- 1036 Okunma
- 1 Yorum
- 2 Beğeni
ANNE
ANNE
Ne güzeldir’’Anne’’demek,anne olmak.Sevgidir,şefkattir,korumaktır.Kısacası dünyadaki her güzel şey annedir.İçini ısıtır,huzur verir insana,güven verir.Onsuz bir hayat ,onsuz bir ev kör bir kuyuya benzer.En sıcak,en güvenli yer neresi deseler hiç tereddütsüz anne kucağı gelir akla.Ondan sevgi belleriz ömrümüzce.Hiç büyümeyiz onun yanında Çocuk kalırız sağ oldukça.
Anne olan herkes anlar annenin anneliğin kutsallığını farkını ,yüreğini ,evladın nasıl sevildiğini.Canını verir onun için,hastalansa ayrılmaz hiç başucundan,uykusuz geçer geceleri,Başına bir şey gelse dünyası yıkılır.ONA YEMEZ YEDİRİR,GİYMEZ GİYDİRİR.Ömrünü ver deseler verir.İşte avladı ,yavrusu için yaşayan annedir anne.Başarsın ,iyi yaşasın,her güzel şey onun olsun diyen annedir.Başkalarına asla laf söyletmez,başkasının kızmasına izin vermez.On tane evladı da olsa hiç birini ayırmaz farklı sevmez.Her birini aynı yürek aynı ateşle sever o.Bu yüce sevgiyi de ’’hangi parmağını kessen acımaz’’diye ifade eder.Dünya da varı yoğu evlattır onun.Malmış,mülkmüş hiçtir .Sanatını işler ilmek ilmek ,nakış nakış.İlk bilgi, görgü,terbiye ondandır.Temelleri o atar kısacası.
Evlat için çeker tasayı,
Evlat için çeker yokluğu,
Evlat için çeker üzüntüyü,açlığı sevdayı
Bu güzel sevda masalını anlatmak yetmez insana.Ancak bunları anneler bilir,anne olduktan sonra.