Nezaket Akıllılıktır
Nezaketi ; başkalarına karşı saygılı ve incelikli davranma, incelik ve naziklik olarak açıklayabiliriz.
Schopenhauer, nezaket akıllılıktır der. Nezaketi her zaman bir davranış güzelliği olarak düşünmüştür.
Nezaketin,nasıl akıllılık olabileceği konusunda düşündüm ve çok değişik boyutlara ulaştığımı gördüm.
Önce aile içindeki davranışlarımıza baktım. Çocuklarımıza nekadar nazik davranırsak o kadar olumlu sonuçlar aldığımız kanısındayım. Birbirlerine nezaketle davranan eşlerin de yakınlaşmaları daha kolay, kavgaları daha az oluyor. Elbette durmadan bağıran bir eşe, iyi davranmak için ya korkak ya da ermiş olmak gerekiyor! Kısaca nezaket bizleri hırçınlaşmaktan koruyor.
Büyüklerimizin ah o meşhur ;sözü iyi dil yılanı deliğinden, kötü dil insanı dinden imandan çıkarır diye.. ya da gülümsemesini bilmeyen dükkan açmasın
Akıllı iş yeri sahipleri, müşterilerine nazik davranırlar. Bizlere nezaketle hizmet eden bu iş yerlerine ilgimiz artar, tekrar tekrar gitme gereğini hissederiz.
Ufak nezaketsizlik, kabalık, saygısızlık ve ilgisizliğin önemli olumsuz sonuçları olabilir. Özellikle kendimizi iyi hissetmediğimiz zamanlarda, gösterilen ilgi, güleryüz ve nezaket bizleri çok etkiler.
Bu nedenle hava alanlarındakı görevlilerin davranışları da büyük önem taşır. Bir yabancı ülkeye gelen kişi, o ülkenin dilini, yasalarını ve geleneklerini bilmedikleri için, günlük yaşamındaki kendi denetimini kaybeder ve çok bocalar. Kaygılı bu kişiler için ilk izlenimler unutulmaz ve büyük önem taşır. Biz de akıllıca davranarak hava alanlarındaki tüm personellerimizin iyi bir eğitimden geçmesini sağlayarak, ülkemizi herkesin anılarında kalmasını başarabilirsek.... her zaman hatırlanırız.
Bunlar nezaketin akıllılık olduğunu savunan tezimden sadece bir kaç örnek..Darısı başımıza
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.