- 1378 Okunma
- 9 Yorum
- 4 Beğeni
Böyle mi olmalı
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
İnsan oğlu, garip yaratık. Dün iyi dediğine bu gün kötü diyebiliyor. Değişgenlik 24 saat içinde olacak kadar hafif bir olgu mudur? Veya gelenin hatırı için geçmişi yok saymak ne kadar doğrudur? Dün, canım dediğine, bu gün canın çıksın demek, arkadaşlıkların ve dostlukların anlam ve değerini değiştirip, ilişkilerin riya denizinde kaybolduğunu göstermez mi? Ama; gelin görün ki alacağımızı karşıdan aldıktan ve ondan beklentilerimizi elde ettikten sonra bir daha o kişiyi tanımamak, yok saymak ruhumuza işlemiş, sanki yaşam tarzımız olmuş.
Mazide; göz yaşı döktüklerimiz, yastıklarımızı ıslatmamıza neden olanlar ve onsuz asla dediklerimiz şimdi neredeler? Veya biz neredeyiz.. Sanki hiç yaşanmamış gibi. O gözler sanki O nu hiç görmemiş, yürek sevmemiş gibi..İki yabancı olunmuş. Yürek süzgecinden geçmemiş, sadece alışkanlıklarımızdan, dil söylemiş gibi o sözcükler, havada uçuşup kalmış.Ortada ne sevgi, ne de sevgili yok. Hiç değilse yaşanmışlıklara saygı olsaydı. Nerdeee. O da tükenmiş.Vefa dersiniz. Yüzünüze bir tokat gibi çarpılır.Ve istanbul’ da bir semt adı denir. Ağzında sakızıyla, kaldırımda yürüyen gibi..Bir de kahkaha gelir arkasından.Hiç tanınmamış ve yaşanmamış gibi. İşte hayat dersiniz. Sarsılırsınız.Kanınız donar ve sanki damarlarınızdan çekildiğini hissedersiniz.
Nerede o birbirleri için bir zamanlar canlarını verenler ve verecek olanlar.Anlarsınız..Dostluğu ve arkadaşlığı yeni birini buluncaya kadardır.Sizinle birlikteliği ve yerinizi yeni gelen almıştır.Ha,onda ne kadar kalacaktır.Sizde kaldığı kadardır. O, alışmıştır. Göz yaşı döken değil, döktürendir.
Rüzgar, başka yönden esmiş, yelkenler yön değiştirmiştir.Ama dikkat! arkası lodos olmasın...
Refik
17.06.2013
Istanbul
YORUMLAR
Yok kimsenin kimseye ne sevgi ne saygısı
Üstümüze attılar nefret kibir yaygısı
O eski dostlukların bize düştü kaygısı
Vefa bilmeyen kalbe versin Yaratan şifa
Demiştim ben de bir şiirimde.
Bu gün ki halimizi anlatan güzel bir yazı.
Tebrikler.
-/-keskinsirke-/-
Saygılarımla .
-/-keskinsirke-/-
Saygılarımla .
İnsanoğlu nankör hiç farkına varmıyor kıymet verenlerinin herşeyi çok çabuk unutuyor hep iyi gün dostu
Ama ne idim, ne oldum, ne olacağım demeli o yüzden kara gününde dostlarımız yanında daha çok olmalıyız
aslında...Ahh ki ahh insan vefasız , insan duygusuz, insan yapılan iyiliği unutacak kadar nankör çok ama çok üzgünüm...insan olmayı unuttuk insanca yaşamayı da :(
ve Dostluk diye birşey kalmadı ki nerde o eski dostluklar nerde ??
Şimdilerde en çok dost bildikleriniz sırtınızdan vuruyor ve vurdukça da büyük keyif alıyor
Ha birde bir açığınız görmesin Allah korusun en büyük düşmanınız oluyor..
Öyle anlamlı ve gerçekleri yüzümüze yüzümüze vuran bir yazıydı ki teşekkürler kalem dostu ayrıca güne düşmesi isabet olmuş,,.En kalbi tebriklerimle ...
-/-keskinsirke-/-
Saygılarımla .
Çok doğru sözler...
Vefasızlık diz boyu günümüzde. Ama Kara günlerden var herkese..
Sadece güneşli günlerin dostu olmamalı...
Tebrikler güne gelen yazınıza.
Sevgiler,
-/-keskinsirke-/-
Saygılarımla .
-/-keskinsirke-/-
Saygılarımla .
Üzgünüm. . .
Neden üzgünüm biliyor musunuz, şu an size hak vermek istemezdim aslında.
Ama sonuna kadar haklısınız o yüzden üzgünüm.
Reel bir Dünyada yaşıyoruz şu an hepimiz. Doğru insanlardık önceleri, dürüst insanlar. Hiç birimizin ellerinde şu saçma sapan aletlerden yoktu. Sohbetler vardı o zamanlar, güzel ve hoş sohbetler.
Kimse odasına kapanıp yok olmaz, evler cenaze evine benzemezdi. Dostlar, dostluklar vardı. Güzel ve sıcacık. Yıllarca süren dostluklar.
Benim ilkokul arkadaslarım eve gelirken hala, çocuklarımın yüksek okuldan tanıdıkları bir kişi bile yok. İşte devir ne kadar değişti.
Uzaya gitmek sinemaya gitmek gibi kolayken, keşke diyorum kimyacılar buna da çözüm bulsalar :)
Kıskançlık ilacı,
Dedikodu ilacı,
İhanet ilacı gibi ilaçlar çıkarıp, bu tip insanlara psikolojik destek sağlayabilseler.
" Olmaz olmaz demeyin. Olmaz olmaz deyin."
Saygıyla.
Davidoff tarafından 10/23/2016 1:46:18 PM zamanında düzenlenmiştir.
-/-keskinsirke-/-
Nedense kaybettiklerim için asla üzülmedim. Çünkü biliyordum ki karşılık beklemeksizin kabul görmüşlerdi gönül hanemde ve gittiklerinde de hiç hayıflanmadım. Buraya kadarmış dedim,,,
Selam ve sevgilerimle kutlarım dost kalem.
-/-keskinsirke-/-
Saygılarımla .
Vefa her yürekte olmali.anlamlı bir yazıydi.her zaman geçerliliğini koruyacak bir konu içten bir anlatim.saygilarimla...
-/-keskinsirke-/-
Saygılarımla .
KalbiHazan
Mazi bir yanılgıdan mı ibaret yoksa?
Ve seçimlerimiz ya da mecbur kılındığımız...
Anlamak imkansız olsa da kendimizi oyaladığımız her yeni gün ve her yeni kayıp.
Yine verdiğimiz kayıplarla özümüze erdiğimiz ve kerelerce keşfettiğimiz o tok sesi mabet bildiğimiz mahremin kuytularında ifşa ederken...
Serzeniş.
Yoksunluk.
Ve sevgi üstelik her şeye ve herkese rağmen kayıtsız şartsız bağ kurmak hayatla zira kimse yaşama sevincimizi çalamaz her ne kadar boykot etseler de büyük bir pervasızlıkla...
Saygılarımla değerli kalem...
-/-keskinsirke-/-
Saygılarımla .