- 925 Okunma
- 2 Yorum
- 1 Beğeni
GÖNÜL ÜLKÜ & GAZANFER ÖZCAN TİYATROSU
Ünlü edebiyat ustası Garcia Lorca, ‘Tiyatro bir ülkenin eğitimi için en yararlı ve etkin araçlardan biridir.Onun yüceliğini ya da çöküntüsünü gösteren bir barometredir. Duyarlığı olan oturmuş bir tiyatro, Tragedyadan Vodvile değin her dalı ile bir halkın duyarlılığını birkaç yıl içinde değiştirebilir’ diyor.
Ve yine yaygın bir deyişle, Tiyatro insanı insana insanca anlatma sanatıdır diye bilinir.
Gerçek Tiyatro oyuncuları insan üstü varlıklardır bana kalırsa. Okullu-Alaylı ayrıştırması yapılsa da çok zaman. Tiyatro sahnesinde isimleri abideleşmiş birçok usta o sihirli ‘sahne tozu’ nu çocuk yaşlarda ustalarının yanında ve Tiyatro kulislerde yutarak düşmüşlerdir bu amansız sevdaya.
Konservatuvar eğitimi görenler ise, uzun yıllar çeşitli dersler ağır ve meşakkatli eğitimler alarak adım atmışlardır sahne denen o büyülü aleme.
Hatta öyle ki konservatuvar mezunu birçok oyuncudan şu itirafı çok duymuşluğumuz vardır ‘Sahneye ilk çıktığımda onca seyirci karşısında yaprak gibi titrediğimi ve elimin kolumun bana fazlalık gibi geldiğini hiç unutamam’
Hiçbir iş/meslek severek isteyerek yapılmazsa insana büyük bir yük gibi gelir ve ne insanı mutlu eder ne de o işten pek hayır gelir.
Kaldı ki sanat dalları ve özellikle de Tiyatro dalı tam bir tutku ve aşk işidir. Yoksa böyle bir ülkede onca yokluk yoksunluk ve yasaklar içinde bu önemli ve saygın bir işi sürdürebilmek mümkün olabilirmiydi.
Eşi Gazanfer Özcan’ la birlikte kurdukları ’Gönül Ülkü& Gazanfer Özcan Tiyatrosu’ nda ’kapalı gişe’ oynadıkıları unutulmaz oyunları, televizyonda yıllarca izlenen ’Kuruntu Ailesi’ adlı dizileri çok başka tatlar ve izler bırakmıştır izleyicinin gönlünde.
Gönül Ülkü Özcan gönlünü kaptırdığı Tiyatroya büsbütün veda etti. Ve çok sevgili eşi Gazanfer Özcan’a kavuştu dilerim.
Huzur ve aydınlıklar üzerinizde olsun değerli ustalar.
YORUMLAR
Yaprak dökümü hızlandı,ne tiyatro,ne sanatçı , ne sahne,nede seyircisi kaldı
Bunca güzellikler,edebiyat,şiir,tiyatro,sinema köşesi yanık anılarda kaldı
Yıldızlar üzerine yağsın sevgileri yüreğimizde kaldı
Manidardı
Gönül dostuma,mahir kaleme
______________Selam olsun
Saygı
DEVRİM DENİZERİ
Selam ve sevgiler olsun güzel soylu yüreğe.