- 615 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
Bu bayram benim KONUŞMA.!
# BU BAYRAM BENİM KONUŞMA #
___________________________________
KONUŞMA.!
Söylendiği gibi yazılıp, yazıldığı gibi defalarca okunsada, emreden kesin bir ifadedir "KONUŞMA"...
Bugün hemen herkesin zorunlu biat ettiği bu emreden seslenişin hemen sağ tarafına ise, çaresizliğin cılız ifadesi olan "ÖZGÜRLÜK" ifadesi iliştirilerek servis ediliyor zihinlere.!
Psikolojik olarak baskı altına alınmış ve kesin emir olan "KONUŞMA" ifadesine uyup yutkunan insanlar, "ÖZGÜRLÜK" ilâvesiyle birlikte özgür olduklarını düşünerek konuşur ve yazarlar daha sonra.
Konuşma özgürlüğü diye el ele tutuşturulan bu iki kelimenin, konuşacak olana konuşurken aman haaa denmesi ve uyarı şeklidir anlatmak istenen..
Susma, elbette konuş. Konuş fakat kondurma. Konuşacakların beni,onu,şunu,bunu..içine almasın. Benden,ondan,şundan, bundan hariç ne konuşmak istersen konuş. Konuşma özgürlüğünü kullanarak konuş ÖZGÜRCE..!
Benim,onun,şunun,bunun hata ve kusurlarını görmezden gel...!
Görmezden gelmek; gördüğünü görmemiş gibi çocuksu şaşkın bir ifadeyle yalana sarıp sarmalayıp, habersizmiş gibi yapılan rol değilmi peki?
Heh işte tamda bu. Konuşma kelimesinin, özgürlüğün elini bıraktığı ve bırakacağı yerde tamda burası işte.! Konuş tabiki alabildiğine konuş. Ne istersen konuş. Ne istersen dile getir. Ama ben,o,şu,bu olduğu zaman konuşmanı gerektiren sebepler, konuşma özgürlüğünü kullanarak konuş..!
B/askıya alınması gerekenleri tayin edenlerin, konuşmak isteyene konuşması gerektiğinde, neyi ne kadar konuşacağına verilen icazetin ismidir "KONUŞMA ÖZGÜRLÜĞÜ" o halde. Hay ağzına sağlık be Samimciğim. Tamda budur işte..
Peki neleri umursuzca konuşabiliriz? Yani gözümüzü kapatıp avaz avaz konuşabileceğimiz ne var?
Cumhuriyeti ve Atatürk’ü dilediğin gibi konuşabilirsin meselâ. Ama övgü ve sevgi sözcükleri yasak... Benden, ondan, şundan,bundan başka övgüyle kurulacak her sözden uzak kalmalısın.! Yoksa buyur konuş. Dilediğin kadar, dilediğince, konuş. Söz konusu ben,o,şu,bu.. ise, aman haaa KONUŞMA ÖZGÜRLÜĞÜNÜ unutma..!
Konuştukça batanların,konuştuğum zaman, konuştuklarımın konuşlandırdıkları yerlerine batacağını anladım..
Samim’ciğim; birşey mi dedin?
Ben seninle, onunla,şununla,bununla konuşmuyorum. Beni duyup anlayan anlıyorlar eminim ve Allah şahit ki, buda bana yetiyor..
Şimdi sus ve benimle konuşma.!
Layık olan herkesin CUMHURİYET bayramı kutlu olsun. Selâm-lıyorum..
Bayramlık yorum/(Samim İĞDE)
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.