- 514 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
KİTAP OKUMAK
KİTAP OKUMAK
Kitap okumadığımız gibi okuyanı da taciz ediyoruz. Vardiyalı işte çalışıyorum. Genelde işe gidiş dönüşlerde serviste kitap okumaya çalışıyorum. Tabi işçilerin garip garip bakışları arasında. Tabi insan o kadar kitap okumayan işçi arasında kitap okuyunca kendisine anormal bir şey yapıyormuş gibi hissediyor... Hani Mevlana’nın Sonsuz bir karanlığın içinde doğdum şiirindeki mısralarda moral buluyorum.
Okumayı öğrendim.
Kendime yazıyı öğrettim sonra...
Ve bir süre sonra yazı, kendimi öğretti bana...
Gitmeyi öğrendim.
Sonra dayanamayıp dönmeyi...
Daha da sonra kendime rağmen gitmeyi...
Dünyaya tek başına meydan okumayı öğrendim genç yaşta...
Sonra kalabalıklarla birlikte yürümek gerektiği fikrine vardım.
Sonra da asıl yürüyüşün kalabalıklara karşı olması gerektiğine aydım.
Kitap okuyan insan her zaman farklıdır. Çünkü beyni sürekli işleyen demir gibidir. Daha sağlıklı kararlar alır. Ailesinde, işinde ve sosyal hayatta her zaman başarılıdır. Yunus Emre der ya:
“İlim ilim bilmektir. İlim kendin bilmektir. Sen kendini bilmezsen. Ya nice okumaktır.”
YORUMLAR
Kitap okumak, başarmaya inancı ve azmi olanın bu durumunu bir ödüllendirme biçimidir...
Bu durumu hissetmeyen o işçiler, işlerinin nesnesi ve/veya aracı olmaktan öteye geçemediklerinin farkında değillerdir...
İşlerinin onları geliştirmesi de söz konusu edilemez...
İnsanoğlunun trajik varlığının bir nedeni budur...
Cinayetlerin, kazaların, birçok yersiz çatışmanın, anlaşmazlıkların, kinlerin, kalleşliklerin, kabalıkların, bozgunculukların, nifakların, aldanmaların ve çirkinliklerin nedeni budur; kendinde inanç ve azim bulamayıp, okumama...
Onlar şöyle de söylerler: Dünya okuyan, bilim ve sanat yapanlar yüzünden daha yaşanası bir yer olamıyor; İşte ilkeller!... Demek ki, mutlu olmak için kitaba, kitaplarla gelen bilgiye, bilime, sanata ihtiyaç yok!...
Bu durumları, kendilerinin farkına varamadıkları ikiyüzlülükleridir...
Çünkü ilk fırsatta üstüne konmak istedikleri, bilimin ve sanatın doruklarıdır... Hem de kendilerinden başka herkesi onlardan yoksun bırakma niyetiyle...
Çünkü okumayla gelen erdemlerden, kanaatkarlıktan, sabırdan, insaftan, vefadan, hoşgörüden yoksundurlar...
Son söz "Sen kendini bilmezsen, bu nice okumaktır" olacaktır elbette...
Saygılarımla.