- 559 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
GÖRÜNMEYEN GERCEKLER 2
Cografyamizda bizlere hissettirilmeden alinmasi gerekenler usulüne göre alinmakta .Eliniz gücsüz birakilmakta karsiliginda da cogu seyi ister istemez kabul etmek zorundasiniz.Bati cografyasindan bahsettik öncelikle daha iyi anlamak icin gecmise gitmek gerekiyor .Bati kültürü medeniyetinden bahsedilir nerden gelmisdir nasil birseydir bu ? Dünya savaslari sirasinda ki batiya bakin ne durumda idiler batinin teknolojisi gelismisliginin temelleri bizlerde yatmaktadir osmanlidan ve daha öncesinden gelmektedir .Sunun bilinmesi gerekirki bati bir birlik olsa dahi bati devletleri de iclerinde birbirlerine tahammül edemez hoslanmazlar ama sözkonusu olan dünya da cogu cografyalarda söz sahibi olmak olunca isin rengi degismektedir birlik olunmaktadir siyasi ve ekonomik olarak .Batinin cikardigi fasist liderler hic ugruna heryeri kana bulamislardir kendi aralarinda savas üstüne savas .Sonuc ne olmusdur hicbirsey milyonlarca insan katledilmisdir heryer yerle bir olmusdur . Yikintilarin ardindan oturup düsünerek yeni den yapilanmaya gidilmistir .Marsall yardimini cok iyi bir sekilde degerlendirerek yapilanma ve gelisme adina kullanmislardir. Zaman icerisinde gelisme ekonomik ortakliga dönüsmüs .Su anki birlikte sayilari cok olan devlet olmasina karsin kuruculara bakildiginda görürüz ki almanya basi ceken devletdir .Toprak yüzölcümü ve bulundugu cografya itibariyle fazla etkin olamayacaginin farkindadir .Hedef nazi almanyasinin siddetle yaptigini siddet kullanmadan istedigi yerlere müdahale etmek ve sömürmektir. Gecmiste afrika kitasinda bu devletlerin oldugu da bilinen bir gercektir .
Almanya savas sonrasi isci gücü olmadigi icin topraklari kalkindirmak icin disaridan gelen yabanci iscilerin katkisiyla ülke degisik bir cehreye bürünmüsdür.
Almanya dogu almanyayi bünyesine katarak bölünmüslüge son vermis daha dogrusu gecmisde hesabi olan rusya ya kapilari kapatmisdir .Güclü olmak icin birlik modeli en mantiklisi ve en hesaplisidir .Buna karsilik karsi da güclü bir yapilanma bulundugunda devlet yapisini cökertmek icin her türlü gizli yapilanma yapilmaktadir .Düsmanimin düsmani dostumdur mantigi hep ise yaramisdir .Gecmisde Güclü bir bütün olarak yugoslavya devleti vardi gelisen kalkinan ileride güc olmaya aday bir ülkeydi .Sonuc ortada ne oldugu bellidir herhalde . Devlet yapisi icindeki degisik gruplari birbiriyle catistir ve böl sonuc olumlu .Sorulmasi gereken bölmek isteyenin bölmek icin ugrasmasi mevcut iken bölünen cografya bu asamada karsilik olarak ne yapmisdir . Tahriklere kapilip disaridan gelen oyunlara alet olarak kaybetmislerdir . sormamiz gereken bölmeye calisan güc mü dogru yapmisdir yoksa bölünen cografya bölünme asamasinda almadigi önlemlerle oyunu hizlandirmismidir?
Gelen tehditleri önceden kestirmek ve önlem almak tehdidin geldigi odaklara da cok iyi mesaj olmaktadir .
Almanya gecmis savaslarda ölen insanlarin cesetlerin diyelim agizlarindaki altin disleri dahi sökerek daha sonra eriterek alman hazinesine kazandirmisdir almanya dünyada altin üretimi yapmamasina karsilik dünya da en fazla altin rezervi olan ülkedir .
Dünya altin borsasini yönlendirmekte . Rakip bu durumda altin üretebilecek devletlerdir
Türkiye de büyük altin rezervleriyle almanya ya rakip durumda oldugundan türkiye de ki altin üretimi yapilmamasi icin engelleme gerekmektedir .Bunlarda yapilmaktadir
DEVAM EDECEK...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.