- 499 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Mustafa Kutludan ikinci on güzel hikaye
MUSTAFA KUTLUDAN İKİNCİ ON GÜZEL HİKAYE
Bundan bir süre önce Mustafa Kutlu dan on güzel hikaye adlı bir çalışmamız yerel gazetelerde ve internet sitelerinde oldukça çok okunmuştu. Bu süre zarfında Mustafa Kutlu yeni hikayeler yayınladı ve tanıtamadığımız eski hikayeleri de vardı. Bundan yola çıkarak “ Mustafa Kutlu dan ikinci on güzel hikaye” yazımız ortaya çıktı. Çok okunması ve bu çalışmamızın Mustafa Kutluyu gençlere daha güzel tanıtması dileğiyle.
1. TRENDE BİR KEMAN
Bu hikaye 2015 Ocak ayında yayınlandı. Kenan adlı kemani sanatçısının gazinolarda şarkı söylemesi Semiramis adlı şarkıcı kız ile evlenmesi oğlunun olması daha sonra Semiramis in kendisini terk etmesi ile yalnız kalması ve oğlu Sedo ile trenlerde şakı söylemesi hastalanması Sedo nun büyüyüp babasının yolunu izlemesini hikaye ediyor.
Kitabın ana fikri “ kendini anne ve babandan farklı yetiştirmezsen kaderin de annen ve babandan farkı olmayacaktır. Baba ve annenden daha çok gelişmeye bakmak lazım”
Sanatkar ailelerden genelde sanatkar insanlar çıkar. “Armut dibine düşer” ata sözünü güzel anlatmaktadır bu hikaye.
2. NUR
Güzel ve zengin bir babanın tek çocuğu olan Nur, zengin olmasına rağmen manevi boşluk içindedir ve gerçeği aramak için yollara düşer.
Günün birinde Mimar Sinan ile tanışır. Fakir ama dürüst ve gerçekten sevgi dolu manevi değerlere bağlı olan Sinan da Nur un arayışlarına çare olamaz. Sinan ın böbrek hastası Kardeşi Çiçek Onun yavuklusu Cüneyt ve Sinan ın ailesi Nur un gerçeği aramasına engel olamaz. Herkes Sinan ile evlenmesini beklerken Nur gene yollara düşerek Anadoluyu karış karış tarar ama aradığı mutluluğu bulamaz.
Kitabın ana fikri “ Hakikatı arayıp bulmak gerekir. Para ile Saadet olmaz” ana fikrine dayanmaktadır.
3. HESAP GÜNÜ
Musalla taşında bir ölü ve onun cenaze namazını kılmak için gelenler ile cenazenin kalkmasını avluda bekleyen kadınlar ile cenazenin ruhunun iç hesaplaşmasını anlatan hikaye “bir gün kendimizi musalla taşında bulacağız. O Güne hazır mıyız.” anlatmakta. Bu kitabı hesap gününü düşünenler düşüne düşüne okuyorlar.
Kitabın ana fikri “ ne kadar ve ne çok zengin ve şaşaali yaşasan da dönüp dolaşıp musalla taşına yatacaksın o zamana kendini hazırla” ana fikrine dayanmaktadır.
4.İYİLER ÖLMEZ
Mustafa Kutlu nun 2016 Ekim ayında çıkan en son hikaye kitabında başarılı bir ressam olan Sıtkı nın hikayesini anlatıyor.
Bu kitabın ana fikri de “İyilik yap denize at balık bilmezse halık bilir. İyi ve dürüst yaşayan insanlar ölmez. İyi insanlar her zaman hatırlanır” ana fikrini gençlere aşılıyor. Sıtkı hep dürüst davranmaya sanatını hep toplum için yapmaya çalışır ama her zaman onu sömürenlere karşı dürüst davranır ve bu da onu ölümsüz yapar.
5.BU BÖYLEDİR
Bu kitapta başta Bu Böyledir Hikayesi olmak üzere 8 hikaye bulunan bu kitapta Mustafa Kutlu eski hiyalerin e yer vermiş. Eskiden kısa hikayeler yazan Mustafa Kutlu şimdi roman tadında 150 200 sayfalık hikayeler ile karşımıza çıkıyor.
Bu Böyledir kitabında başta bu hikayesi olmak üzere Rıhtımın Yıldızı, Sülaymanın Seçimi, Red Cephesi, Manifatura,Kahkaha Çiçeği,Su Sesi,Son adlı hikayelerden oluşuyor
6.HUZURSUZ BACAK
Uzun yıllar yurt dışında yaşayan akademisyen Ömer yurda dönünce daha havalimanında karamsarlık yaşamaya başlar. Ömer in eski arkadaşları ve aşkları ile bir araya gelmesi ve huzursuz Bacak sendromuna yakalanmasını ve iç çekişmeleri ile Üniversiteye hoca olma sorunlarını anlatmaktadır.
“Bu ülkede ülkeni severek yaşıyorsan ve gerçekten de dürüstsen huzur bulman zor olur. O yüzden gerçekleri kabul etmek lazım “ ana fikrine göre yazılmış bir hikaye
7. RÜZGARLI PAZAR
Bir üst geçidin yanında rüzgarlı bir ortamda kurulan Pazar yeri ile o pazarda tezgahı açan insanların birbiri ile olan mücadelesi sevgileri anlatılmaktadır. İkisi de görme engelli Pazar esnafının aşkları ve Pazar esnafının bunları evlendirmek için yaşadıkları heyecan mutluluk ve engelli pazarcıların aşkları ve hayal kırıklıkları mizah dili ile anlatılıyor.
“Hayat rüzgarlı Pazar”a benzer rüzgarlar arasında mutluluklarda rüzgar gibi gelip geçer. Hayat da Rüzgar lı Pazar gibidir. Estikçe rüzgar hayat heyecanlanır” Rüzgarlı Pazar a girince hayatın içine giriyorsunuz adeta
8. CHEF
Bir Bankada şef olan Hüseyin Hüsnü Şen ile hanımı oğlu arasında hayatı anlatmaktadır. Hüseyin Hüsnü Şen in araba merakı ve alkole olan düşkünlüğü dürüstlüğünün başına açtığı dertler ve çevresinde onu seviyor görünerek başına dertler açmak isteyen insanları anlatıyor.
“Hayatta dikkat etmezsen dost görünümlü düşmanların her zaman oltasına takılırsın” ana fikri ile “ Ne kadar çok işkolik olsan da ailene zaman ayırmak zorundasın. Yoksa ailen sen fark etmeden dağılabilir” ana fikrini anlatmaktadır bizlere.
9. ZAFER YAHUT HİÇ
Mekodanyalı İskender in Onun yendiği Dora nın kaçarak pencap hükümdarına sığınması Mustafa Kutlu hikayelerinde tek tarihi hikaye olarak karşımıza çıkıyor.
“Zafer kazandığın müddetçe herkes sana değer verir. Zaferi kazanamazsan çevren tarafından bir hiç olarak görülürsün” ana fikrinde bir hikaye.
10. HAYAT GÜZELDİR
“Paylaşmak güzeldir. Paylaşmak insana her zaman mutluluk getirir. Sevdiğimiz şeyleri paylaşalım ki hayatımız mutlu olsun mutlu geçsin” ana fikrine dayanmaktadır.
Kitapta simidini kuşlarla paylaşan insanların mutluluğunu anlatıyor. Mutlu olmak için çok servete sahip olmak değil, paylaşmayı bilmek önemli. Bir simit bile paylaşmak insana bazen çok büyük mutluluk katar. Hayat her şeye rağmen güzeldir anlayana….
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.