- 703 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
dizgilerden türeyen gece kondu anlatılar...
zaman; saatler ıssızlığı sıcak dakikalarla geçerken, soğuk soğuk esen rüzgar tüm tenleri yalayıp ve seçilmiş en güzel hurinin yüzüne kusarken, çirkin doğan her kadının sihirli dokunuşlarla güzeller güzeli olma anına denk gelen yaprağını gösetriyordu takvimin. tanınmamış bir gezegenin sahipsiz topraklarında kurulan gece kondu yaşamlar mevsimini yaşıyor tarih. akıl almaz kimliklere bürünmüş bedenler dolduruyor gecede konan yaşamı. sokak aralarının tenhalığı kalmıyor ilk olarak ardından insan kendi mahsenini yaratıyor taş, kum ve sudan. sonra inançlar kaplıyor sahipsiz toprakları. sahip arayışlarından ya da tam dışındaki nedenlerden ötürü. nedensizlikler ve neden arayışlarında yitip gidiyor güneş. bir doğuyorken birden batıveriyor.kızdırıyor olunmalı....
ırksızlar ordusunun ırk sığıntılarına karşı verdiği amansız savaş berabere bitiyor. işte tam bu ana denk geliyor kan davaları. beraberliğin yarattığı hazımsızlık neden oluyor bekaretine darba kan davalarının. sahnelerde yaşam kesitleri dönüyor. fragmansız sürülüyor piyasaya ölümler. kentler kurulup, kaleler yıkılıyor. ve / veya tam tersi sürüncemeler paranoyak kılıyor süreçte sürüklenenleri. ak sakallılar yaratılırken durağanlık çopalıyor. çılgın parti müziklerinden yorgun düşüyor hisler. aşk doğuyor ve güneşin doğumu aşıkları öldürüyor. her şey bir yana da sahipsiz bir yaratı konuyor denizin tam ortasına. deniz mi?... deniz; tanrının göz yaşlarından birikiyor çölün tam ortasına. ve o birikintide yükselen kule simgeliyor kadınığı. kız kulesinden bahsediyor yazan yeşil sarıklı özgürlük kadınından değil elbette.
neyden sonra bilinmez martılar türüyor neygüyü belirsiz ebevynlerden dünyaya. ilk doğan martıyı kızkulesi emziriyor. sonra birileri gelip konuyor yamacına kentin ve seyrediyor denizin ortasında kurulu anneyi martıyı emzirirken. anne demişken her ölümlü bir kadından doğuyor ve yine bir kadına giriyor, ölümüne koşarken.
sıradan dizgiler türetiyor düizginlenemez anlamları. yaşam ancak ölüm pıhtısıyla harekete geçiyor ne yazık ki....
yanlızlara ve yanlız kalamyaa adanmışlara atfen yarım bırakılmış öksüz ve yalnız bir yazıt olması hasletiyle....
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.