- 744 Okunma
- 1 Yorum
- 1 Beğeni
HAYATI PAYLAŞMAK İÇİN ENGEL YOK
HAYATI PAYLAŞMAK İÇİN ENGEL YOK
Takvimin belli günleri çok şeylere adanırken yıl içinde özel günler de artıyor doğal olarak . Anneler günü , sevgililer günü , kadınlar günü , engelliler günü ... gibi ... gibi ... gibi ... Çokça fazla sayıları . Ancak ; esas olan kendilerine atfedilen bu günlerden ziyade onlar için neler yapıldığı , sorunlarının ne ölçüde çözümlendiğidir . Çözüme kavuşturalamayan sorunlar her geçen gün arttıkça , bu özel günlerin ne önemi vardır ki .
Unutmamak gerek ki , her insan potansiyel bir engellidir . Bugünün sağlam olanının bir nefes sonrası hali meçhuldür . Hem unutulmaması gerekir ki asıl engelli bedenen değil , kafadaki engeldir . Ki bunlar kendilerini asla engelli kabul etmedikleri gibi , engelli olduklarını gördüklerine uzak durmaktadırlar . Yakın bir zamana kadar özürlü denilen bu kişilere neyse ki engelli denilmiş ve acıları kısmen de olsa hafifletilmiştir . Engelli olmak onların kendi tercihleri değildir . Toplumdan soyutlanmak yerine özellikle onların kabiliyet ve çalışmalarından yararlanmalıdır . Çalışan engellilerimizin bu anlamdaki verimlilikleri de meydandadır . Çok güç ve olumsuz koşullara rağmen bu arkadaşlarımızın fedakarlıkları , yaşam sevinçleri ve hayata bakışları göz ardı edilip yadsınamaz . Bir an için sağlam geçinen bizler kendimizi onların yerine koyabilsek , sosyal hayatta ki halimiz nice olurdu acaba . Toplumda , cadde de , ulaşımda neyi nasıl becerirdik .
En basiti toplu taşım araçlarında , yaşlı , hasta , hamile , gazi ve engelliler için yapılan uyarıları ne kadar dikkate alıyoruz . Yalancıktan uyuyan , gözleri araç penceresi dışına takılı kalmış kişiler ne kadar da çok ...Görmezler yanlarındakini . Büyük , küçük tanımaz . Örf adet ve insanlık anlayışlarımız çok gerilerde kalmıştır , veya değişmiş ki . Acaba karşıdan karşıya geçerken bile kaçımız bir yaşlının koluna girip , onun rahatlığını sağlıyoruz . Çırpınmakta olan bir hayvanı , kaçımız kucaklayıp veterinere götürüyoruz . Amma da oldu değil mi yere yığılmış insana seyirciyken , hayvanı da doktora götürmek neyin nesi ...
İnsanlık anlaşılmaz bir neme lazımcılık ve aman sendecilikle iç içe ... Övündüğümüz değerleri birer birer yitiriyoruz . Sonrada engelliler günü ...
Peki o zaman ... Engelliler günü kutlu olsun .Ama kim engelli ...
Refik
02 . 12 . 2015
İstanbul
HAYATI PAYLAŞMAK İÇİN ENGEL YOK Yazısına Yorum Yap
"HAYATI PAYLAŞMAK İÇİN ENGEL YOK" başlıklı yazı ile ilgili düşüncelerinizi ve eleştirilerinizi diğer okuyucular ile paylaşın.
YORUMLAR
31 Ekim 2016 Pazartesi 16:51:46
Evet kim engelli; güzel bir analiz duyarli bir yürek sesi. kimse engelli olmak istemez bazilari engelli doğar her yaşayan insan bir engelli adayıdır.kendini göz önüne koymalı ve öylece davranışına yön vermeli insan. Kız kardeşim doguştan ortopedik kalça çıkığı engelli okumasını çok istiyorduk başarılıydı üstelik ama bazı arkadaşları orta okul yolunda topal topal diye sataştıklarından okulu bıraktı.yazık değil mi.? ne yazıkkı ikna edemedık çok pişman okumadığına, sebeb oluyorlar umut söndürüyorlar halbuki engelsiz kalmak zor bu zamanda beyin engelli olmak daha da kötü bilmiyorlar.saygılarımla....
-/-keskinsirke-/-
@keskinsirke2
Yorumunuz için çok teşekkür ederim .
Saygılarımla .
Saygılarımla .