Ya Hak/İnsan Hakları
Hak ve batıl biri diğerine zıt olduğu kadar aynı zamanda yakın ilgilidir de. nasıl mı? Bu iki kavram doğrudan doğruya insanı ilgilendirmektedir. Hak,insanlık alemine huzur ve sürur kazandırırken batıl, moral bozucu ve sıkıntı veren sorunların menfur kaynağıdır.Ondan dolayıdır ki hak-batıl mücadelesi insanlık tarihi boyunca süre gelmiştir.Bunun en iyi mücadelesini de Peygamberler vermiştir,aslında batıla karşı verdiğimiz mücadele tarzı, kullandığımız argümanların tamamı vahyin kazanımlarıdır denilebilir.Din adamları ait olduğu dinleri yozlaştırarak ,tekellerine alıp insanlık sorununa çözüm getiremez hale getirince, bir kısım akil insanlar bu mistik kitlenin etkisinden kurtulmak için seküler yaklaşımlarla insanlık aleminin deneyimlerinden yararlanarak doğrular bütünü tarzında kimi doğruları bir araya getirerek inanan inanmayan herkesi bağlayacak bir tarzda Beyannameler, Sözleşmeler oluşturdular .Aslında bu çalışmaları yapan insanlara teşekkür etmek lazım.Bu evrensel beyannameleri kayda değer bulmak gerek.Sanki ilahi dinlere karşı bir meydan okumaymış gibi lanse etmek doğru değildir, maalesef bu hataya düşen kimi yazar çizerler de oluyor.
Kanaatim o ki insan hakları arasında Yaşam hakkı en başta gelir çünkü yaşamını elinden aldığınız bir insanın beraberinde tüm haklarını yok ediyorsunuz Onun içindir ki Müslümanların kitabında “Bir adamı haksız yere öldüren tüm insanlığı öldürmüş gibidir…Bu tür bir ketil olayına katılan kimseler ebediyen cehenneme müstahak olurlar” denilmektedir.Öyleyse özellikle ve öncelikle insanlar için hayat hakkını korumalıyız.
Beşeri ihtiyacını yerine getirme hakkı; yeme içme ve boşaltım hakkı en tabii hakkı olan bunu ortadan kaldırırsanız diğer haklardan bahsetmek çok zor “aç horoz ötse de sesi kısık çıkar”.
Kendini ifade etme hakkı dünyaya insan bir defa geliyor altı milyar insandan hiçbiri diğerini alternatifi değil o zaman her insandan yararlanabilmek için kendisine ifade özgürlüğünü verilmesi kadar doğal bir hak olamaz .başkasına hakaret etmedikçe yalan ve iftira içermedikçe herkesin insanlık aleminde kendini ifade etme hakkı olmalıdır.
İnandığını yaşama ve yayma hakkı bir kimse inandıklarını yaşayamazsa ondan üretkenlik de mutluluk da beklenemez,ondan dolayı bu hakkı kendisine sağlamak gerek ki herkes inandığı doğruları dile getirsin uygulayarak pratiğini sergilesin ki insanlar doğruyu en doğruyu seçebilsin.
Saygı görme hakkı,her insan saygıdeğerdir .Irz düşmanı ve hırsız huyluları bir kenara bırakırsak, insan hata işlese de farkına varması ve geri adım atması şartıyla saygıya layıktır ve ona saygı gösterilmediği zaman durumu ne olursa olsun mutlu edemiyorsun, mutsuz bir insanın yokluğu varlığından daha evladır çünkü hayat kendisine zehir oluyor.Mutsuz insandan herhangi bir verim de beklenemez.
………………………………………….
İnsan hakları savunucuları bütün bunları detaylı bir şekilde ela alıp mücadelesini vermektedirler biz de onların sempatizanlarıyız başarılı olmaları için kendilerine dua ediyoruz.
İnsanlık alemine selam ve sevgilerinle…
Eyüphan KAYA