- 605 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
Bir
Bir
Tek manasında “Bir” ile çoğulu ifade eden “Birlik”, tamamen farklı durumları ifade eder! “Bir”, “Tek” manasında, şirkten tamamen uzaktır; “Birlik” ise “Şirket” olarak çoğulu ifade eder! Tüm birlikler, bölünebilir; “Bir” ise bölünemez!
“Bir” olmak, “Birlik” olmak değildir! Bir, birliği kapsar; birlik ise en geniş kapsamıyla ancak “Bir” kadardır!
Mutlak manasıyla “Bir” bölünemez; bir şeyin bölünür olması “Bir” olmadığına, “Birlik” olduğuna işaret eder!
“Bir”, “Birinci boyutu da ifade eder! Boyutlar konusundaki ilgisizliği aşmak için kısaca değineceğim! Hiçlik, boyutsuz olan ve ana kaynağı, mahiyeti meçhul olanı ifade eder; “O” zamiri uygundur! 1. Boyut, “Ben”, tercih, geometride çizgi-sicim; hiçlikten, kaynaktan çekileni ifade eder! 2. Boyut, “Ruh”, yazılım, levha (korunmuş), geometride düzlem ifade eder! 3. Boyut, “Beden”, madde (hacim, kütle, zaman, mekan, çoğul, birlik)alanını ifade eder! Geometride, küp (En-boy-yükseklik); hacim ve kütle, zaman-mekan, az-çok, büyük-küçük, iyi-kötü, göreceliğinde 3. Boyuta has!
Boyutlardan bakıldığında “Bir”, 1. Boyutta tekil olarak “Ben”, tercih şeklinde düşünülebilir! “Birlik” ise 3. Boyutta mümkündür! Yani tekil olarak düşünülemez, çokluk olarak 3. Boyutun hacim ve kütle, zaman-mekan, az-çok, büyük-küçük, iyi-kötü, göreceliğinde mümkündür! 3. Boyuta yani madde alanına “Safilin” denmesi, “Bir” ve “Birliğin” farkını da akıllara gösterir!
Bütünlük bozulduğunda (bu ancak 3. Boyutta gözlemlenebilir), “Mutlak” da bozulur! Misal; bir elektrik hattı ya da ray hattı, bir bütün olarak işleyebilir! Hattan kısa da olsa bir miktar ray veya kablo çalındığında bütünlük (mutlak) bozulur ve hat işlevini görmez! Bu birliğin bozulmasına örnek olabilir! Bir ise bölünemez olduğundan, çoğul alanına hükmeder! Zaten madde alanı yani çoğul, birlik alanı, 1. Boyuta secde eder! Yani 3. Boyut, 1. Boyuta itaat eder ya da 3. Boyut, 1. Boyutun ürünüdür; başka açıdan da maddenin arka planında tercih, “Ben” vardır! Burayı zihinlerde daha fazla açabilir herkes kabiliyetince açabilir! Bir ile birliği çözmenin sınırsız seyri yapılabilir!
Kuantum alanda “Bir”, “Zerre” olarak düşünülebilir! Yani 1. Boyuttaki tercih, “Ben tercihi”! Kuantum alan her ne kadar 3. Boyutta gözlenmeye çalışılıyor olsa da 1. Boyuta, “Düşünce deneyleri” ile işaret ediyor! “Çifte yarık deneyi”, elektronun deneye bağlı davranışlarını ya da gözleme bağlı (tercihe bağlı), davranışlarını deneysel olarak gösteriyor! Gözleme veya gözlemciye göreceli sonuçlar, bir ile birliğin ilişkisini de gösteriyor! Kuantum alanda “Zerre”, 1. Boyutu ifade eder ve “Zerre bütün ile aynıdır”. Bu zerrenin bölünemez oluşuna da işaret eder! Mutlak olan zaten bölünemez! Çoğul yani birlik manasında evren, 3. Boyutta maddi alanda göreceli seyredildiği için Zaman-mekan, kütle-hacim, az-çok, büyük-küçük, iyi-kötü şeklinde gözlemciye göreceli olur! Demem o ki tüm bu 3. Boyut gözlemi ve izafiyet, gözlemciden ve gözlemden kaynaklı! Gözlemci, nasıl gözler ise gözlem de öyle oluyor!
