______KIZIM ÜST.ADIM OLDU___
...
yetmiyorum kendi başıma
ille bir ben daha lazım bu yürek yangınıma...
....... oğlan çocuğu gibi cesur yürekli kızım.seninle aşacağız bu bitmeyecek dağ yangınlarını.içine düşeceğiz ibrahim -i aşkın.Kahkaha atacağız halimize gülenlere. gülsünler...
gülsünler bakalım... varlığından dolayı beni var eden rabbim !
--beklesinler !bizde bekliyoruz ...demişti sevGİlimiz(s.a.v)Muhammed Mustafaya..
naçiz vucudum günden güne takatten düşerken halet-i ruhim yangın yangın ivmenin peşinde. Bir korku ki..korkusuzluğun uçurumuna yuvarlamalıydım dı.
Tefe-üle vurdum bütün sorularımı.. çok geçmiş sanmayın iki nefes arasıydı ;
__CEVAP GELMİŞ OLMALI__
Gözkırpıntısına takıldım yeşil kaftanlı kızımın.Oysa derler di ki..kızlar pembe giyermiş çoğu zaman.Bence kocaman yalan.
Cennetten düşen müjdem.itinayla yeşil-i aşka boyanmıştı kızımın entarisi.
geldiiiiiiiiii..... -dedi.....
geldi.
.. geceleri gündüzünle boyadığın mektubun kokusuna bak.Misk-i amber !!ben bastı zaman olmuşum ki...demiştim di iki nefes arası.. değilmiş oysa.
haberi geldi..
haber geldi..
müjdem geldi... açmaya kıyamıyorum.Elimde kokluyorum..kokluyorum...koklayamaya bile kıyamıyorum.
.. oğlanların cesaretini sollayan kız çocuğum !! seni seviyorum.
dilim tutuldu ..
sustum ..
sustum.. sorduğum neydi ? aradığım kimdi?
sahi , neyi sorguluyordum.!
kalbimden bir parantez açtım. Gözümden damlayan yaş değildi ... kalbimi nuruna bandırdım..bandırdım.
Kızım dokunmadı ! dokun-a-madı...
usulca elimden tuttu mektubu açarcasına olamaz bu açış...
kalbim yarılıyormuşcasınaydı..
korkum ebediyetin girişindeki acının eseriydi. Olmak için önce ölmemim gerekliydi. ölmekten korkan "ben"" ölüm dendikçe iliklerim çekilmekteydi.. bir sus işareti dokundurdu kızım minik dudağına. Kırık tebessümle sustum.. o oturdu ben oturdum.. artık birtek saniye bile bekleyemezdim suskunluğuklara çıldırıyordum... son sus çığlığını zamansız zaman attı ....ve an çoktan kendine tanıklık yaptı...
cevap..... şiir mısrası gibi dilimde tül perdenin zerafetinde danstaydı...
tadacaktır...dedi!
tadacaktır..
ta_______da______caaaaaaakkkkk... beklediğim cevap işte buydu...
cevap kalbim kadar huzurluydu. Cevap şah damarım kadar yakınlık besliyordu. Körlüğü yeni bilenmişti gözlerimin. Rabbiniz dilemedikçe siz dileyemesiniz ..diye yazmıştı Kitap’ta.
diledi ..diliyorum ..haberdarım haberinden müjdesinden..
kızımın dilinden ,evvel gönül dilime ...............................sonra ağzımdaki bekçiye nur gibi yayıldı...o can alıcı ,o can bağışlayıcı, o huzur pınarı söz gümbür gümbür yayıldı... kızım ilkin mırıldandı...
kızım üst.adım olmalıydı !
KÜLLİ NEFSİN ZAİGETÜL MEVT... KÜLLÜ NEFSİN ZAİGETÜL..
KÜLLÜ NEFSİN...
KÜLLÜ...dedi.
Bende beden elbisesisi giymiş ruhumu alıp dolaştım..Elbisem bembeyazdı.Düğün sonrası gelin dolaştırır gibi...kornam olsa dııııııııııııınn...dııııııınnnn..diye çalacaktım..
Nereye girsem KÜLLÜ diyordum..
Nefsim bakışlarımı kıskanmıştı..
mutfağa giriyorm küllü.............
odayaya giriyorum küllü.....
balkona çıkıyorum küllü... heryerde söyledim durdum du bu mısrayı... ay ve yıldız ses verdi sesime.Sesim yankılandı ;hep beraber söyledik...
güneş bile eşlik etti.Şu saatte başka gönüllerde adalet ışığını yansıtırken arada bir göz kırpıyordu sanki...tarık yıldızı gibi..sabah yıldızı nefesti. Gecenin zulmetine merhaba !dedi.Sonrası suskunluğa sattım neşvelerimi.Susarak huzurun sohbetine daldım.Kızm ve idris(a.s) anlattılar bana bu sırrı...
Korkman yersiz değil amma..işte sana müjde..
yani
yani neydi beni sevindiren...
her can ölümü tadacakken ...
iyi düşün insan kardeşim
İyi bak !
oku ! demişti rabbin
anladın mı? sadece tadacak...tadacak... tatmak ki...
insan ömründe saniyelerle ölçülür...
yemeğin tadına bakarcasına... eğer amelimiz iyi ise... ne mutlu leziiz bir yemeği tadar gibi... yakışıklı bir azrail ile..elveda bu dünyaya ya..ebede merhaba.
eğer amelimiz paslanmış ise... zehiri tadmak fenadır...
vay ki.. o saniyeler..kimbilir bin sene gibi...
...şükre muttasılım...
bir şifa ki.Naziat suresinin sesini duyurdu ya Semi... ....
söktükçe sökenlere
yüzdükçe yüzenlere
yavaşca çekenlere ( müjde burda)andolsun.. ........
küllü nefsin zaigetül mevt.. ........her can ölümü tadacaktır...
pınar ÖNALAN.. ______________________________ içimdeki kızım a selam olsun.. 23 .08.08 GÜNLÜĞÜNDEN... ______________________________
YORUMLAR
her canlının ölümlü olduğunu herkes bilir ancak sadece inancı tam olanlar bununla gerektiği gibi başedebilirler...
tebrikler