- 648 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
YALAKA
Bugün dersimiz yalakalık olsun diyeceğim ama;biz o derse giripte hiç çıkmayanlardanız. Güncelliğini insanlığın varoluşundan alan yegane kavramdır.İnsanlık tarihi serpilip boy atıp büyüyüp güzelleştikçe,Oda yer buldu kendine bu güzelliklerin içinde.
Şimdi etrafınıza bir bakın,ne kadar yalaka tanıyor yada yalakanız var.Yaşam performansınızın rengi mavi yada pembeye geçmekte ve geçtiyse;o toz pembe dünyanızın içerisinde,isteseniz de istemeseniz de o çoktan yer bulmuştur kendine.
Ne yesen ne giysen yakışır.Dünyaya gelmene dahi bulur bir fırfır.Mesela keşkek yiyorsun,Yarasın ,abime yakışır.Şunun şurasında dövülmüş buğdaydır bunun Türkçesi arayıpta bulunmayan Hint kumaşı değil ki.Hani bütün lügatları koysan önüne,arasan bir yığın güzel cümle.İnan ki yalakanın aklına gelenleri bulamazsın on günde.
Patlıcanı çok seven padişahın, vazgeçmesi bu sevgiden günün birinde,buda yenilir mi demeye kalmadan,laf yetiştiren yalaka ya,etraftakiler ;bu kadar da olmaz dediklerinde;Ben padişah efendimizin yalakasıyım değil patlıcanın diye kıvırmıştır.
Eşyanın tabiatına aykırıdır,doğru giden hiç bir objenin vede düşüncenin doksan derece de kıvrılması. Bu mesleği icra edenlerin değil doksan derece, belli bile olmuyor gidip gelmeleri yüz seksen derece de.
Bu yalakalığı niçin yapıyorsun dersen,sana darılır.Falancanın meziyet ve hünerini senden başka anlayan yokmuş dersen de sevinir.Üstelik ara gazı gibi gelir.Öyle bir depara geçer ki seni kendinden bilir.
Ben gözlerimle gördüm.Müdür öğle yemeğinden odasına gidiyor daha basamaklarda,elli metre ilerde muavin esas duruşta.Tamam anladım ast üst meselesi biraz abartılı da olsa.Yanımdaki bizim elamana ne oluyor ki,biz yine iki yüz metre mesafedeyiz.Ben karşıdan müdür veya başka bir kocamanın geçtiğini,etraftaki insanların pozisyon alışından tahmin ediyorum.Adam bize dönse kimin ne olduğu belli olmayan bir fotoğraf girecek gözünün içine.Hani,bunlar ayni odanın içinde olsa;kaplana şebek demezlerse namerdim.
Bu öyle bir kavram ki;anadan mı,babadan mı geçer.Kimin kromozomların da vardır bilmem ama dik dur eğilme iblis şeytan seninle,ya bu nasıl bir bilmece.
Kalın sağlıcakla.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.