- 768 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
afrikalı bir çocuk
Bu anlatacağım hadise bir kaç sene önce afrikaya gitmiş bir öğretmen tarafından yaşanmıştır.Hepimiz biliyoruz o siyah kıtada ki insanların ne kadar yokluk ve sefalet içinde yaşadıklarını.Televizyonlarda hep bahsedilmiştir yiyeceğe ,suya ihtiyaçları olduğunu.Bir yardım derneğide onlara biraz yardımcı olmak için,hiç olmazsa bir kısmı insanca yaşayabilsin diye toplanan yardımlarla orada çocuklara eğitim vermek,onların yiyecek ve giyecek gibi ihtiyaçlarını karşılamak için bir çok yurt binası temin ediyorlar.İşte bunlardan birinde eğitim veren bir öğretmenin anlattıklarına göre ’bir gün çocuklardan bir koku geldiğini fark ediyor.bir müddet sonra koku daha kötü bir hal alınca araştırıyor.Bir çocuğun üzerinden geldiğini farkediyorlar.Çocuğun elbiselerine baktıklarında görüyorlarki ceplerinde iki gün önce çocuklara verilen et yemeğinin parçaları!Sıcaktan bozulmuş durumda.Soruyor’ evladım neden cebine doldurdun bunları?’Çocuk cevap veriyor ’öğretmenim,biz bu yemeklerden yedik.Ama evde annem ve kardeşlerim hiç böyle şeyler yiyemiyorlar.Ben bunları eve gidince anneme ve kardeşlerime götürecektim’ diyor.O çocuğun ailesine o yiyeceklerden gönderebildilermi bilinmez ama,hepimizin bildiği bir şey var ki bazı insanlar evlerinde,restoranlarda veya otellerde yüzlerce lira verip aldıkları yiyecekleri eğer israf etmeseler ,o harcadıkları paranın çok küçük bir kısmını bir şekilde bu ihtiyacı olan insanlara, özellikle çocuklaraverebilseler belki açlıktan ölen milyonlarca çocuktan birinin kurtuluşuna vesile olabiliriz.Umarım herkes artık bu sorunun farkına varır. Ve umarım dünyanın bir yerinde çocuklar obezite kurbanı olurken başka bir yerinde açlık kurbanı olmaz!