- 466 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
SESSİZ ÇIĞLIK BÖLÜM 2
Funda adamın bacak arasına bir tekme atar adam orasını tutup ahh diye bağırır iki büklüm kalır kız yine kaçar karanlıkta bir suya düşer burası bir deredir.
derenin kenardaki dallara tutunur çalılıkların arasında saklanır adam dere kenarına gelir iyice bakınır kızı göremeyince geri döner.
Funda ayak seslerinden adamın uzaklaştığından emin olunca dereden çıkar etraf karanlık ama ay ışığı vardı bir büyük taşın yanına oturur sessizce ağlamaya başlar.
Sabah olmuş funda derenin kenarında oturup yüzünü yıkar su içer karnı aç ama hiç parası yoktur, yurt gözünün önüne gelir arkadaşları mehmet keşke kaçmasaydım der içinden ama o adamda kötüydü tekrar ağlamaya başlar çaresiz ne yapacağını bilmiyordu.
Karnı çok açtı yürümeye başlar uzakta bir simitçinin olduğunu fark eder oraya doğru yürür yaşlı bir adam arabayı durdurur, simitçiden simit getirmesini ister o sırada funda simitçinin yanına gelmiştir
Adam simitçiye para uzatırken gözü ayakta sallanan fundaya takılır o sırada funda bayılır yere düşer.
Adam arabadan iner hemen fundanın yanına gelip onu ayıltmaya çalışır funda ayılır yaşlı adam iyimisin kızım?diye sorar
Dudak hareketinden ne dediğini anlar başını evet anlamında adam ona simit verir cebine’de harçlık koyar funda el hareketleri yapıp teşekkür eder yaşlı adam o an fundanın dilsiz olduğunu anlar ona sahiplenmek ister .
Fundaya elini uzatıp gel kızım senin bu sokaklarda işin ne diye yazar sonra yazması için fundaya uzatır funda kimsesiz olduğunu annesinin öldüğünü yazıp adama uzatır.
Adam okuyunca onunla gelmesi için elini uzatır funda da elini uzatır arabasına bindirir eve götürür
Eve gelirler ev çalışanı kapıyı açar içeri girerler yaşlı adam ev çalışanına yemek hazırlamasını söyler.Fundaya salonun yönünü eliyle işaret eder funda çekinerek yavaşça salona geçer.
Yaşlı adam fundaya benim adım Ahmet bana Ahmet dayı diyebilirdin ama konuşamıyorsun’ki kızım der,Funda dudaklarından Ahmet dayının dediklerini az’da olsa anlıyordu.
Ahmet dayı salonda’ki çekmeceden iki defter çıkarır gömleğinin cebinden çıkardığı kalemle defterin birini fundaya verir, bir defterde kendine alır.
Ahmet dayı fundaya kendini tanıtması için bir kaç satır yazar,funda okur cevabında annesinin olmadığını kimsesizler yurdunda kaldığını ve oradan kaçtığını yazar.
Ahmet dayı gözleri dolu olur parmaklarıyla göz yaşlarını siler Ahmet dayı benim kızım olurmusun diye not yazdı.Funda okuyunca ayağa kalkıp Ahmet dayının ayaklarına kapanmaya çalıştı, Ahmet dayı omzundan tutup hayır kızım yapma funda ağlamaya başlar az sonra ev çalışanı gelir yemeğin hazır olduğunu söyler.
O sırada Ahmet dayının telefonu çalar yurt dışında yaşayan kızı ve damadı yarın’ki uçakla geleceğini söyler
Sabahat Çelik
03.11.2016