- 618 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Böyle olur(muş) ağaların düğünü !
(ABD "yekpare" bakılıp da anlaşılacak bir ülke değildir;ya severek ya da söverek yol alamayız.Birden çok "Amerika" olduğu gerçeğini görmek gerek bence.Ve seçim sonuçlarını da böyle görmek /anlamak doğru olacaktır.)
8 Kasım 2016 seçim sonuçları bazı gerçek ve sorunları da ortaya çıkarmadı değil.
İlki "favori "olan kaybetti.(Clinton)
Anketçiler İngiltere’de olduğu gibi,burada da çuvalladılar.
Bence en ilginci de seçim sisteminin "garabeti"...En çok oy alan kazanamadı,ikinci sıradaki başkan oldu.
Clinton 59 milyon 325 oy alırken;Trump 59 milyon 157 bin oy aldı!(Burada "temsilde adalet" konusu mutlaka tartışılmalıdır derim / diyorum...)
Ama D.Trump’ı "başkan "yapan en önemli gösterge ekonomik göstergeler:
Amerika’da orta gelir düzeyine sahip aileler milli gelirin yüzde 62 alırken,şimdilerde oran yüzde 43 ’ e düşmüş!
Yani orta tabakalar "yoksullaşmış" denebilir.
Üst gelir grubu da 1970 ’lerde milli gelirin yüzde 29 ’una hakim iken,şimdilerde 49 ’ a çıkıyor.
Kısaca son "yarım yüzyılda" gelir dağılımı orta gelir düzeyinin aleyhine bir seyir izlemiş.
Ben ne iktisatçı ne de siyasetçiyim.
Bence D.Trump’ı başkan yapan şey,ülkedeki "gelir dağılımı" düzensizliğidir!
Benim açımdan "seçim" geçmiştir;esas olan Trump’ın göreve başladıktan sonra yapacağı işler ve olaylara karşı alacağı tavırdır!
Burada "öngörü" gerekir ya da bir " vizyon..."
Ki gelecekte ne olabileceğini kestirebilmeli insanoğlu.
Tıpkı Yunus’un şu iki satırındaki gibi:
-Göz odur ki dağın ardını göre,
Akıl odur ki başa geleceği bile.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.