- 665 Okunma
- 5 Yorum
- 0 Beğeni
UMUTLAR
Mutluyduk biz be.! Taşla,sopayla mutluyduk.! Koşarken mutluyduk, ağlarken mutluyduk.! Çünkü çocuktuk.! Olmasada evimizde herşeyimiz, mutluyduk.! Yoktu bilgisayarımız, bisikletimiz. Bisiklet gördüğümü’de özlem dolu gözlerle bakardık. Ama hergün umudumuz vardı. BABAM BİZE BİSİKLET ALACAK.! ümidi ile her gün beklerdik. O metal parlaçalarının bize verdiği mutluluk paha biçilemezdi.
Hayır oda ne telefon yok olamaz bilgisayar oyunları, televizyon, argolu programlar. Aldılar elimizden mutluluğumuzu, Bizleri kendi gelecekleri için çalıştırıyorlar gecesine gündüzüne. Sistemin kölesi haline geldik. Daha çok para para.! Ev alacağım, araba,arsa, tarla, mağaza. Çocuğum yaşıtlarından geri kalmasın, koy cebine parayı, al pahalı arabayı. Al onunda ümitlerini. Ey kişi.! Hatırlıyormusun sen bi metal yığınının yolunu gözlüyordun gece gündüz. Şimdi hepsi var ama istemiyorsun.! Çünkü gözün açıldı.! Açlaştın, mala mülke doymak bilmedin.! Herşeyin var ama mutlu değilsin.! Başını yastığa koyduğunda, ’-Yarın iş var’ içindeki mutluluğuda yitirirsin.! Çünkü artık sistemin, paranın kölesisin.! Yokluk gelirmi bilmezsin düşünmezsin. Kendi içinde hayatı bitirirsin. !
YORUMLAR
Merhabalar kardeşim,
Öncelikle olumsuz gördüğüm yerlerin eleştirisi yapacağım. Yazı üslubunu -maalesef ki- beğenemedim. Fazlaca ".!" işaretini kullanıyor oluşun, cümlelerinin bu kadar sık birbirine yakın oluşu ve "!" işaretinden önce "." kullanıyor oluşun bu mecra'da yeni olduğunu gösteriyor.
Cümle yapılarına gelir isek "gördüğümü'de özlem dolu gözlerle bakardık" diye bir cümle fazlaca saçma olmuş diye düşünüyorum. Zira ek olarak kullandığın "de" yapısı fazlaca amatörce ve sokak dilinde durmuş.
Örneklerini detaylandırmayı tavsiye ederim.
Argolu programlar derken neyi kastettiğini, sistemin kölesi haline nasıl geldiğimizi, "koy cebine parayı, al pahalı arabayı" der iken orada ne anlatmak istediğini, kişinin gözü açıldığında neden doymak bilmez olduğunu vesaire anlatır isen daha doyurucu bir yazı olur diye düşünüyorum.
Yazıyor olman, -hissederek- bir şeyler ortaya çıkartıyor oluşun, sorgulama yetini kullanıyor oluşun bizleri umutlandırıyor. Yeni nesil sizin gibi güzel insanlar tarafından şekillenmeli.
Dilerim her şey gönlünce olur sevgili dostum. Sevgilerle
Furkan Dilek
Çok uzun sıkılırsınız, ben de laf bitmez; geveze ben :)
İsterseniz iki üçleme şeklinde hayatın anlamı ve bu anlamın sarkacında insan içerikli yazıları okuyun, sonra buradan devam ederiz.
Yani "hadi beni okuyun" gibi oluyor ama , gevezeliğimi çekmeden hakkımda fikir sahibi olmak kolaylığına sayın.
Belki değmez yazdıklarım sizim için, o nedenle...
Göktürkmen
İşte bu nedenle buraya tekrar düzelterek almış oluorum.
Esenlik...
Furkan Dilek
Huzur nedir örneğin; semantik (anlamsal) olarak merak ediyorum?
Sonra mutluluk, sonra meta, emek-değer belki?
Oradan artık ve kaaat sahibi emek ve tevekküle biraz...
Etimololojik olarakta bakabiliriz, ben çok seviyorum bu kavram/imge sözcükleri konuşmayı...
Marksiyan, Hegelyan, romant veya romans; hepsi bana uyar arkadaşlar.
Bir yazı dizim var, "Anlam Sarkacı" sizin bu yazdıklarınızı kurguluyor ve sorguluyor.
Anlamsızlık ve kendini tekrar gınalıktan mülhem; en son altı yıl evvel katkı yazabildim, belki onu kilidini açar sizinle tartışabildiklerim, esenlikle..
Göktürkmen tarafından 10/30/2016 7:06:15 PM zamanında düzenlenmiştir.
Göktürkmen
İstersseniz iki üçleme şeklinde hayatın analamı ve bu anlamın sarkacında insan içerikli okuyun buradan devam ederiz.
Yani "hadi beni okuyun" gibi oluyor ama , gevezeliğimi çekmeden hakkımda fikir sahibi olmak kolaylığına sayın.
Belki değmez yazdıklarım sizim için, o nedenle...