- 512 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
ABD EMPERYALİZMİ, YANDAŞLARI, UŞAKLARI VE MAŞALARI
ABD EMPERYALİZMİ YANDAŞLARI, UŞAKLARI VE MAŞALARI
Dr. Sadık Özen
ABD büyük ve güçlü bir devlettir. Dünyanın en büyük zenginliklerine, teknolojisine, ekonomik ve askeri gücüne sahiptir. Elindeki olanaklarla halkını refah içinde yaşatmak için çaba göstermesi en doğal hakkıdır. Ama hiçbir zaman; kendisinin sahip olduğu olanaklardan yoksun, az gelişmiş veya gelişmemiş ülkeleri baskı altına almak, tehdit etmek, ezmek, sömürmek, sindirmek hakkına sahip olmamalıdır.
Oysa ABD ve yandaşları uzunca bir süredir bunu yapmaktadır. Bütün dünya ülkelerini egemenlikleri altına alma eğilim ve kararında oldukları gözlenmektedir. Bu isteğini gerçekleştirmek için: bahaneler yaratarak, ekonomik ambargo uygulayarak, silah kullanarak küçük devletleri acımasızca istila ediyor. Wietnam’da, Kore’de, Irak’ta, Afganistan’da, Libya’da, Mısır’da bunu yaptılar. Karşılarında, kendileri gibi birtakım güçler ve çıkabilecek bir 3.Dünya Savaşı çekinceleri olmasa kim bilir daha neler yaparlardı.
Kendi elindeki zenginlikleri ve olanakları görmeden; ilkel koşullarda yaşayan, maddi sıkıntılar içinde yaşam savaşı veren küçük ulusların ve küçük devletlerin sahip oldukları yeraltı ve yerüstü kaynaklarına göz dikiyor, bunları eline geçirmeye çalışıyor ve geçiriyor.
Üstelik; yarattıkları bütün bu olumsuzluklar için gösterdikleri gerekçe, demokrasi, insan hak ve özgürlükleridir. Kendilerini bu değerlerin hamisi ve savunucusu sayarak; saldırdıkları ve işgal ettikleri ülkelere bu bahanelerle girmişlerdir. Oysa kıtalarındaki Kızılderili yerlilere tarih boyunca yaptıkları hunharca kıyımlardan başlayarak, insanlara karşı haince vahşet göstermişlerdir. Bunları yapanların demokrasi ve insan haklarından söz etmeye hakları olabilir mi?
Bunlar yetmiyormuş gibi, stratejik ortağım dediği Türkiye’yi bölmeye uğraşan terör örgütlerine açıktan açığa para ve silah desteğinde bulunan ve bunu gizleme gereği bile duymayan bir devlet, nasıl dost ve stratejik ortak olabilir ki !.. Ne yazık ki, yeni başkan adaylarının yaptıkları konuşmalara bakılınca; geçmişte izlenen çirkin siyasetin bundan sonra da sürdürüleceği anlaşılıyor.
İzlenen ABD siyaseti, kendi çıkarı söz konusu olduğu zaman; insan hakları, kişi hak ve özgürlükleri, demokrasi, yaşam hakkı gibi değerleri hesaba katmadan, masum insanlara acımadan saldırmak ve onların ellerindeki her şeyi, en önemlisi de hürriyetlerini almaktır.
Yandaşları alkışlar, uşakları aldıklarının karşılığını verirken, maşaları olan Birleşmiş Milletler, AB, Nato ve Uluslararası Ekonomik kuruluşlar da aynı çıkar hesapları içinde, hiçbir vicdan yargısında bulunmadan, aynı kampta bulunmanın gereği içinde hareket ediyorlar.
Bütün bunlar ortada iken; kan akıtan, sivil asker demeden insanların canına kıyan, yaşlı, genç, kadın, çocuk demeden masum insanların yaşam haklarını ellerinden alan hain terör örgütleri ve onlara siyasi destek verenlere karşı daha etkin önlemler almaya çalışan hükümetimizi antidemokratik hareket etmek ve insan haklarına aykırı davranmakla suçluyorlar. Ne yazık içimizde de bu tarz düşünenler ve onlara destek olanlar var. Bu son derecede hazin bir tablodur.
Tarih boyunca düzenledikleri Haçlı Seferleri ile ırkımızı ve ulusumuzu yok etmeye çalışan emperyalist güçlere karşı ulusça nasıl hareket edilmesi gerektiğinin düşünülememesinin büyük bir eksikliğimiz olduğunu düşünüyor, iktidarı ve muhalefeti ile tüm vatandaşlarımızı ulusal birlik içinde olmaya davet ediyorum.
YORUMLAR
Büyük dediğimizin daha büyüğü var; tabiat şartları deniyor ya yalan; cümlesi, Allah'ın adâleti...
Yeryüzünde nereye gidersen git; kime, istediğin kadar zulmet; sonu, kendine dönüp mazlumun âhı çıkıyor… kimse, inancının dışında yaşayamıyor!.
Sistem tam proğramlı... zulûm görenlerin tarafından bakıldığında da bu böyle.
Şu an baktığım, ıhlamur ağaçlarının düşen ve düşmek için hafifçe rüzgâr bekleyen sarı yapraklarını seyrediyorum... vaktiyle doğan da şimdi sararan da sistemli.
Sivrisinekler, kan emmeye proğramlanmış olarak yaratıldı; derler ki, sâdece dişileri kan emermiş, yumurtaları için!.
Sağlıkla kal, Doktor ve Yazar, Sâdık Özen Ustam...
kadiryeter Kadir Yeter. 10 KASIM 2016 TRABZON.
w.edebiyatdefteri.com/159095-abd-emperyalizmi-yandaslari-usaklari-ve-masalari/
sadikozen
sadikozen
İyi günler dilekleri ve sevgilerimle...