- 391 Okunma
- 1 Yorum
- 1 Beğeni
Cevaplı yorum
# CEVAPLI YORUM #
_____________________
Hayata karşı duruşu, olumsuzluklara karşı sabrı, geleceğe olan inancı ile yaşayan insanları; yalpalayanlar, sabırsızlar ve dilinin ucuyla inanıp kalpleriyle inkâr edenlerin, kendi zihniyetleri yönüne çekmek istemesi sonuçsuz kalınca, madem onları çekemiyoruz; o halde dikkatlerini çekelim diye zırvaladığı bir dönemde yaşıyoruz...
O tarafa çekilmek isteyenler tarafından o tarafa bu tarafa çekilememiş olanlardan olduğum için mutluyum. Fakat ne yalan söyleyeyim, dikkatimi çekmeyi başarıyorlar..
Kendi ülkemde kendi kendime yabancı hissediyorum kendimi dedim diye kurduğum cümlelerimi, esiri olduğu cin-lerin etkisiyle olsa gerek çarpıtıp, aldığı nefese Fransız olduğunu haykırırcasına şahsıma Fransızca hitap ederek MÖSYÖ diyerek söze başlamış muhterem...
Arap istilası için yazdığım İKRA başlığı ile altını çizdiğim yazıma yorum ilave etmiş üstelik üşenmeden muhterem.
Yoruma arapların örtüsünden mi rahatsız oldun diyerek birde sıvamış ki, bu kadar olur. Hatta ege ve akdeniz bölgesindeki turistleri ve o bölgelere yerleşen bir başka kalabalığı benim umursamadığımı düşünerek düşünemiyorum bile demiş bu muhterem. Yazımı laiklikle yıkamış, örtü ve çarşafla bezemiş ve dikkat çekmek için birde beni muhatap kabul etmiyor, engellemiş diyerekte bas bas bağırmış.
Yahu mübarek; öncelikle bilmelisinki ben ne şalvara örtüye takılırım, nede Fransız’a coniye. Ben bu ülkenin göbeğinde yaşanan gerçeği anlattım kendimce. Tek harf olsun harcamadım çarşafla, şalvarla ve örtüyle alakalı..!
Bu yaşanan Arap istilası diye bahsettiğim trajikomik durumu alıp, laiklik ile bağdaş kurdurmak istemen dikkatimi çekmek için ise; bilmelisin ki, ben senin yediğin kadarını yakama dökmüşüm.
Ege ve Akdeniz bölgesindeki söz ettiğin durumada senin kadar olmasa da inan senden fazla karşıyım.
Bu ülkenin her yerine ayak izini bırakmış, her kültürü soluklanmış, her yerde dinlemiş ve her söylenenle tebessüm ederek dinlenmişim. Üstelik inan bana, dinlerken senin gibi yorulmamış ve yormamış, dinlenmişim..!
Kimseyi ne örtüsüyle, nede dürtüsüyle muhatap almamış, aksine herkesi insan olduğu için dinlemiş ve insanca fikrimi beyan etmişim. Bu yüzden inan bana, Edirne’den Hakkari’ye kadar başı dik karış karış helâl lokmam için, adım adım gezmişim bu canım memleketi..
Fakat bilmelisin ki muhterem, elleri kınalı Mehmet’ler onların ülkelerinde savaşıp toprağa düşerken, onların boğa gibi erkeklerinin benim memleketimde yığınlar halinde gezmeleri ve benim ülkemde beni bana yabancı hissettirecek kadar rahat olmaları beni rahatsız eden.!
Dün olduğu gibi bugünde düşküne el uzatacağız. Dün olduğu gibi bugünde ihtiyaç sahibiyle lokmamızı paylaşacağız. Dün olduğu gibi bugünde bize yakışanı yapacağız. Fakat, dün olduğu gibi bugünde herşeyi cübbeye, şalvara, örtüye ve hatta laikliğe bağlayarak dikkat çekmek gafletine düşmemeliyiz.!
Kapanan da benim bacım, açık olanda. Her biri bir ana, her biri ana yüreği nazarımda. Arap kızı camdan bakıyor diyerek latife ilavesiyle bahsettiğim o istilâ derecesindeki yığınlar, kim ve kimler tarafından yurdun neresinde yapılıyorsa bilki, aynı tepkim onlarada aynı ölçüde. Camdan bakan ha arap kızı, ha Fransız MATMAZEL-i. Sen anlıyorum ki LAİK olamıyorsun. Mübarek hiç olmazsa LAYIK ol aldığın nefese.!
Cevaplı yorum/(Samim İĞDE)