Teşekkürler Hayat...
Yaşam, seyir halinde yürürken gözlerimizin önünden akan bir film şeridi. Unutulmayan şarkılar fonunda anıların kesilip biçildiği rengarenk bir tempolu montaj..
Son nefesini verirken ’teşekkürler hayat’ diyebilen kaç kişi vardır sizce? Zaman hiç bitmeyecek gibi sonsuz görünür, yarınlar bonkör gibi görünsede zaman dediğin ansızın ölür. Ancak ölüm yapacak o kadar şey varken gelir hep. ’Hayır, hayır şimdi değil, daha doyamadım’ demeye öyle hazırız ki.. Halbuki ne çok şey yaşıyoruz teşekkür edecek. Bir otobüs yolculuğu bile bu listeye dahil. O cam kenarında dalmak, çalan şarkıyı iliklerine kadar hissetmek gibi. Güzel geçen bir çocukluk bile perdeleri sonsuza kapatırken gülümsemek için yeterince sebep. Mesela ilkbahar bana çocukluğumdaki annemin güllü dallı basma eteğini hatırlatır. Deterjan kokan ellerini, cam silerken yanağına yapışan dalgalı saçlarını hatırlatır. Yaz bana ürkek ayak bileklerimi gıdıklayan denizin serin dalgalarını hatırlatır mesela. Her nerde şefkat kelimesini duysam, arabada uyuya kaldığım için babamın beni yatağıma taşımasıyla burnuma gelen baba kokusunu hatırlarım.
İlk heyecanlarım gelir aklıma.
Sek-sek oynarken ayağıma değen taşları, düşerken çığlıklarımı, diz kanamalarını hatırlarım. Kaldırım kenarlarında karlı karahindibalar arardı gözlerim o zamanlar. Üflerken çarpan minicik kalbimle etrafa saçılan beyaz toplarla pastoral düşler armağan ederdim rüzgara.
Dudaklarımın aşkla ilk buluşması gelir aklıma ve alnımda acı terleri boncuk boncukken aynı dudaklarla oğlumu ilk defa öptüğüm o büyülü ânı hissederim tekrar.
Çok yaşamadım belki ama bana göre dolu yaşadım. Bana göre hissetmektir yaşamak. O yüzden ansızın durursa zaman, ansızın son yazarsa kadrajımda, şimdiden ’teşekkürler’ demek istiyorum.
Teşekkürler hayat...
✒T.Y.
YORUMLAR
Kış yavaş yavaş geliyor buralara ve ben bugün çamaşırları asarken düşündüm, dışarıdaki soğuk hava annemi ve babami hatırlattı. Pazardan birlikte döndüklerini, babamın denge bahanesiyle tüm poşetleri ellerine aldığını.. o soguk sokağın kokusu çocukluğumu ve daha birçok şeyi hatirlatti işte. Burnum sızladı. Ve şimdi bu yazı.. okurken "bu kadar olur" dedim..
Giderken "teşekkürler hayat" diyebilecek miyim bilmiyorum ama Allah'a sonsuuuz şükürler olsun verdiği ve vermediği her şey için. Hayat benden çok memnun değildir muhtemelen, olabilir tabi, herkes herkesi sevmek zorunda degil:)
Güzeldi, bilseniz bu kisacik yazi okurken beni nerelere götürdü, nerelere...
Apsara
Apsara
Teşekkür kelimesinin şükürden geldiği gerçeği ve ne mutlu, yol alırken gönül dolusu teşekkür edebilenlere...Kaleminize sağlık.Selamlar
Apsara
Keske herkes sizin gibi hayata tesekkur edebilse... Eminim hayat cok daha guzel olacak...
Cok guzel bir yazi okudum, paylasim icin cani gonulden tesekkurler...