Hatamla Sev Beni
"Hatasız insan olmaz, hatamla sev beni" der şarkılar veya hatası gül olmaz” der ifadeler.
Gerçekte ise insanlar, hatalara karşı oldukçâ sabırsızdır.
Sevdiğimiz insanlarda beğenmediğimiz bazı davranışları nasıl düzeltebiliriz veya nasıl yardımcı olabiliriz? Oldukça zor ve karmaşık bir durum.
Sevgi, insan ilişkilerinin önemli bir yönününü oluşturur.
Sevdiğimiz insanlarda bazı kötü alışkanlıklar varsa, örneğin; çok yalan söylemek gibi, ne yaparız?
Ya bu insan çok yalan söylüyor, yalan söyleyen bir kişiyi sevemen, yalan söylemeyi bırakmazsa onunla ilişkimi keserim deriz, veya biliyorum çok yalan söylüyor; ama ne yapayım, onu çok seviyorum. Sevdiğim için onun hatalarının yüzüne vurup onu incitmek ve gücendirmek istemiyorum. Bu nedenle onun yalan söyleme davranışına sanki yokmuş gibi davranıyorum, deriz.
Bu her iki anlayış temelinde önemli bir hata yatmaktadır. Kişinin ne olabileceğini temsil eden potansiyel ve özü ile, onun şimdiki davranışlarının altında yatan nedeni algılamak gerekir.
Yalan söyleyen biriyle ilişki içinde olan gerçek sevgi sahibi biri, sevdiği ile yalan söylediği için ilişkisini kesmeyecek, fakat bu konuda konuşmaya ve bu anlayış çerçevesinde etkileşim kurmaya özen gösterecektir. "Yalan söylediğinin farkındayım. Bildiğim kadarıyla yalanın temelinde kişinin güvensizlik duygusu ve korkusu yatar. Besbelli ki yetiştiğin ortamda bu duyguları sağlıklı biçimde geliştirecek, yaşamına yansıtabilecek olanakların olmadı. Ben sendeki potansiyeli görüyorum; yaşamındaki kişisel bütünlüğü gerçekleştirebilecek her türlü akıl ve gönül zenginliğine sahip birisin. Bu bütünlüğü yaşamında gerçekleştirebilmen, senin kendine güven duymandan ve korkularından arınmandan geçer.
Bu kolay bir iş değildir. Sen bu mücadeleyi verirken yanında olacağım— Korku ve güvensizlik engellerini aşarak o gerçeğe ulaşmak için yapacağın yolculukta sana yoldaş olmak istiyorum,” mesajını vermeliyiz.
Bu anlamda koşulsuz sevgi eşler, ana-baba, çocuk, İki arkadaş, öğretrnen, öğrenci arasında yer alabilir.
Görüldüğü gibi koşulsuz sevginin ille de iki sevgili arasında yer alması gerekir diye bir koşul olamaz. Sevdiğimiz bu insanlara böyle bir anlayışla yardım edebilirsek, bu insanlar kişisel bütünlüğünü geliştirerek yalan söyleme alışkanlıklarını bırakabilir ve en zor durumlarda dahi doğruyu söyleyebilen güçlü birer insan haline gelebilirler.
Yalansız dolansız bir ömür dileklerimle.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.