir dizi aşağılık özelliklere sahiptir. Bundan başka, her tür rolü üstlenebilen, nerdeyse her şart altında yaşamını sürdürebilen bir canlıdır o.
Aşağılığın ve kötülüğün sınırı yoktur. İnsanın kendi bulduğu <yücelik, ulu insan, tek insan, eşi olmayan insan> gibi kendini yüceltmenin de sınırı yoktur. Bütün bu saçmalıklara da inandıkları, hem geçmiş tarihte hem de ama şimdiki “modern”dünyada doğrudur. Açık söylenmese de, kendini tanrı gibi, yaratıcı kadar güçlü hatta ölümsüzlüğüne bile inanan hasta insanlarla dolu bu dünya. Ya da başka bir deyişle, bu bulaşıcı bir insan hastalığıdır. İstisnasız her insanda bu özellik vardır. Sade bunu yaşayacak, onu ortaya çıkartacak koşullar olgunlaştığında belli olur bu...
İnsanın bu aşağılık özellikleri ve zayıf yanları, ondan daha aşağılık bir güç olan, (yine insanın tasarımı) aslında kötülüğün merkezi olan “güç” devlet aracılığı ile kullanılır ve sömürülür. Devlet sömürüyü, işkenceyi, insanları yannıtmayı ve bütün diğer ayrıntıları kanunlaştırır. Devletin gerçek sahipleri gizlenir. Devlet herkese eşit davranması gereken bir güç müş gibi yalanını yayarlar ve insanları buna inandırırlar.
Sözde bazı yöneticilerin devleti kötüye kullanmış olabileceği yalanı da önemlidir...
Gücü elinde bulunduran böyle hasta insan -kral, peygamber, diktatör, büyük katil, serseri gibi özelliklere sahip birinin arkasından milyonlarca insanın koştuğu, yakıp yıktığı, kan içtiği, sınırsız kötülükler ve işkenceler ettikleri de bilinir. Herşeyi iyiye, aynı zamanda her iyi olanı kötüye dönüştürmek de insan işidir. <kötülük sadece insana aittir> evet kötülük sadece insan işidir.
Kapitalizm insandaki aşağılık yanları geliştirir ve onu kendi adi yöntemiyle sömürür. Kapitalist ekonomide temel pirensip sömürüdür. İnsanın doğanın ve hayvanın sömürülmesine dayanır.
Her şey ona kar getirmelidir. Her şey!
Bir de bu gerçeğin üstünün örtülmesi ve insanın yanıltılması en öemli meseledir.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.