- 410 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ABD Ve TÜRKİYE, ZEHİR VE PANZEHİR
ABD için dünyada asla dost bir ülke yoktur. Belirli süreleri kapsayan bir menfaat ilişkisi vardır ve dediğimiz gibi belirli bir süre bu ilişki sıcak tutulur ve müttefiklik adı altında o ülke sömürülür. Hep bir taviz beklentisi vardır. Hep öncelik kendinedir. İlişkilerde hep güçlü ve muktedir edası hakimdir ve otoritenin kendisinde olduğunu hissettirir. Olur olmaz zamanlarda hep umulmadık bir taviz ister ve o ülkeyi hep zora sokar. İstediği tavizin neticesi o ülke için her zaman bir başka ülkeyle kötü olmak demektir. Bunun zıddı olmaz. Zira ABD fitnenin babasıdır ve kargaşa kaos ortamlarından beslenir. Bir ülkeye menfaati olmaksızın yardım ettiğini tarih yazmaz. Deprem felaketinin olduğu yerlere asker gönderip işgal planı kurar. İşgal olan yerlere barış gücü gönderir petrol planı vardır.
ABD bir sömürü ve zulüm sitemidir ve gücünü kandan göz yaşından alır. Zalimlik yaparak dünya jandarmalığına soyunur ve adalet algısını genelde İsrail belirler. İsrail in belirlediği hedefler hep düşmandır ve ABD derin devletinin gücünü İsrail elinde tutar. Dünya ülkelerindeki derin devlet oluşumları ne kadar tehlikeliyse ABD nin derin devleti hepsinden daha tehlikelidir. Sebebine gelince, ABD derin devletini İsrail elinde tutar ve İsrail Yahudi toplumunun zalim simgesi olarak kendinden başka tüm milletleri aşağılık yaratıklar olarak görür. Ölen bir Müslüman ya da Hıristiyan ın önemi yoktur zira tüm insanlar Yahudilere hizmet için varlardır. Bu saçma ama etkin felsefenin sonucu olarak ABD sürekli olarak kan akıtır ve sürekli savaş çıkmasını ister. Zira sürekli silah üreten fabrikaları vardır ve bu fabrikalar da Yahudilerin tekelindedir. Bir ülkeye saldırı füzesi satarken başka bir ülkeye savunma füzesi satarak ortamı ateşlendirip füzelerin stokta beklememesini sağlar yani ektiğini biçerek füzelerin ateşlenmesini sağlar.
ABD derin devletler birleşiminden oluşmuş dev bir derin devlet yığınıdır. Dünyada ABD nin Yahudi lobisi tarafından yönetildiğini bilmeyen yoktur. Ama nedense ABD halkı bunu bildiği halde sesini çıkaramaz. Çıkarmaya çalışan profesörler işlerinden olurlar. Bu kirli tezgahı fark eden kenedy bir suikaste kurban gitmiştir. Aynı şekilde bu kirli ilişkiye karşı olduğu bilinen Clinton un başına gelmeyen kalmamıştır.Hatırlarsınız oval ofis skandallarıyla işi bitirilmişti Clinton un.
Vesselam ABD anarşist, terörist, hırsız ve acımasız bir hegemonya devletidir. Ülkemiz üzerindeki etkisini 1 mart tezkeresi ile yitiren ABD bunun acısını bizdeki derin gücü olan Ergenekon la çıkarmaya çalışmış ama darbe yaptıramamıştır. 1 mart tezkeresinin reddinin ardından sürekli ve belirgin olarak terör eylemleri artmış, Danıştay saldırısı, Şemdinli olayları, Hrant Dink cinayeti vb olaylar olmuştur. Ve eryamanlar da atabeyler çetesi ABD tarafından bilinçli olarak deşifre edilmiş ve hükümete göz dağı vererek ülkemizdeki hakimiyetinin sürdüğü imajı verilmek istenmiştir. Oysa dünyada hakimiyetinin bittiği gibi ülkemizde de bitmeye yüz tutmuş ve dünya ABD ye rağmen dönmeye devam etmiştir ve bu artık bir sonun başlangıcıdır.
İran ın artık petrol borsasında Euro yu tercih etmesi ,Rusya nın tekrar güçlenmesi Ve Çin gerçeği ABD nin yolun sonuna geldiğini göstermektedir. Mali uzmanlara göre ABD nin ömrü maksimum 20 yıldır. Ve bu çöküş süreci tahmin edilenden çok daha hızlı ve şaşırtıcı olacaktır.
Bu kavşakta kendi ayaklarının üstünde sendeleyerek de olsa durabilen Türkiye daha temkinli olmak zorundadır. ABD yi karşısına almadan AB ile yakınlaşmalıdır. Bölgesel güç olduğunun farkında olarak kendine güvenerek Ortadoğu da ağabeylik rolüne girmeli ama gaza gelmemelidir.
Türk devletleri ve Arap ülkeleriyle ilişkiler kurmalı ve özellikle İran ile Suriye nin yanında olmalıdır. Şu bilinmelidir ki eğer Türkiye elini masaya vurmasaydı İran çoktan Irak gibi olacaktı. Belki tarihsel bir geçmişi ve kökleri var İran ın ve çok güçlü bir savunma mekanizması var elbette ama istikrarının bozulması ve bir savaşa girmesi bizim açımızdan da iyi olmaz bunu bilmek lazım. Aynı şekilde Suriye de bizim istikrarlı ve kararlı duruşumuz sayesinde işgalden kurtuldu. Bir zamanlar Hatay vilayetimizi kendi sınırlarının içinde gösteren Suriye artık olası bir ABD İsrail saldırısında Türkiye nin topraklarına dahil olmayı dahi teklif edecek kadar gerçekleri görmüş ve anlamıştır.
Sonuç olarak ortada güçlenen bir Türkiye varken bir o kadar zayıflamış ve kudurmuş köpek azgınlığı taşıyan ABD var . Ve durmadan kan kaybeden bir ABD var . Bölgede ve dünyada sürekli itibar kazanan, darbelerin ve yolsuzlukların üstüne giden ve sürekli kendini yenileyen bir Türkiye var. Her ne kadar yaralı aslan edasında olsa da sonuçta bir aslan ülkemiz. Kendinden başka kimseye dost olmayan bir ABD efsanesi batarken dünyanın herhangi bir yerindeki bir doğal afete, insanlık dramına yardım için koşan ve karşılık beklemeyen bir Türkiye var ortada. Bizden başka herkesin değerini anladığı bir Türkiye var artık. Tüm imkansızlıklara rağmen büyük bir Türkiye var bitişe geçmiş ABD karşısında. Bölge için nasıl ki ABD bir zehirse, Türkiye de bir o kadar panzehir. Dünya insanı için ABD ne kadar iğrençse, tüm dünya insanlığı için bir umut Türkiye var.
Ülkemizin bu günkü kadar itibarı artmamıştı dünyada ve ABD nin bu kadar itibarı düşmemişti dünyada. Biz bu dünyaya kaostan başka bir vereceği olmayan ABD ile güzelim ülkemizi kıyaslamak bile istemeyiz ama bu sefer böyle bir yazı kaleme almak istedik. Sebebi ise içimizdeki ABD hayranlarının artık hayran olacak bir ABD lerinin kalmamış olduğu gerçeğidir. İşte iki ülke ve iki gerçek. Biri zehir diğeri panzehir. Kime hizmet edip kimi seveceğinize siz karar verin dostlar. Çok güzel günler gelecek inşallah.
Tunar ÇALIŞKAN/ araştırmacı yazar
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.