- 597 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
OĞLAN UĞRUNA
Toplumumuzda yoğun olarak yer alan ve kızları hiçe sayan cahiliye âdeti hala sürmektedir! bu açıdan, bire bir yaşanmış sosyal yara olan olayı; "Oğlan Uğruna" adıyla hikayeleştirdim. yarınki yazım, bundan bir kesittir.
KAZIM ÖZTÜRK
ÖZTÜRKÇE
[email protected]
OĞLAN UĞRUNA
Ne kadar iyi insan olursanız olun çocuklarınız arasında ayırım yaparsanız hüsrana uğrayanlardan olursunuz. İslam’da, çocuklar arasında adaletli davranmaya çok önem verilmektedir.
Rabbimizin bize verdiği en değerli nimetlerden birisi de evlatlarımızdır. Bunlar arasında eşit davranmak çok önemli bir husustur.
Peygamber Efendimiz (s.a.v);
"Çocuklarınızı öperken bile onlar arasında adil davranınız."
"Allah’tan korkun, evlatlarınızın arasında adaletten ayrılmayın.”
“Erkek veya kadın Allah’a itaat ederek altmış yıl yaşarlar. Sonra onlara ölüm gelir. Onlar ölüm anında vasiyetlerinde haksızlık ederek cehenneme müstehak olurlar.”
“Bir adam yetmiş sene iyi insanların yaptığı güzel ve hayırlı işleri yapar. Fakat vasiyetini yaparken adaletten sapıp zulmederse, hayatı işlerinin en kötüsü ile noktalanır ve cehenneme girer. Bir adam da yetmiş sene kötü insan olarak yaşar. Fakat vasiyetini yaparken adaletten ayrılmaz. Hayatı işlerinin en hayırlısı ile noktalanırsa Cennete girer.”
“Vasiyette (hak sahiplerinden birine veya birkaçına) haksızlık etmek büyük günahlardandır, buyurdu ve "Varisler hakkındaki bu hükümler Allah’ın şeriatı ve çizdiği sınırlardır." ayetini okudu.”
Bu ifadeler, evlatları arasında miras hususunda haksızlık edenlerin sonunda ne hale düştüklerini apaçık ortaya koymaktadır.
Hz. Ali (R.A.) şöyle buyurur: "Allah’ın resulü (S.AV.) bir gün bizi ziyaret etti ve evimizde kaldı. Hasan ve Hüseyin de uyuyorlardı. Hasan su istedi. Allah Resulü (S.AV.) suyu bardağa koymak için kalktı Hasan’a vermek için gelince Hüseyin alıp içmek istedi. Fakat sevgili peygamberimiz evvela Hasan’a sonra Hüseyin’e içirdi.
Hz. Fatıma (r.a.):
“Sanki Hasan sana daha çok sevimlidir ey Allah’ın Resulü” dedi.
Sevgili peygamberimiz (S.AV) de; "Hayır, (ikisi de bana sevimlidir) ancak ilk önce Hasan istedi" buyurdu.
Sonra eliyle işaret ederek Ben, sen ve bu iki çocuk ile (Hz. Ali’yi işaret ederek) şu uyuyan, kıyamette aynı yerdeyiz." buyurdu.
Bize her açıdan örnek olan sevgili Peygamberimiz, çocuklara eşit davranmak konusunda anne-babaları uyarmakta;
"Allah’a karşı gelmekten sakının, çocuklarınız arasında adil olun." diyerek
çocuklar arasında ayrım yapmayı Allah’a karşı gelmek olarak belirtmektedir. Kız-erkek, büyük-küçük, öz-üvey, sağlıklı-hasta veya özürlü çocuklar üzerinde ayrım yapmamak gerekir.
Çocuklar, erkek olsun, kız olsun Allah’ın hediye ve emanetleridir; onlara iyi sahip çıkılması, aralarında adaletle hükmedilmesi gerekir. Peygamberimiz, çocukların anne-baba üzerindeki haklarından birinin onlara eşit davranmak olduğunu söyler.
Mal-mülk dağıtımından hediyeye, her türlü bağış ve ihsana, eğitiminden başını okşayıp sevmeye kadar eşit davranılmalıdır.
Şöyle buyurarak bizleri uyarır;
"Bağışta bulunma konusunda çocuklarınız arasında adil olun".
“Hepiniz bir sürünün çobanı gibisiniz. Çoban sürüsünü koruduğu gibi, siz de evlerinizde ve emriniz altındakileri cehennemden korumalısınız! Onlara Müslümanlığı öğretmelisiniz. Öğretmezseniz mesul olacaksınız.”
Çocuklardan birine karşı zaafı olup onu diğerlerinden üstün tutmak kardeşler arası düşmanlık, kin ve nefrete sebep olacağı gibi ebeveyne karşı öfke duyulmasına da neden olur.
Toplumumuzda özellikle kız ve erkek çocukları arasında ayrım yapılmakta, mal paylaşımı ve eğitim imkanlarından kız çocukları mahrum bırakılmaktadır. Oysa Peygamberimiz, kız çocuğu olup ona hakaret etmeyen ve onu erkek çocuğuna tercih etmeyen kimsenin cennete gireceğini söylemiştir.
Peygamberimiz, sevgi ve şefkatini gösterme bakımından çocuklardan hiç birini diğerine tercih etmemiştir. Kız çocuklarının evlattan sayılmadığı, şefkatten öte, evde kız çocuğunun bir ayıp kabul edildiği bir devirde her vesileyle bu batıl adeti yıkmış, mübarek hayatlarında da göstermişlerdir.
Bir, iki veya üç kızı olan ve bunlara sevgi ve şefkat göstererek büyütenlere cenneti müjdelemiştir.
İnsan hangi evladının hayırlı olduğunu bilemez. Yaşlılığında hangisine muhtaç olacağını ancak Allah bilir. Servetini çocukları arasında adil dağıtmayan ebeveyn ahir ömründe perişan olur.
İslam âlimlerinden Ebu Esved ed-Düvelî, çocuklarına şöyle deyip övünür ve:
“Küçüklüğünüzde, büyüklüğünüzde ve doğumunuzdan önce size iyilik ettim. Doğumlarından önce kendilerine nasıl iyilik ettiğini soran çocuklarına: Size, sövülmeyecek bir anne seçtim.” dermiş. (02 KASIM 2016)
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.