“Kardeşim sen düşünceden ibaretsin
Geriye kalan et ve kemiksin
Gül düşünürsün, gülistan olursun
Diken düşünürsün dikenlik olursun” Mevlana
“Bir”, 1. Boyuta baktığı için “Bir olmak” herkes için “Tek” olmaktır ve bütünü kapsamaktır! “Bir olmak”, bütünle çatışma doğurmaz! Bütünü kapsadığı için zaten böyle bir ihtiyaç da olmaz! “Birlik olmak” ise 3. Boyutun çoğul madde alanında olması sebebiyle “Şirk-şirket” gibidir! Çekişmeleri doğal olarak doğurur! Şirketlerin iç çekişmeleri gibi! Piramit yapılanmalarda da “Birlik” söz konusu! Doğal olarak piramit hiyerarşisinde her konumda çekişmeler olur; en uçta en yoğunu yaşanır! Uçtakiler, bir birlerini devirmeye çalışır; alttakiler de güçlü olana yanaşmak ve aklınca bir aşama daha kazanma peşindedir! Tüm bu çekişmeler 3. Boyutta gözlenir ve “Birlik”, bire teslim olmak zorundadır! “Bir” ise mutlak kalabilir ise yani birlikte yer almaz ise birliği kapsar! Birliğin iç çekişmelerinden dahi etkilenmez! Çünkü mücadele, birlik içinde en yoğun yaşanır! Dernek başkanlığı mücadelesinden tutun birlik olan her alanda piramit yapı vardır ve mücadele kaçınılmaz!
Sual: 3. Boyutta “Birlik” yani madde alanında izafiyetlerle yaşıyoruz, birlikler ve onların kısır döngüdeki çatışmalarına bulaşmamak imkansız; nasıl “Bir” kalabiliriz?
Cevap: Birlikler, “Bir” den doğar! Birlikler piramidindeki “Bir” olanlar, mutlak bütünlüğünü kaybettiği için birlikte yer alır! Tekillik kalmadığında “Birlik” olmak durumunda zaten! Bir, bütünlüğünü bozmasa birlikte yer almaz! Teorik olarak, herkes “Bir” olsa zaten birliğe gerek olmaz! Klasik söylemdir; “Herkes kapısının önünü temizlese, şehir tertemiz olur!” Pratik olarak (pratik, 3. Boyuta işaret) bu mümkün olmaz! O halde bireysel olarak “Tek” kalmak mümkündür! Yani kendi kapımızın önünü temizleyeceğiz! Bu iyi örnek olarak yansır ise diğerlerine olumlu sonuç alınmış olur, yansımaz ise kapılarının önünü temizlemeyenler kendi aralarında piramit kavgasında imha olacaktır! Unutmayalım, kavgalar piramitlerin içinde olur dışında olanı kapsamaz! “Birliklerin kavgalarından masumlar etkileniyor!” söylemini herkes kendi vicdanında çözebilir! Masumlar, “Bir” mi, “Birlik” mi? Genelde masumlar, güçlü birliklerin piramit yapılarında alt zemini oluşturur ve üstteki kavgaların zemininde bu oluşumdan zarar görürler.
Son tahlilde; “Bir” ve “Birlik” konusunda boyutları da bilerek daha kapsamlı düşünmek gerekir! Bu konuda sınırsız yazılabilir ancak kısa ve öz olan daha kıymetli.
Saygılarımla,
Ahmet Bektaş
YORUMLAR
Ahmet Bektaş
Okuduğumdan anladığım bireysel çabalar ve kişisel gelişimi destekliyorsunuz. Ancak toplumsal olarak bile bir çarkın dişlisi miyiz ? Bilmem.. Evet belki ama yinede piramitin en altındaki ben olmasam piramit yükselemezdi .. Değerli olduğumu düşünüyorum...
Sevgilerimle...