Mektup 1
Ömrüm,
Nice şairler nice şiirler bilirim ben. Her şair bir sevdaya tutulur ve o sevdaya dair şiirler yazar. Ahmed Arif Leyla’sına, Nazım Hikmet Verasına,Ümit Yaşar Ayten’ine,Yavuz Bülent’in sadece baş harfini yazmaya cesaret ettiği A....’sına,Sezai Karakoç Muazzez’ine yazdığı gibi. Ben belki bir şair değilim onların yazdıkları gibi de yazamam ama onların yazdıkları gibi anlattıkları gibi severim seni. Mesela Ahmed Arif gibi "Hasretinden Prangalar Eskitiyorum" özlemin hiç eksilmiyor sol yanımdan, Nazım Hikmet gibi "Sende Ben İmkansızlıkları Seviyorum" çünkü biliyorum seni sevdikçe imkansızlık tanımaz,bilmez yüreğim. Ümit Yaşar gibi "Sen biraz ışık, biraz tılsım, biraz büyü;Sen yıllardır yazıp bitiremediğim şiirsin..." hayatıma doğan ışık gibisin,gözlerinin tılsımıyla büyüledin beni. Yavuz Bülent gibi "Gözlerinde bir bitmez,bir tükenmez güzellik;Saçlarında ilkbahar..." gözlerini yazmaya benim dizelerim yetmez,saçların hiç görmediğim o sırma saçların ilkbaharda taze kokan papatyalardır. Sezai Karakoç gibi "Mona Roza..." benim Mona Roza’m sensin isminin her harfi için mısralar dizebilirim. Sadece toprağımızın şairleri gibi değil aşka dair yazan kim var dil,din,ırk farketmeden onların da sevdiği gibi de severim. Mesela Arthur Rimbaud’un "Akşam Duası" gibi. Her akşam,her gece dualarıma katıyorum seni en içtenliğimle. Bertolt Brecht’in "Aşk Dersi" gibi. Sen öğretiyorsun bana aşkı,sevmeyi... Charles Bukowski’nin "Mavi Kuş"u gibi. Bir mavi kuş misali kanat çırpıyorsun kalbimin en güzel bahçelerinde... Victor Hugo’nun "Bu Çiçek Senin İçin"i gibi. Erişilmez zirvelerden en güzel çiçekleri getirmeliyim sana... Sheakspeare’in "2. Sone" sinde de dediği gibi "Sana önceden yazdığım dizeler yalan söylüyordu; Seni bundan daha çok sevemem diyenler hani..." daha önce yazdığım dizeler yalan söyledi sana şu an gecenin bir yarısı sabah vakti yaklaşırken içimdekileri yazarken sana, daha da çok seviyorum seni. Franz Kafka’nın "Milena’ya Mektupları" gibi. Şu an yazdığım gibi yüzlerce mektup yazabilirim sana. Çünkü sen benim şiirimsin,dizemsin,hecemsin. Aldığım nefes,yaşadığım yöremsin...
Bir sabaha karşı senin için içimden geçenleri şairce,şiirce nakış nakış işledim bu kağıda.
Ve sana dair son bir cümle daha;
Şairler şiirlerini,sevdalarını kağıda yazdılar. Ben ise şiirimi,sevdamı yani seni ömrüme yazıyorum...