ŞİİRLERE YAPILAN YORUMLAR
Herkese merhaba bu yazıyı yazmamın nedeni bir yorumun ne kadar önemli olduğunu göstermek.Arkadaslar bazen bir şiiri yada yazıyı onlarca kişi okuyor ancak bunların çok azı yorum yazıyor.Neden yorum yazmak bu kadar zor geliyor bize iyi yada kötü olsun bir yorum yazmak şiiri yada yazıyı yazana destek olmaktır.Okuduğunuz şiir yada yazıyı neden yorum yazılmıyor onu hala anlamış değilim.Örnek olarakl beni göstericem her şiirim ve yazım sitedeki çoğu üye tarafından okunuyor yada kısa bi incelemeden geçiyor ancak bir yorum yazılmıyor.Bi şairin yada yazarın daha iyi şiir ve yazılar yazabilmesi için yorumların önemi çok büyüktür.Tabii bazı istisnalar kaideyi bozmaz ama belli arkadasların şiirlerine diğer güzel şiir ve yazı yazanların toplamındafazla yorum yazılmakta burada gerçekten herkes yüreğindekileri mısralara döküp iyi bişeyler yapmaya çalışıyor.Ancak çoğumuz bu yaptıklarımızın yani emeğimizin karşılığını alamıyoruz.Yani bu site sadece bir kaç üyenin üstüne mi kuruldu sorarım size yorum yazmak bu kadar zor mu?Arkadaslar sunu sakın unutmayın ki şiire yada yazıya yorum yazmak şiiri yada yazıyı yazana ödüldür.Gerekirse eleştiride yazabilirsiniz ama neredeyse onu bile yapmıyoruz.Lütfen yorum yazalım.
YORUMLAR
Aslında çok güzel şiirler ekleniliyor hepsini okumaya zamanımız olmuyor fakat keşke zamanımız olsaydıda eksiklerimizi farklı ustadlarımızın şiirlerinin içeriğinden ve bu şiirlere yapılan yorumlarından yararlanarak düzeltebilseydik. Yorumun yapılması gerçekten de benim gibi birine cesaret ve güven verir, şiirime yapılan yorumu okudukça seviniyorum yazmaya daha çok yöneliyorum bir şiir yazayımda yorumlarını okuyayım diye ertesi günü dört gözle bekliyorum yazan ve yorumlayan herkese canı gönülden teşekkürler.
ben kesinlikle yorum yazmaktan yanayım ama bazı arkadaşlar da yoruma pek sıcak bakmıyor...ama yapılması gerek çünkü sizinde dediğiniz gibi şaire güçdür bu..eleştiri başarıyı getirir kendimizi toparlamaya çalıştıkça başarı daha çok olacaktır azimler bizi kaliteye yöneltecektir gerçi emeğin iyisi kötüsü olmaz ama yinede başarı daha hoştur...
(zaten yorum yersiz olsaydı site böyle bir girişime gerek duymazdı)
burdaki her üye bu sitenin bir ferdi nasılki aile arasında sohbet olmalıysa burdada diyalog olmalı kişiler arasında..
zaman zaman yeni isimlerin sayfalarına girip okuyorum onları, ama herkes kendinden sorumlu ve okumak zorunda değil..tvlerde bir film çekilse bile başlıyorlar reklama..pragmanları sık sık gösteriliyor ekranlarda.. neden yorum yazanlarda kendilerini tanıtma ihtiyacı duymasınlarki..bende varım diyorlarsa yorumlarla tanıtım yapmalılar kendilerine..bizlerde elimizden geldiğince yorum yapmaya çalışalım güç için..
begenilip begenilmemek sonraki iş artık, begenen okumaya devam eder begenmeyem okumaz o kadar zorla güzellikde olmaz..
saygılarımla..
gurbetçiler tarafından 11/8/2009 2:11:20 PM zamanında düzenlenmiştir.
