- 1084 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
Kadınlar ve Arabalar
Oto tamircisi ustamız, arabamızı hep ona baktırırız.
Arabaların ne kadar özen istediğini anlatır
Bazı bazı yakalarsa boş zamanı
- Araba tamiri kolay iş değildir, başladı…
Güzel bir kadınla beraber olmak gibidir.Kadını yavaş yavaş soymak gibidir. Bozulmuş bir arabayı tamir etmek yaşlı bir kadına hayat suyu vermek gibidir.
- Anlamadın değil mi?
Baktı yüzüne boş boş anlarmış gibi yapan çırağına ve devam etti.
-Her çıkarttığın parçayı özenle, dikkatlice hata yapmadan koyacaksın yerine geri yoksa acır canı, moturdan gelir sesi, kavrayacaksın sıcacık bir kadını sarar gibi, anlarsın o zaman yağı mı eksik suyu mu ?
Suyu azsa kaynar, yağı azsa moturu yakar. Motur teklemeye başladıysa sorun büyük dimektir.
-Anladın mı?
Anlamsız bir ifade ile bakıyordu çırak ve devam etti usta
-Yıllardır bir bakım görmediyse, el değmediyse iyileşmesi zaman alır böyle bir araba, yıllardır yalnız kalmış bir kadın gibidir. Susuz ,yağsız otomobile binilmez, kimsede binmez zaten, çürümüş, işi bitmiştir. Seni yolda bırakır, yeni araba almalı. Moturu sağlam, cantlarda parlak olmalı…
Böyle bir arabaya doyamazsın hız yapmaya tamirci olmak zevkli iştir aslında. Akıl gerektirir, birazda cebir bilmeli mesela Ne de olsa bunlar ince işler. Bu işler hesap ister, kitap ister
Kadını hesap etmek güçtür. Araba tamiri, kadın kadar zor değildir . Arabanın derdini bilirsin, İşini halleder, sahibine verirsin. Kadınları çözemezsin hiç ama hiç anlamayı beceremezsin...
Birşeyi aklına iyice koy oğul
- Ne olursa olsun bir kadını altedemezsin.
Arabada denediğini kadında deneyemezsin. Sen arabaya iyi bakarsan, yağlar, parlatırsan, seni yüzüstü bırakmaz, ses çıkartmaz hem karı gibi vıdı vıdı da yapmaz.
Kadını sevmek zaman ister. Birlikte olmak’sa kısa bir süre ve hayat boyu
Araba tamirini sevmek zaman almaz çünkü severek girmişsindir bu işe zaten. Bu sana verilen bir hediyedir.
Arabanın tamiri bir, bilemedin iki sefer yapılır; üçüncü de olmazsa atılır. Garıyı atan amma bil ki onsuzda yapaman.
Araba kafana hiçbirşeyi kalkmaz .Seni hiç yormaz..
Gülümsedi o anda arabasını almaya gelen hikayeyi duyan güzel sarışın bir kadın.
- İyi madem bizim kızada bir bak hele usta,
Çırak koştu aceleyle, usta seslendi ardından
-Dur evlat neriye?
-Yok usta olmaz, bunun dermanı bende hemen bitirmeliyim, ben bineceğim buna herkesten önce...
Gülümsedi kadın...
- Boşver oğul boşver, seslendi usta arkadan
Kadınlar, arabalar olmasa da varlar, arabalar varlar ama kadınsız hayat neye yarar?
Kadına dönerek
- Haydi bayan bir bakalım, sizin kızın nesi var...
Bu yazımı aslında şiir olarak yazmıştım daha sonra biraz değişince uzadı ve şiir olmaktan çok söyleşi tarzına döndü.Belki bu yazımı biraz ahlak dışı olarak düşünenler olabilir ama o kadar kötü olaylardan sonra umarım yüzünüzde ufacıkta olsa bir gülümseme belirmiştir.Saygılar.
YORUMLAR
Düzgün ve doğru anlatımla istenilen şekilde yazılmış bence. Bazen insan yazıya yön verebilir. Şiir de olabilirdi. Sonuçta yazarın maharetine bağlı. Konuya gelirsek, kadını her şeye benzetirsek erkeği hiçbir şeye benzetemeyiz. Geçmişten gelen sancı sanırım. Değişecek bir gün, ümit o yönde. Tebrikler...