- 868 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Osman'ın Devleti
Osmanlı İmparatorluğu: (29 Ekim Onuru)
Ottoman Empire (Osman’ın devleti).
Batı kaynakları Osman’ın devleti de diyor Türk devleti de diyor.
Tarihe çok büyük değer olarak katılmış Türk devlet Osmanlı İmparatorluğu.
Osman’ın devletinde tebaa yani kullara gereken önem verilmemesi, ana halk kitlesinin cahil, fakir, zavallı kalmasına yol açıyor. Bireyleri zayıf düşen devlet eninde sonunda yıkılıyor/dağılıyor. Birçok yeni devlet oluşuyor Osmanlı İmparatorluğu coğrafyasında.
Çekirdek olan ve Osman’ın soyundan gelen Türklerin kurduğu ve kurulan yeni devletlerin en büyüğü en güçlüsü Türkiye Cumhuriyeti oluyor. Türkiye Cumhuriyeti Osmanlı İmparatorluğunun varisi / devamı oluyor.
Böylece milattan sonra 985 yılında Selçuk beyin kurduğu Türk devleti günümüze kadar süregeliyor.
Ancak son devlet formunun öncekilerden önemli bir farklılığı var.
O farklılık: Devletin; alinin-velinin-Selçuk’un-Osman’ın-Kemal’in devleti değil de o devleti kuran ve sınırları içinde yaşayan insanların devleti oluşudur.
Halkın öz emeğinin eseri olan ve kendi adını verdiği Türkiye Cumhuriyeti 1923 yılının 29 Ekim günü bütün dünyaya duyuruluyor.
Bendeniz acizane, Türkiye Cumhuriyetinin bir ortağı, bir ferdi, bir emektarı, bir yurttaşı olmaktan büyük onur duyuyorum. Kuruluş yıl dönümü günleri bende ciddi değer ve anlam taşıyor. O gün kendimi her zamankinden daha gururlu ve mutlu hissediyorum.
*büyükharman*
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.