çok doğru hem fikirm bu konuda, madem ki bu yola baş koyduk şiirlerde olsun yorumlarda..her yorum yeni bir ufuk açıyor önümüze...yeni bir fikir..yeni bir düşünce...yeni bir şiir yazdırabiliyor bize...yorum yapın arkadaşlar...hemde yüreklice...sizin doğrunuz neyse yazın..yazın ki...yeni bir düşünce akımı başlar belki de....şair olabilmek yürekten gelenleri dökebilmektir kağıda kalema...bu yürek işidir..yürekli olmakta şaire yakışır....!özgür düşünceyi desteklemeden şair olmak....! nasıl bir şey...! ya da olunur mu şair...ya da şair denir mi ona...önce şair ne dmek anlamalı, sonrada yazmalı sayfalara...! sınırsız bir özgür anlayışla yazmalı..duyguları tükenmeyen kalemle, yanmayan sayfalara, şiirle buluşunca sayfalar...işte o an yanmalı sayfalar da okuyanlar da ....
ŞAİR olmak DEMEK!...
değil göklerden yıldızları indirmek
sevgilinin kucağına...
şair olmak demek!
sevdiği için yanıp tutuştuğunu
değil sayfalarda görüntülemek
şair olmak demek!
küçük bir papatyayı
dağlar kadar büyütmek
okyanuslar kadar büyük bahçelerden
değil papatya dermek!
şair olmak demek!
gökyüzü denizinde
değil yıldızlarla yüzmek!
şair olmak demek!
hilalden bir sandalla
gökyüzü denizinde...
değil mehtaba doğru yol alıp.. şiirler şarkılar söyleyip gezinmek!
şair olmak demek!
olmayan bir sevdaya
değil ağıtlar yakıp
onu hayallerde yaşatmak
sonrada öldürmek!
şair olmak demek!
incitmeden sevdiklerini, şairce bir edayla
değil beyaz sayfalara gömmek!
şair olmak demek!
............................
şairi anlatmak!
ben gerçekçi zahiri olanları
yazmayı düşlerken...
şaire gerçekçi olmak yakışır
diye kendimi kandırırken
ne yaptığımı bilemeden
bir de baktım ki
uçmuşum gökyüzü denizine
hilalden sandalın gülden küreklerini
gerçeğin akıntısına
kaptırmamak için mücadele veriyorum
hayalle gerçek arasında yüzmeyide bilmiyor
çırpınıyorum.....!
vede yeryüzünde ki
gerçekler toprağına
adam gibi basıp, ağaçlar gibi
kök salamıyor...
sürünüyorum.....
şairlik senin neyine
otur oturduğun yerde
bak keyfine diyorum kendi ....kendime..... ve gülümsüyorum.........
kağıda, kaleme
ve de kadere
en acısıda...!
gerçeklere......
şair olmak senin neyine....
güler öz
yorumların gerçek olması dileğiyle
kutlarım güzel bir konuya değindiğiniz için
sevgiler baş ucunuzdan eksilmesin...
Saygılarımla
dağ gülü tarafından 12/25/2008 8:41:20 PM zamanında düzenlenmiştir.
Sevgili Yahya ; söylediklerinde haksız sayılmazsın .Ancak ; hiç kimse sevmediği bir şeye yorum yapmak zorunda değildir. Bu senin veya yorum yapılmayan arkadaşlarımızın eserlerinin kötü olduğu anlamına gelmez. Sadece ilgisini çekmemiş olduğundan kaynaklanır. Şiir yazan bir kardeşimiz olarak bilirsin ki insan içinde kendini bulduğu şiirlere yorum yapar.Bunu unutma! Ve yorum yapılmıyo diye de sakın yazmayı bırakma olur mu? Çünkü mutlaka senin şiirlerinde de kendini bulanlar vede yorum yapanlar olacaktır. Bu hatırlatmandan dolayı da ayrıca teekkürler.İnşallah okunur ve yorumlanırsın kardeşim.Sevgilerimle...